Punkt 1: Få styr på din SEO
SEO eller søgemaskineoptimering er en af de mest effektive måder at få en bedre placering på Google. Med SEO er konkurrencen åben for alle, da du, i modsætning til Google Ads, bliver rangeret på Google baseret på kvaliteten af det indhold du udgiver på din hjemmeside.
Hertil kommer det også an på frekvensen af indhold samt hvordan du udarbejder din navigation til dit indhold. Altså alt det du tilbyder dine besøgende, og antallet af links, du modtager udefra. Der er mange faktorer i SEO, men man kan bl.a. opnå god SEO ved at fokusere på bestemte søgeord og sætninger på hele sin hjemmeside – dette er blot en af de vigtige øvelser inden for SEO.
Gratis SEO webinar – kom med!
Vi afholder tit og ofte SEO webinarer hvor vi deler vores viden.
–
Du kan derfor tilmelde dig vores gratis SEO webinar ved at klikke på knappen nedenfor.Tilmeld dig vores gratis SEO webinar
Punkt 2: Benyt dig af e-mail marketing
Der er en grund til, at e-mail marketing bliver brugt så flittigt som det gør. Det er super effektivt og afkastet kan være rigtig stort. I de fleste tilfælde er afkastet 42 gange igen – altså du får kr. 42 for hver kr. 1 du har investeret i e-mail marketing.
Enhver kan sende nyhedsbreve og få noget trafik, men gør man det rigtigt og skriver sine tekster korrekt, så er det næsten en kunstform. Sørg for at holde dine nyhedsbreve korte, præcise og fangende. Det er nemlig det, der vil adskille dig fra alle de andre nyhedsbreve, som dine læsere har abonneret på.
Til e-mail marketing anbefaler vi dig, at du benytter dig af nyhedsbrevsprogrammet der hedder Mailchimp – integration til Mailchimp er nemlig også med i din hjemmeside-pakke her hos AWORK.
Punkt 3: Start med at blogge – det er godt for SEO!
Har man en hjemmeside i WordPress (det har man som kunde hos AWORK), så har man automatisk en blog med. At have en blog som en del af sin hjemmeside er et rigtig vigtigt markedsføringsværktøj, da du med bloggen kan skrive mange artikler omkring det du laver. Det gode ved det er, at Google elsker tekster. Det skal naturligvis være tekster af god kvalitet, opbygget ud fra de rette SEO-principper – det kan virkelig hjælpe på ens placering i Googles søgemaskine. Det hjælper dig med at blive etableret som en ekspert inden for dit felt og det forbedrer dermed din konverteringsfrekvens (antal henvendelser / kunder du får).
At starte en blog og udarbejdelse af artikler vil også tvinge dig til at undersøge dit marked nærmere, så du derved udvider din viden og dine faglige færdigheder.
Husk på, at en blog skal være afslappet og i øjenhøjde med dine læsere (kunder), så du kan appellere til enhver fra nybegynder til ekspert. Og som så mange andre ting, så bliver det lettere efter lidt øvelse.
Punkt 4: Udnyt mulighederne på de sociale medier
Sociale medier er ikke kun noget de studerende bruger, for at vise billeder af hvad de spiste til frokost. Virksomheder der bruger sociale medier som et markedsføringsværktøj, kan skabe utrolig meget opmærksomhed og dermed have enorm gavn af det store engagement brugerne har på de sociale medier.
Uanset om det er Facebook annoncering, LinkedIn annoncering eller Instagram annoncering (og det skulle gerne være en kombination af dem), er det vigtigt at få opbygget et publikum, så ens virksomhed ser aktiv ud og virkelig kan lokke nye kunder til ved at vise hvor aktive og stort engagement virksomheden har med sit publikum. Engagerer du dig regelmæssigt med dit publikum (kunder såvel som potentielle kunder), så øger du også chancerne for, at de deler dit indhold, som er decideret gratis reklame for din virksomhed.Tilmeld dig vores gratis Facebook- og Instagram-webinarTilmeld dig vores gratis LinkedIn-webinar
Punkt 5: Få fat i de købeklare kunder
Har du en hjemmeside, så skal du have besøgende ind på din hjemmeside. Der er mange måder at gøre dette på, som vi jo er inde på i denne artikel. En af de bedste måder er at bruge Google, og det er ikke kun i forbindelse med SEO (søgemaskineoptimering), men også i forbindelse med decideret annoncering på Google via Google Ads. Med Google Ads får du annoncer fra din virksomhed direkte ind i Googles søgeresultater. Hertil kan du også benytte dig af Google Shopping, da du her får dine produkter direkte ind i Googles søgeresultater – denne fremgangsmåde egner sig dog mest for webshops.
Udover almindelig annoncering, så kan man også benytte sig af Googles remarketing, som gør, at man kan få vist sine annoncer til brugere som allerede har været inde og besøge sin hjemmeside. På den måde kan du hele tiden være i top-of-mind hos brugeren og det øger muligheden for at lukke et salg eller skabe et kunderhold.
Gratis Google Ads webinar – kom med!
Vi afholder tit og ofte Google Ads webinarer hvor vi deler vores viden.
–
Du kan derfor tilmelde dig vores gratis Google Ads webinar ved at klikke på knappen nedenfor.Tilmeld dig vores gratis Google Ads webinar