Flyt til AWORK

Sikker oplevelse for dig og dine kunder

Med Sikker Mail sørger du for, at dine kunder får en god og sikker behandling, når de benytter jeres virksomhed.

N

Sikring af data

N

Mulighed for egen signatur

N

Vi står for opsætningen

N

Overholder GDPR

Hør mere om Sikker Mail

Sikker Mail gennem AWORK

Vores team klarer opsætning af din Sikker Mail og alt du skal gøre er at logge ind.

Sikring af data

Med Sikker Mail kan du trygt sende personfølsomme og fortrolige data. Sikker Mail krypterer dine data, så de ikke kan åbnes og læses af uvedkommende. Du mindsker derfor chancen for en hackerangreb.

 

Sikker Mail har samme egenskaber som SSL certifikater har i forhold til hjemmeside og webshop. 

 

Pr. 1. januar 2019 skal alle virksomheder, der arbejder med personfølsomme og fortrolige data benytte en Sikker Mail. 

Signatur

Gennem Sikker Mail er det muligt at signere dine mails med dit NemID. Dette er en ekstra sikkerhed for dig og den du sender mailen til.

 

Via en signatur kan du påvise den givende mail er sendt fra dig og ingen anden. Du kan derfor forsikre modtageren om, at de ikke har modtaget en forfalsket mail som indeholde virus.

EU-persondataforordningen (GDPR)

Med Sikker Mail kan du være forvisset om, at du overholder EU-persondataforordningen. Du sikrer at der ikke er nogen, som kan få fat i de oplysninger, du sender via din Sikker Mail og er dermed ude af fare for at få en bøde, som kan være op til 4% af din årsomsætning.

 

Du signalerer også til dine kunder at du er profesionelle og tager deres data seriøst.

Opsætning

AWORK Webbureau opsætter din Sikker Mail, Så du ikke behøves at tage dig af det tekniske. Vi sikrer os det er kompatibelt med dit mailprogram, så du ikke ender med et produkt du ikke kan benytte.

 

Du skal ikke gøre andet at logge ind med dit arbejds NemID, når du får besked af os. Du kan få opsat Sikker Mail på en eller flere mails.

Programmer, der kan benytte Sikker Mail

Det er desværre ikke muligt at benytte Sikker Mail med alle programmer.
Nedenfor kan du se hvilke programmer, der er kompatibel med Sikker Mail

Outlook

Udvalgte Outlook programmer kan få opsat Sikker Mail. Her er der tale om Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013 og Outlook 2016

Mozilla Thunderbird

Du kan, ligesom udvalgte Outlook programmer få opsat Sikker Mail, hvis du benytter dig af programmet Mozilla Thunderbird.

Styresystemer

Computere der er kompatible med følgende styresystemer; Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

 

Programmer, der kan benytte Sikker Mail

Det er desværre ikke muligt at benytte Sikker Mail med alle programmer.
Nedenfor kan du se hvilke programmer, der er kompatibel med Sikker Mail

Hvilke mail-programmer kan få opsat Sikker Mail?

De programmer, der kan få opsat Sikker Mail, er følgende:

  • Outlook 2007
  • Outlook 2010
  • Outlook 2013
  • Outlook 2016
  • Mozilla Thunderbird
Hvor får jeg mit certifikat fra?

Du får dit certifikat fra medarbejdersignatur.dk.

Hvordan kan jeg hente andres certifikater?

Du kan hente andres certifikater på medarbejdersignatur.dk.

Hvordan kan jeg sende Sikker Mail?

Det er rigtig nemt at sende Sikker Mail. Så snart Sikker Mail er opsat, kan du klikke på en knap der hedder “Signér” eller “Send sikkert” (alt afhængigt af mail-program). Ved at benytte denne knap sikrer du så indholdet i mailen du sender.

Kan jeg sende Sikker Mail privat?

Ja, det er muligt at sende privat. Du kan sagtens sende Sikker Mail til privatpersoner, virksomheder, det offentlige og udlandet. Det du blot skal være opmærksom på er, at modtager ligeledes skal have opsat Sikker Mail så denne kan læse (dekryptere) din mail.

Hvor lang tid kan jeg benytte Sikker Mail?

Du kan Benytte Sikker Mail, så længe du ønsker. Vores Sikker Mail løber fra minimum 1 år og op til 5 år. Jo længere periode du vælger, jo større besparelse opnår du.

Hvad er Sikker mail?

Sikker Mail er en måde hvorpå du kan sikre de informationer, der sendes fra en mailadresse med Sikker Mail og udvekslet mellem mailadresser, der er tilkoblet Sikker Mail. Indholdet af disse mails bliver krypteret og kan ikke åbnes af uvedkommende. Hvis man skulle være udsat for et hackerangreb, vil Sikker Mail sikre at oplysninger og informationer ikke lander i de forkerte hænder. Specielt virksomheder, der behandler personfølsomme data har stor nytte af Sikker Mail. Pr. 1 januar skal disse virksomheder benytte Sikker Mail, så kundernes oplysninger er sikre.

 

Du kan opsætte din mail med dit arbejds NemID, så kan du også signere dine mails og dermed forsikre modtageren, at det er dig, der har skrevet mailen og ikke en hacker.

Sikker Mail kan benyttes til alle du kommunikerer med via mail; virksomheder, det offentlige, udlandet og sågar privatpersoner, så længe de har Sikker Mail. Det eneste du skal gøre er at trykke på “send sikkert”. På den måde beskytter du dataen i den pågældende mail, så den ikke kan åbnes af folk uden adgang.

 

Sikker Mail er i familie med SSL Certifikater, på den måde at Sikker Mail sikrer indholdet af dine mails, hvor SSL Certifikater sikrer hjemmeside og webshop. Man kan derfor med fordel oplyse på ligeledes hjemmeside og webshop at man benytter Sikker Mail og kundens oplysninger, derved er sikret.

 

Hvorfor få Sikker Mail?

Hvis du Ikke Benytter Sikker Mail, er du i stor fare for at andre får fat i dine oplysninger, samt at du overtræder EU-persondataforordningen.

Hvis en hacker får fat i mails med persondata kan du risikere at få en bøde på op til 4% af virksomhedens årsomsætning. Dette er en del af de nye EU-persondataforordning, som også er kendt som GDPR. Ved at benytte sig af Sikker Mail sikrer du dig i mod at andre kan få fat i disse oplysninger og er dermed ude af fare. Sikker Mail overholder 100% EU-persondataforordningen, så der er ingen grund til bekymringer. Desuden bliver du advaret, hvis du sender usikkert.

 

Det er smart at benytte Sikker Mail, så følsomme data, oplysninger og informationer ikke kan læses eller benyttes af uvedkommende. Sikker Mail sikrer altså at de oplysninger, der udvekslet indenfor virksomheden bliver i virksomheden samt oplysninger givet til en kunde eller andre virksomheder er sikret.

 

Det er en sikkerhed for din kunde, hvis du behandler personfølsomme data. Der er et krav om at pr. 1 januar skal virksomheder, der arbejder med følsomme og fortrolige data benytte Sikker Mail. Disse virksomheder skal altså benytte Sikker Mail, så oplysningerne bliver krypteret og ikke kan åbnes eller læses af uvedkommende.

 

Med Sikker Mail er modtageren forsikret om at mailen er sendt af dig via signatur gennem NemID. Dette betyder, at der ikke er nogen tvivl om, hvorvidt mailen er forfalsket eller indeholder virus. Det er en god sikkerhed både internt og eksternt.

 

Det er lige så let at benytte Sikker Mail, som det er ikke beskyttet mail, man skal bare vælge den knap der hedder “Send sikkert” og derved sikrer du indholdet i din mail.

 

Hvordan kan AWORK Webbureau hjælpe med Sikker Mail?

AWORK Webbureau kan hjælpe dig med at opsætte Sikker Mail direkte fra medarbejdersignatur.dk. Vi ordner og opsætter det hele for dig. Alt du skal gøre er at logge ind med dit arbejder NemID.

Du kan kontakte AWORK Webbureau for information og få en snak, hvis du er interesseret i Sikker Mail. Det er også muligt at kontakte support efter opsætning, hvis der er problemer eller spørgsmål om noget.

 

Hvem kan få opsat Sikker Mail?

I princippet kan alle få opsat Sikker Mail. Virksomheder, der opererer med personfølsomme data samt fortrolige data skal pr. første januar 2019 kryptere deres data. Derfor er Sikker Mail en perfekt løsning for dem.

Det er en god idé at benytte Sikker Mail, hvis man sende dokumenter og mails med fortrolige oplysninger. Man mindsker risikoen for at informationerne ender i de forkerte hænder.

Eksempler på brancher og virksomheder, hvor det er vigtigt, at have opsat en Sikker Mail er opholdssteder, botilbud, plejehjem, børnehaver, krisecenter, dagsskoler, forsikringsselskaber og general virksomheder, der arbejder med personlige oplysninger.

 

Hvilke mail-programmer kan man få Sikker Mail opsat til?

Ikke alle programmer kan få opsat Sikker Mail, men følgende programmer er kompatibel med Sikker Mail: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013, Outlook 2016 og Mozilla Thunderbird.

Det er desværre ikke muligt at benytte andre programmer end de ovenstående. De styresystemer, der kan kører et eller flere af disse programmer, er Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

Du kan selv vælge, hvilke ovenstående program du vil benytte, såfremt det er kompatibelt med styresystemet.