Instagram er en del af verdens største sociale medie – nemlig Facebook. Dette betyder også, at Instagram er afhængig af Facebook, når der skal udvikles Instagram annoncering. Instagram fokuserer primært på æstetikken omkring foto og video, og gør det muligt som bruger både at interagere med egen profil, venner/bekendtes profiler, brands/virksomheder og kendissers profiler – og med sine mere end en milliard aktive brugere pr. måned verden over, er Instagram et oplagt medie at annoncerer på.
Der findes flere måder at lave Instagram annoncering på, og det kan være forskelligt fra virksomhed til virksomhed hvilken form, der passer bedst. Dog er det væsentligt at huske på, at Instagrams hovedfokus er at formulere sig i billeder. Derfor kan du med fordel indsamle en række flotte billeder af din virksomhed, som vil være æstetisk flotte at præsentere på Instagram.
Har du en webshop, er det også muligt for dig at annoncere dine produkter direkte gennem Instagram, da Instagram har også en annoncefeature kaldet “Shopping”. Her er det muligt at tilkoble din webshop, så du kan tagge dine produkter på et billede eller i en story og lede brugerne direkte til webshoppen, hvor de kan gennemføre deres køb.
Hos AWORK hjælper vi dig med at finde frem til den rette strategi for din Instagram annoncering. Og da Instagram er ejet af Facebook, kan vi også hjælpe dig med din Facebook annoncering.