Vælg en side

Google AdWords. Annoncering på den mest benyttede søgemaskine.

Kom i gang med det samme.

Verdens mest populære annoncering

Google AdWords får jer ud til målgruppen.

Google AdWords er markedsleder indenfor annoncering på internettet, i stort set alle lande. Annoncering på Google giver derfor jeres annoncer den absolut størst mulige rækkevidde.

Processen med Google AdWords.

Vi har nogle helt klare processer når vi skal opbygge de bedst mulige Google AdWords kampagner. Nedenfor har vi beskrevet hvordan processen er.

1. step

Opbygning af kendskab og analyse.

Første step er at stifte kendskab med jeres brand, industri samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for hele jeres Google AdWords kampagne.

Projektoverblik

Vi skaber et overblik over jer som virksomhed, så vi ved præcis hvilke mål vi skal opsætte for jer.

Google Analytics

Vi beder om at få adgang til jeres nuværende Analytics-konto for at se hvordan jeres trafik har været.

Søgeordsanalyse

Med udgangspunkt i jeres industri samt trafik, vil vi udvælge søgeord som er mest populære på Google.

Konkurrentanalyse

Vi gennemgår jeres konkurrenters annoncer for at afsøge potentielle muligheder og trusler.

2. step

PPC strategi og projektplanlægning.

Andet step er at udarbejde en PPC* strategi på baggrund af den information vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå.

 

*PPC står for Pay Per Click. Det er den pris du betaler for hvert enkelt klik du får på dine annoncer.

Valg af annoncertyper

Vi afgør nu hvilke annoncer vi vil benytte og hvilket annoncenetværk der vil passe bedst til jer.

Opsætning af mål

Vi vurderer hvor langt tid der skal gå imellem optimeringer og justeringer så vi kan opnå jeres mål.

3. step

Opsætning af kampagne og sporing.

Tredje step er hvor vi opsætter konverteringssporing* på jeres hjemmeside. Det er også her vi afgør hvor trafikken skal sendes hen og hvad der skal ske med trafikken.

*Konverteringssporing betyder at vi lægger en kode ind på jeres hjemmeside. Det gør vi for at måle hvor mange kunder I får, fra hver enkel annonce i jeres kampagne.

Opbygning af annoncer

Vi udarbejder annoncerne. Søgeord og tekster har synergi med jeres site og vores analyse fra forrige steps.

Sporing og handling

Vi opsætter koder på jeres hjemmeside og opsætter eventuelt landingpages med bestemte mål.

4. step

Løbende optimering og justering.

Fjerde step består i optimering og justering af kampagnerne. Vi laver tragtanalyser hvor vi tester og sorterer annoncer fra. Det sikrer at vi får det bedste resultat på lang sigt.

Justeringer på kort sigt

Vi justerer løbende annoncerne når vi mener der er data nok. Det er typisk indenfor 3-7 dage.

Optimeringer på langt sigt

Kampagneindstillingerne bliver løbende optimeret på baggrund af søgetrends og konkurrence.

5. step

Rapportering og servicekald.

Femte og sidste step er den kontinuerlige afrapportering. Vi udarbejder en rapport til jer og giver jer samtidig et telefonisk opkald hvor vi forklarer tallene i rapporten.

Rapport i indbakken

Vi sender jer en rapport så I kan se tallene i en PDF. Det giver et godt overblik i forhold til jeres mål.

I får et opkald

Vi giver jer et opkald hvor vi forklarer tallene i rapporten og hvor I har mulighed for at stille spørgsmål.

Google AdWords er målbare resultater.

Vores kampagner bliver udarbejdet med henblik på resultater. Vores kunder skal opleve en stigning i kvalificeret trafik samt få konverteringer* og øget konverteringsrater*.

Nye strategier var nøglen.

Dansk Klima Center fik et komplet redesign af hele deres online profil.

  • En ny skræddersyet hjemmeside
  • Ny SEO-strategi på udvalgte søgeord
  • Ny SoMe* strategi på specifikke medier
  • Nye Google AdWords kampagner

Det kontinuerlige arbejde har resulteret i øget trafik og adskillige henvendelser via hjemmesiden. Særligt er deres stigninger i organisk trafik steget kraftigt.

Det ses tit at hjemmesiders organiske* placeringer stiger eksponentielt med deres Google AdWords kampagner.

Nedenfor er tallene fra Dansk Klima Centers Google Analytics, sammenlignet med forrige periode.

%

Stigning i organisk trafik.

%

Stigning i antal nye besøgende.

%

Stigning i antal klik i forhold til eksponeringer.

*Konverteringer kan være alt lige fra telefonopkald, henvendelser per mail, download af app, klik på en bestemt knap og meget mere. Konverteringsrater er hvor mange konverteringer man får per klik.

*SoMe er en forkortelse for Sociale Medier.

*Organiske placeringer betyder der hvor hjemmeside ligger i Googles søgeresultater. Dette må ikke misforståes eller forbindes med annoncerne på Google. De organiske resultater starter typisk efter fire annoncer i Googles søgeresultater.

Skal vi tage en snak?

Vi søger et langvarigt samarbejde som er bygget på resultater. Fortæl os om projektet og lad os tage en uforpligtende snak.

#googleadwords

Seneste nyheder om google adwords.

Hvad er prisen for en ny hjemmeside?

Det kan være svært for en virksomhed at få et præcist svar på, hvor meget en hjemmeside skal koste, da få virksomheder sender deres priser til en hjemmeside online. Hjemmesidens oprettelsespris vil altid afhænge af projektet, dvs. hvad du har brug for, og hvad du vil...

læs mere

Hvad er prisen for en ny webshop?

Hvor meget koster en webshop at bygge og hoste? Mange potentielle webshop ejere har en indikation, at det kræver en enorm mængde og tekniske færdigheder til at komme i gang med en webshop. Dette er ikke tilfældet. Hele processen med at oprette en webshop er mere...

læs mere

Hvordan man som virksomhed bør bruge hashtags på Facebook

Hashtag er et af de mest efterspurgte elementer i social media marketing, oftest for de virksomheder, der lige har startet ud og ønsker at opnå online synlighed. Hashtag startede på Twitter og Instagram og spredte sig til Facebook i 2013. Siden da har virksomheder...

læs mere