6 måder til at få flere besøgende til din hjemmeside eller webshop
1. Google-optimer din hjemmeside eller webshop

Lad os starte med Google. Jeg er sikker på at vi alle kan blive enige om, at den bedste, men også sværeste måde at få mere trafik på er ved at optimere din hjemmeside eller webshop for Google.
Google har mere end 70% af markedsandelen af søgemaskiner og en god positioner ved en Google-søgning, er en stor kilde til trafik, faktisk kan det være problematisk for din trafik, hvis du ikke er til at finde på side 1 eller som minimum side 2.
Problemet er, at konkurrencen er enorm, så du skal have en god hjemmeside eller webshop både med hensyn til indhold og SEO, men også sikkerhed, hvis du vil tage en del af kagen.
Hvad du kan gøre?
- SEO: hjælper dig i forhold til de organiske søgeresultater, hvilket betyder at det er en process at opnå en god placering. Det er ikke noget der sker over natten.
- SEM: er annonceplacering, som man kan opnå gennem Google AdWords. Her køber man bestemte søgeord og vises som en af de øverste. Her kommer det an på hvad du betaler, hvor sikker din hjemmeside er og hvor god SEO du har, generelt bare hvor Google venlig din side er.
Benyt gerne SEO og SEM sammen for den optimale effekt.
2. Glem ikke Yahoo og Bing
Yahoo og Bing må muligvis ikke have markedsandele for Google, men en topposition i enten Bing eller Yahoo kan medbringe et stort antal besøgende.
Hvad du kan gøre?
- Det første du skal gøre er at registrere dig hos Bing Webmaster værktøjer og indsende din hjemmeside eller webshop. Processen ligner Google Webmaster Tools.
- For det andet skal du være aktiv på Facebook og X. Bing og Yahoo tager i deres algoritme højde for antallet af Facebook-likes og tweets, så jo flere der liker din side og jo flere tweets dine sider har, jo større er chancerne for at rangere højere på Bing og Yahoo.
3. Kompatibel med mobiltelefoner
Flere og flere brugere søger på nettet ved hjælp af deres mobiltelefoner. Antallet af mobile søgninger stiger dramatisk og du kan bare ikke ignorere dem.
i en Google undersøgelse vises det at 80% bruger deres mobil og 27% kun deres telefon mens det kun er 16%, der kun bruger deres computer, så det er meget vigtigt at sørge for en mobil optimeret version af din webshop eller hjemmeside.
Hvad du kan gøre?
- Mobil optimer din hjemmeside! Oprettelse af en mobil version er ikke særlig vanskelig. Du kan enten bruge et plugin, hvis du benytter WordPress eller benytte et responsivt design.
Hvis du har brug for hjælp kan du altid kontakte et professionelt webbureau, der har styr på det.

4. Gæsteindlæg på hjemmesider med høj trafik
Gæsteindlæg er rigtig god link building og styrker din SEO. Det betyder du får en bedre placering på google, hvis du har et gæsteindlæg på en anerkendt hjemmeside med mange besøgende. Du kan få dit navn ud til denne hjemmesides besøgende, men endnu vigtigere så betyder Google placeringen, at flere i fremtiden vil se din hjemmeside eller webshop.
Hvad du kan gøre?
- Find virksomheder i din branche og med samme målgruppe
- Prøv at kom i kontakt med dem. Følg dem på sociale medier og tag kontakt til dem omkring din ide og fortæl lidt om hvad du kan tilbyde dem.
5. Hold dit indhold frisk
“Hold det frisk og hold det relevant” Googles svar på vigtigheden af at have nyt indhold på din hjemmeside.
Nyt indhold kan give dig mere trafik enten gennem mere loyale besøgende. Folk vil komme tilbage for at kontrollere, om du har udgivet nyt indhold.
Hvad du kan gøre?
- Lav en plan over hvad du vil poste og hvornår, det er vigtigt at du holder dig til den.
- Sørg for at indholdet har relevans for den besøgende og ikke bare er fyld.
6. Benyt de sociale medier (LinkedIn, Instagram, Facebook, Google+,
YouTube, X, Pinterest)

I dag er størstedelen af befolkningen på de sociale medier både privat men også i erhvervslivet. De mange platforme kan mange forskellige ting og du skal derfor udvælge dem, der har mest nytte for dit mål.
Hvis du ikke er på sociale medier mister du en del trafik, fordi det er en optimal måde at holde kunder opdateret og nå nu til potentielle kunder. Du kan også som virksomhed lave annonceringer og booste dine opslag, så du kommer ud over de personer, der følger dig på forhånd.
Hvad du kan gøre?
- Du skal være aktiv. Det nytter ikke noget bare at have en profil, hvis du ikke benytter den regelmæssigt.
- Vær på så mange platforme som muligt. Jo flere platforme jo mere eksponering. Det er dog vigtigt at man har en strategi for de forskellige platforme og har relevant indhold.
Skal vi hjælpe dig med din hjemmeside eller webshop?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk