Flyt til AWORK

Google AdWords

Annoncering på den mest benyttede søgemaskine

N

Søgeord- og konkurrentanalyse

N

Optimering

N

Ram specifik målgruppe

N

Kåret til en af Nordens førende

N

Udarbejdelse af strategier

N

Afrapportering hver måned

N

Fast markedsføringsrådgiver

N

Og meget mere

Fra 2.299 kr. /md

Lad os høre om dit projekt

Verdens mest populære annoncering

Google AdWords får jer ud til målgruppen

Google AdWords er markedsleder indenfor annoncering på internettet, i stort set alle lande. Annoncering på Google giver derfor jeres annoncer den absolut størst mulige rækkevidde.

Skal du have Google AdWords?

Beregn prisen på Google AdWords.
Det er uforpligtende og tager under 60 sekunder

Opbygning af kendskab og analyse

Første step er at stifte kendskab med jeres brand, industri samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for hele jeres Google AdWords kampagne.

PPC strategi og projektplanlægning

Andet step er at udarbejde en PPC strategi på baggrund af den information vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå.

Opsætning af kampagne og sporing

Tredje step er hvor vi opsætter konverteringssporing på jeres hjemmeside. Det er også her vi afgør hvor trafikken skal sendes hen og hvad der skal ske med trafikken.

Løbende optimering og justering

Fjerde step består i optimering og justering af kampagnerne. Vi laver tragtanalyser hvor vi tester og sorterer annoncer fra. Det sikrer at vi får det bedste resultat på lang sigt.

Rapportering og servicekald

Femte og sidste step er den kontinuerlige afrapportering. Vi udarbejder en rapport til jer og giver jer samtidig et telefonisk opkald hvor vi forklarer tallene i rapporten.

Bliv kontaktet

Skal vi tage en snak?

Google AdWords nu kendt som Google Ads

Google AdWords er en online annonceringplatform udviklet af Google. Her er det muligt for annoncører at betale Google for at vise korte annoncer, serviceydelser, produktfortegnelser, videoindhold og generere mobilprograminstallationer i Googles annoncenetværk til webbrugere. I juli 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads, selvom mange stadig benytter sig af det gamle navn.

 

Google AdWords blev lanceret i 2000, hvor Googles annoncører månedligt betalte for at Google oprettede og administrerede deres kampagne. Kort efter gjorde Google det muligt for mindre virksomheder, selv at kunne oprette og administrere deres egne kampagner. Det var her selvbetjeningsportalen Google AdWords blev introduceret. Siden da er Google Ads blevet større og større og er blevet til, et vigtigt værktøj i forbindelse med virksomheders digitale markedsføring.

Hvordan fungere Google AdWords

Google Ads systemer indsamler data via cookies og søgeord bestemt af annoncører. På den måde får Google AdWords mulighed for at placere annoncer til de personer hvor de mener det kunne være relevant. Når der klikkes på en reklame i Googles annoncenetværk er det så her at annoncøren betaler pr. klik og partnerhjemmesiden modtager en del af den genererede indkomst.

 

På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside. Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

 

CPC eller pris pr. klik ligger man et budget hvor budgettet løber op når CPC prisen overstiger budgettet. Det vil sig at hvis f.eks. hvis klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har kikket på annoncen, da dit budget er løbet op.

 

Google AdWords annoncer vises både lokalt, nationalt og international. I dag er Google Ads blevet så skræddersyet, at du kan vælge hvilken geografisk radius dine reklamer skal vises, sprog, alder og så meget mere. Det betyder at du kan vælge at brugere indenfor et bestemt område kun kan se dine reklamer. Dette kan være super relevant hvis man har et ønske om at ens kunder skal være lokale eller i området af ens måske fysiske butik. 

 

I Google AdWords netværk er det også muligt at byde ind på diverse søgeord. Det er disse søgeord, der er med til at ens hjemmeside eller webshop vil blive rangeret bedre på Googles søgeresultater. Disse søgeord bydes der på ved auktioner, nogle søgeord er mere efterspurgt end andre, da det er hvad forbrugerne søger på. Der er derfor også større konkurrence og højere priser ved de efterspurgte søgeord.

Fordele ved Google AdWords/ Google Ads

Du kan ReTarget dine kunder. ReTarget er en måde du kan få besøgende der tideligere har været inde på dit site til at blive påmindet om at de har klikket på et bestemt produkt. For at ReTarget sine besøgende, skal man benytte sig af cookies. Cookies er med til at huske hvilken computer der har været inde på din hjemmeside og hvilket produkt det var de kikkede på. Når de har indsamlet disse informationer, er det her de kan eksponere den tideligere besøgende overfor det produkt eller din virksomhed. Derved er det muligt at skabe mersalg eller sælge til ellers tabte kunder.

 

En af fordelene ved Google Ads er at du kun betaler pr. klik. Det betyder at selvom 1000 brugere ser din annonce men kun 100 klikker vil du kun betale for dem der klikker, altså de 100.

 

I dag er der mange virksomheder der vælger at outsource deres digitale markedsføring til webbureauer. Det vil i længden være billigere da man primært har en abonnementsløsning. Udover det slipper man som virksomhed også med at skulle betale til den afdeling der ellers skulle stå for den online markedsføring.

 

Google AdWords er i længen et markedsføringstiltag som er meget billigere end de traditionelle markedsføringstiltag. Udover det, vil du også kunne ramme den målgruppe du ønsker, meget mere præcist end med traditionel markedsføring. Online markedsføring vil derfor også være et tiltag som vil have en langt større effekt.

 

I Google AdWords er det også muligt at måle fremgangen efter tiltagene. Det betyder at du vil kunne se hvilke søgeord i dine annoncer der sælger, hvor mange der har klikket på annoncen, været inde på din hjemmeside eller webshop og så meget mere. Når du annoncere via Google Ads, benytter man sig af det vi kalder for AB test. Det er en metode hvor man finder frem til de mest relevante annoncer. Alt dette er med til at gøre du kan præcisere din markedsføring yderligere og derved mindske omkostningerne på den lange bane.

Prisen for Google AdWords varierer afhængigt af dit budget og hvor mange konkurrenter der er på markedet og søgningerne. Undervejs vil det også være muligt at kunne justere dit budget i Google Ads programmer.

Hvorfor vælge et professionelt webbureau som AWORK til Google AdWords

Når du opretter en Google Ads kampagne er der mange forhold man skal have styr på. Hvilket indhold rammer bedst min målgruppe, hvor skal annoncen vises, hvem skal den vises til osv. Det er her vi kommer ind i billedet. Et professionelt markedsføringsbureau vil have langt større erfaring indenfor online markedsføring, da de ved hvordan det skal gøres. Udover det vil et professionelt markedsføringsbureau som AWORK kunne vejlede dig således at du får de søgeord, der er relevant for netop din hjemmeside eller webshop. Vi vil også vejlede dig så du vælger den rette måde at fremvise dine annoncer på overfor din målgruppe. Vi hjælper dig også med at din hjemmeside og webshop bliver score så højt så muligt, ved at gøre siden så SEO og Google-venlig som muligt.