Google AdWords. Annoncering på den mest benyttede søgemaskine.

Kom i gang med det samme.

Verdens mest populære annoncering

Google AdWords får jer ud til målgruppen.

Google AdWords er markedsleder indenfor annoncering på internettet, i stort set alle lande. Annoncering på Google giver derfor jeres annoncer den absolut størst mulige rækkevidde.

Processen med Google AdWords.

Vi har nogle helt klare processer når vi skal opbygge de bedst mulige Google AdWords kampagner. Nedenfor har vi beskrevet hvordan processen er.

1. step

Opbygning af kendskab og analyse.

Første step er at stifte kendskab med jeres brand, industri samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for hele jeres Google AdWords kampagne.

Projektoverblik

Vi skaber et overblik over jer som virksomhed, så vi ved præcis hvilke mål vi skal opsætte for jer.

Google Analytics

Vi beder om at få adgang til jeres nuværende Analytics-konto for at se hvordan jeres trafik har været.

Søgeordsanalyse

Med udgangspunkt i jeres industri samt trafik, vil vi udvælge søgeord som er mest populære på Google.

Konkurrentanalyse

Vi gennemgår jeres konkurrenters annoncer for at afsøge potentielle muligheder og trusler.

2. step

PPC strategi og projektplanlægning.

Andet step er at udarbejde en PPC* strategi på baggrund af den information vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå.

 

*PPC står for Pay Per Click. Det er den pris du betaler for hvert enkelt klik du får på dine annoncer.

Valg af annoncertyper

Vi afgør nu hvilke annoncer vi vil benytte og hvilket annoncenetværk der vil passe bedst til jer.

Opsætning af mål

Vi vurderer hvor langt tid der skal gå imellem optimeringer og justeringer så vi kan opnå jeres mål.

3. step

Opsætning af kampagne og sporing.

Tredje step er hvor vi opsætter konverteringssporing* på jeres hjemmeside. Det er også her vi afgør hvor trafikken skal sendes hen og hvad der skal ske med trafikken.

*Konverteringssporing betyder at vi lægger en kode ind på jeres hjemmeside. Det gør vi for at måle hvor mange kunder I får, fra hver enkel annonce i jeres kampagne.

Opbygning af annoncer

Vi udarbejder annoncerne. Søgeord og tekster har synergi med jeres site og vores analyse fra forrige steps.

Sporing og handling

Vi opsætter koder på jeres hjemmeside og opsætter eventuelt landingpages med bestemte mål.

4. step

Løbende optimering og justering.

Fjerde step består i optimering og justering af kampagnerne. Vi laver tragtanalyser hvor vi tester og sorterer annoncer fra. Det sikrer at vi får det bedste resultat på lang sigt.

Justeringer på kort sigt

Vi justerer løbende annoncerne når vi mener der er data nok. Det er typisk indenfor 3-7 dage.

Optimeringer på langt sigt

Kampagneindstillingerne bliver løbende optimeret på baggrund af søgetrends og konkurrence.

5. step

Rapportering og servicekald.

Femte og sidste step er den kontinuerlige afrapportering. Vi udarbejder en rapport til jer og giver jer samtidig et telefonisk opkald hvor vi forklarer tallene i rapporten.

Rapport i indbakken

Vi sender jer en rapport så I kan se tallene i en PDF. Det giver et godt overblik i forhold til jeres mål.

I får et opkald

Vi giver jer et opkald hvor vi forklarer tallene i rapporten og hvor I har mulighed for at stille spørgsmål.

Google AdWords er målbare resultater.

Vores kampagner bliver udarbejdet med henblik på resultater. Vores kunder skal opleve en stigning i kvalificeret trafik samt få konverteringer* og øget konverteringsrater*.

Nye strategier var nøglen.

Dansk Klima Center fik et komplet redesign af hele deres online profil.

  • En ny skræddersyet hjemmeside
  • Ny SEO-strategi på udvalgte søgeord
  • Ny SoMe* strategi på specifikke medier
  • Nye Google AdWords kampagner

Det kontinuerlige arbejde har resulteret i øget trafik og adskillige henvendelser via hjemmesiden. Særligt er deres stigninger i organisk trafik steget kraftigt.

Det ses tit at hjemmesiders organiske* placeringer stiger eksponentielt med deres Google AdWords kampagner.

Nedenfor er tallene fra Dansk Klima Centers Google Analytics, sammenlignet med forrige periode.

%

Stigning i organisk trafik.

%

Stigning i antal nye besøgende.

%

Stigning i antal klik i forhold til eksponeringer.

*Konverteringer kan være alt lige fra telefonopkald, henvendelser per mail, download af app, klik på en bestemt knap og meget mere. Konverteringsrater er hvor mange konverteringer man får per klik.

*SoMe er en forkortelse for Sociale Medier.

*Organiske placeringer betyder der hvor hjemmeside ligger i Googles søgeresultater. Dette må ikke misforståes eller forbindes med annoncerne på Google. De organiske resultater starter typisk efter fire annoncer i Googles søgeresultater.

Skal vi tage en snak?

Vi søger et langvarigt samarbejde som er bygget på resultater. Fortæl os om projektet og lad os tage en uforpligtende snak.

#googleadwords

Seneste nyheder om google adwords.

Vigtige tips til landing pages du ikke bør gå glip af

Inden for generering af leads, er landing pages et af de vigtigste elementer, siden de indhenter den information du har brug for til at konvertere besøgene om til leads. Som verden ser ud i dag, med en masse falsk information og svindel, er det blevet sværere for...

læs mere

Oprettelse af en Google kampagne der virker

En af de mest effektive måder at øge salget på internettet er med pay per click, også kendt som PPC. Det er en online annonceringsmodel hvor man dirigerer trafik til hjemmesider med brugen af annoncer.  For hvert klik annoncen får, skal annoncøren betale et vist beløb...

læs mere

Responsivt design af hjemmeside til dine mobile enheder

Vidste du at der nu er flere der bruger deres mobiltelefoner til at gå på internettet end der bruger desktops og bærbare? Det skyldes at de fleste digitale markedsføringseksperter anbefaler optimering af hjemmesider til mobilbrug. Det gør vi også. Et responsive...

læs mere

Google AdWords nu kendt som Google Ads

Google AdWords er en online annonceringplatform udviklet af Google. Her er det muligt for annoncører at betale Google for at vise korte annoncer, serviceydelser, produktfortegnelser, videoindhold og generere mobilprograminstallationer i Googles annoncenetværk til webbrugere. I juli 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads, selvom mange stadig benytter sig af det gamle navn.

 

Google AdWords blev lanceret i 2000, hvor Googles annoncører månedligt betalte for at Google oprettede og administrerede deres kampagne. Kort efter gjorde Google det muligt for mindre virksomheder, selv at kunne oprette og administrere deres egne kampagner. Det var her selvbetjeningsportalen Google AdWords blev introduceret. Siden da er Google Ads blevet større og større og er blevet til, et vigtigt værktøj i forbindelse med virksomheders digitale markedsføring.

 

 

Hvordan fungere Google AdWords

Google Ads systemer indsamler data via cookies og søgeord bestemt af annoncører. På den måde får Google AdWords mulighed for at placere annoncer til de personer hvor de mener det kunne være relevant. Når der klikkes på en reklame i Googles annoncenetværk er det så her at annoncøren betaler pr. klik og partnerhjemmesiden modtager en del af den genererede indkomst.

 

På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside. Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

 

CPC eller pris pr. klik ligger man et budget hvor budgettet løber op når CPC prisen overstiger budgettet. Det vil sig at hvis f.eks. hvis klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har kikket på annoncen, da dit budget er løbet op.

 

Google AdWords annoncer vises både lokalt, nationalt og international. I dag er Google Ads blevet så skræddersyet, at du kan vælge hvilken geografisk radius dine reklamer skal vises, sprog, alder og så meget mere. Det betyder at du kan vælge at brugere indenfor et bestemt område kun kan se dine reklamer. Dette kan være super relevant hvis man har et ønske om at ens kunder skal være lokale eller i området af ens måske fysiske butik. 

 

I Google AdWords netværk er det også muligt at byde ind på diverse søgeord. Det er disse søgeord, der er med til at ens hjemmeside vil blive rangeret bedre på Googles søgeresultater. Disse søgeord bydes der på ved auktioner, nogle søgeord er mere efterspurgt end andre, da det er hvad forbrugerne søger på. Der er derfor også større konkurrence og højere priser ved de efterspurgte søgeord.

 

 

Fordele ved Google AdWords/ Google Ads

Du kan ReTarget dine kunder. ReTarget er en måde du kan få besøgende der tideligere har været inde på dit site til at blive påmindet om at de har klikket på et bestemt produkt. For at ReTarget sine besøgende, skal man benytte sig af cookies. Cookies er med til at huske hvilken computer der har været inde på din hjemmeside og hvilket produkt det var de kikkede på. Når de har indsamlet disse informationer, er det her de kan eksponere den tideligere besøgende overfor det produkt eller din virksomhed. Derved er det muligt at skabe mersalg eller sælge til ellers tabte kunder.

 

En af fordelene ved Google Ads er at du kun betaler pr. klik. Det betyder at selvom 1000 brugere ser din annonce men kun 100 klikker vil du kun betale for dem der klikker, altså de 100.

 

I dag er der mange virksomheder der vælger at outsource deres digitale markedsføring til webbureauer. Det vil i længden være billigere da man primært har en abonnementsløsning. Udover det slipper man som virksomhed også med at skulle betale til den afdeling der ellers skulle stå for den online markedsføring.

 

Google AdWords er i længen et markedsføringstiltag som er meget billigere end de traditionelle markedsføringstiltag. Udover det, vil du også kunne ramme den målgruppe du ønsker, meget mere præcist end med traditionel markedsføring. Online markedsføring vil derfor også være et tiltag som vil have en langt større effekt.

 

I Google AdWords er det også muligt at måle fremgangen efter tiltagene. Det betyder at du vil kunne se hvilke søgeord i dine annoncer der sælger, hvor mange der har klikket på annoncen, været inde på din hjemmeside eller webshop og så meget mere. Når du annoncere via Google Ads, benytter man sig af det vi kalder for AB test. Det er en metode hvor man finder frem til de mest relevante annoncer. Alt dette er med til at gøre du kan præcisere din markedsføring yderligere og derved mindske omkostningerne på den lange bane.

Prisen for Google AdWords varierer afhængigt af dit budget og hvor mange konkurrenter der er på markedet og søgningerne. Undervejs vil det også være muligt at kunne justere dit budget i Google Ads programmer.

 

 

Hvorfor vælge et professionelt webbureau som AWORK til Google AdWords

Når du opretter en Google Ads kampagne er der mange forhold man skal have styr på. Hvilket indhold rammer bedst min målgruppe, hvor skal annoncen vises, hvem skal den vises til osv. Det er her vi kommer ind i billedet. Et professionelt markedsføringsbureau vil have langt større erfaring indenfor online markedsføring, da de ved hvordan det skal gøres. Udover det vil et professionelt markedsføringsbureau som AWORK kunne vejlede dig således at du får de søgeord, der er relevant for netop din hjemmeside eller webshop. Vi vil også vejlede dig så du vælger den rette måde at fremvise dine annoncer på overfor din målgruppe. Vi hjælper dig også med at din hjemmeside bliver score så højt så muligt, ved at gøre siden så SEO og Google-venlig som muligt.