Vi søger kollegaer

Annoncering på Instagram med et mål.

Skal I annoncere på Instagram, er det vigtigt, at I har et mål med jeres visuelle identitet. Målet vil afgøre hvilken storytelling og budskab jeres publikum vil modtage.

Instagram annoncering

Visuel storytelling via Instagram annoncering.

Instagram er blevet en af de store hjørnesten når det kommer til annonceringsstrategier på de sociale medier. Instagram er et socialt medie som engagerer tusindvis af brugere hver evig eneste dag – og det er grunden til, at I bør overveje Instagram annoncering.

Vi mener, at Instagram er mere end bare at tage en selfie med vennerne. Instagram giver nemlig jeres virksomhed en direkte mulighed for at fortælle jeres historie gennem stilbilleder, videoer og live-optagelser. Netop dét gør Instagram unik og det er her jeres unikke storytelling starter.

Kundecase med Instagram annoncering.

Vi har håndteret Instagram annoncer for mange forskellige typer virksomhed og nedenfor har vi skrevet lidt om en specifik kundecase med Montara Watches.

Montara Watches

En unik historie.

Med et elegant og stilfuldt produkt, og et klokkeklart mål omkring storytelling, skabte vi annoncer med klare budskaber. Budskaber der fortæller en unik historie, som publikum ikke har kunne modstå.

Kampagnen blev et hit og vi opnåede stigninger i både annonce- og brandkendskab.

Montara Watches

Vi lader tallene tale.

  • Mere end 200.000 eksponeringer.
  • Mere end 4.700 reaktioner.
  • 374 kommentarer og 186 delinger.
  • Opnået ROAS* på 69,75.

*ROAS står for “Return On Ad Spend” og indikerer hvor stort afkast man opnår på en annonce.

Det får du af vores Instagram eksperter.

Vores Instagram eksperter tager det bedste fra Instagrams annonceværktøjer og skræddersyer det til jeres behov. Resultaterne lader vi tale for sig selv.

Instagram annoncering benyttes oftest til at promovere et brand, et produkt eller en ydelse. Instagram er verdens mest populære sociale medie når det kommer til at dele billeder, videoer og live-optagelser. Instagram annoncering er nu blevet en af de vigtigste aspekter i enhver digital strategi og udgør fire vigtige aspekter:

 

  • Publicering af delbare og spændende indhold.
  • Promovering af brandet, produktet eller ydelsen.
  • Engagere andre brugere og opbygge et stærkt Instagram-netværk.
  • Regelmæssig analysering af Instagram annoncerne for at opnå optimale resultater.

 

I modsætning til andre markedsføringstiltag som f.eks. SEO, som primært har til formål at opbygge link-popularitet fra andre hjemmesider, og dermed forbedre hjemmesidens rangering i søgemaskinen, drejer Instagram annoncering sig om viral markedsføring. Det handler om at styre brandets, produktets eller ydelsens online popularitet af og herigennem drive målrettet trafik til hjemmesiden.

 

AWORK Webbureau er dit nye Instagram-webbureau og vi vil hjælpe jeres virksomheds synlighed på Instagram betydeligt. Vi tilbyder ekstraordinær Instagram annoncering og giver jeres virksomhed den eksponering, den fortjener på Instagram.

Stort set alle førende brands har en meget aggressiv tilgang til Instagram annoncering og det er der bestemt særlige grunde til. Instagram er blevet et af de afgørende sociale medier når det kommer til branding. Her er nogle af de vigtigste grunde til, at Instagram har fået en central rolle i de fleste virksomheds digitale strategi:

 

  • Instagram har ekstra meget trafik med over 75 millioner daglige brugere.
  • Trafikken stiger for hver dag der går.
  • Det samlede antal aktive brugere har allerede oversteget 300 millioner aktive brugere og det øges hver dag.
  • 70 % af Instagrams brugere logger ind mindst én gang om dagen og 35 % tjekker sin Instagram flere gange om dagen.
  • Det er ekstremt let at målrette kundeemner baseret på brugernes interesser.
  • Der foretages omkring 2,5 mia. Instagram “likes” hver dag, og der efterlades 1000 kommentarer hvert sekund.

 

Effektiv Instagram annoncering vil række langt når I gerne vil tage dit brand mod mere succes. Det vigtigste med Instagram annoncering er at have den rette partner ved sin side. Den partner for I, i AWORK Webbureau. Vi sørger for, at jeres brand, produkt og/eller ydelse bliver promoveret og, at I opnår lige et afkast der kan mærkes.

Vores Instagram annoncering er ret omfattende. Vores Instagram eksperter dække alt hvad der kræves for at promvere jeres brand, produkt og/eller ydelser på Instagram. I vil komme til at spare en masse tid ved at bruge vores Instagram annoncering. Vi starter med en fokusmåned hvor vi analyserer og tester annoncerne for at ramme den præcise målgruppe.

 

Dette får I med vores Instagram annoncering:

 

  • En optimeret Instagram-profil som er skabt til jeres brand.
  • Engagerende indhold som vil passe til jeres digitale strategi.
  • Interessante Instagram annoncer som vil lokke brugerne til at intereagere.
  • Målbar markedsføring som kan mærkes på bundlinjen.
  • Afrapportering og servicekald så I ved hvordan jeres anonncer yder.

Der er mange fordele ved Instagram annoncering og nedenfor har vi skrevet de væsentligste fordele:

 

  • Instagram annoncering er en af de bedste måder at drive målrettet trafik til sin hjemmeside eller webshop.
  • I vil modtage gode backlinks til jeres hjemmeside. Yderligere vil I modtage nye backlinks, når jeres indhold bliver delt.
  • Det styrker jeres brandkendskab iblandt jeres målgruppe og det øger muligheden for nye målgrupper.
  • Det forbedrer jeres brands synlighed giver jeres brand en vedvarende online synlighed.
  • Det er muligt at målrette via bestemte interesser.
  • Det er målbar og transparent markedsføring – I kan se præcis hvor meget I får ud af jeres annoncekroner.
  • Instagram annoncering er en fremragende måde at promovere jeres.
  • Det fungerer lige godt for alle typer virksomheder, herunder også B2B-virksomheder.

Tilpasning til ethvert annonceringsniveau.

Uanset om du er en ambitiøs startup eller et børsnoteret selskab, så kan vi håndtere, optimere og vedligeholde jeres annoncer. Ingen er for lille og ingen er for stor.

u

Ny med Instagram

Vi er nye på Instagram eller har kun kørt et par annoncer. Vi leder efter hjælp til at sikre, at vores kampagner kører korrekt og skaber et positivt afkast.

Z

Opnå resultater

Vi annoncerer i øjeblikket på Instagram, men har brug for hjælp til at håndtere og optimere vores annoncer løbende. Vi vil gerne øge vores annonceringsafkast.

Avanceret data

Vi benytter i øjeblikket Instagram annoncering, men vi søger et webbureau til at håndtere og optimere vores annoncer. Vi vil gerne øge vores afkast via avanceret data.

Du kender altid prisen for din Instagram annoncering.

I AWORK er du altid klar over hvad du betaler for Instagram annoncering. Prisen er altid den samme og der er ingen skjulte gebyrer. Betaling til Instagram bestemmer man selv og man kan til enhver tid sætte sin kampagne og sit budget på pause.

Hurtig fakta om Instagram!

Brugerne på Instagram har delt over 40 milliarder billeder og videoer til dato, og de deler i gennemsnit over 95 millioner billeder og videoer hver evig eneste dag.

Svarene på dine Instagram-spørgsmål.

Vi modtager ofte mange gode spørgsmål vedrørende annoncering på Instagram. Vi har derfor samlet de mest hyppige spørgsmål og givet jer svarene nedenfor.

Hvilke type virksomhed kan drage nytte af Instagram annonceringen?

Alle typer virksomheder kan, uden undtagelse, drage fordel af Instagram annoncering. Det virker lige godt for små, mellemstore og store virksomheder. Uanset om I er på et målrettet lokalt marked eller på den internationale scene, så vil Instagram annoncering hjælpe jer med at tiltrække nye kunder.

Er jeres Instagram annoncering baseret på content marketing?

Ja, gør vi brug af indholdstilgangen til Instagram annoncering for at tiltrække nye kundeemner og fremme jeres synlighed.

Opretter I en ny Instagram side eller bruger I vores eksisterende?

Det er helt op til jer. Hvis I vil have os til at bruge jeres eksisterende Instagram side, er det intet problem. Hvis I ønsker en ny Instagram side, så kan vi sagtens oprette en for jer.

Laver I designsene eller benytter I skabeloner til Instagram annoncerne?

Vi opretter udelukkende brugerdefinerede og skræddersyde designs og tekster til jeres Instagram side. Vi benytter os altså derfor ikke af nogen skabeloner.

Ring til os

88 37 47 88

Åbningstider:
Mandag – Torsdag: 10.00 – 17.00
Fredag: 10.00 – 16.00

Hvad koster jeres Instagram annoncering?

Vi starter med en fokusmåned til kr. 13.500, hvorefter vi vil fremvise en rapport med vores data for måneden. Her kommer vi ligeledes med et tilbud på den løbende, månedlige annoncering. Vi vil give jer et skræddersyet tilbud på vores Instagram annoncering efter fokusmåneden.

Benytter I en bestemt digital strategi til at promovere os på Instagram?

Ja vi har helt klare strategier som vi følger, men de bliver også skræddersyet til jeres behov således, at annoncerne opnår de bedste resultater for jer.

Gør I brug af software til at oprette Instagram annoncerne?

Nej, vi ikke gøre brug af nogle automatiske software-værktøjer til udarbejdelse af Instagram annoncerne.

Står I får indholdet til Instagram annoncerne eller skal vi levere det?

Vi vil sørge for at udarbejde alt nødvendigt indhold, men hvis I har jeres eget indhold I ønsker at bruge, så er det intet problem.

Skal vi tage en snak?

Vi søger et langvarigt samarbejde som er bygget på resultater. Fortæl os om projektet og lad os tage en uforpligtende snak.

#instagram

Seneste nyheder om Instagram annoncering.

Fordelene ved gode produktbilleder

Når vi opbygger en hjemmeside med e-handel, skal vi overveje alle de faktorer der gør den til en succes. Indkøbskurv, betalingssystemer, kundekonti og server sikkerhed, er blot nogle af dem. Selvfølgelig betyder det overordnede layout af webshoppen en del, såvel...

læs mere

Responsivt design af hjemmeside til dine mobile enheder

Vidste du at der nu er flere der bruger deres mobiltelefoner til at gå på internettet end der bruger desktops og bærbare? Det skyldes at de fleste digitale markedsføringseksperter anbefaler optimering af hjemmesider til mobilbrug. Det gør vi også. Et responsive...

læs mere

Hvordan man som virksomhed bør bruge hashtags på Instagram

Hashtags udvider en brugers søgning uden for deres netværk. Hashtags er en fantastisk måde for folk at søge nye emner på sociale medier. At vælge det rigtige Hashtag til markedsføringsformål på sociale medier er meget vigtigt.     Hvad er hashtag og hvordan bruger du...

læs mere

Du finder os også på Instagram.

Nedenfor ser du vores fire seneste opslag på vores Instagram side. Følg os på Instagram og følg med i vores hverdag.

[instagram-feed num=4 cols=4 width=1180 widthunit=px]

Instagram som professionelt markedsføringstiltag

Oktober 2010 grundlage Kevin Systrom og Mike Krieger foto og videodelingsnetværket Instagram. Til at begynde med var Instagram kun tilgængeligt til smartphones som havde et iOS styresystem. Først i 2012 blev Instagram tilgængeligt til smartphones med styresystemet Android.

 

Instagram er en app man downloader ned på sin smartphone. På Instagram er det så muligt at dele billeder og videoer med tekst. Når billeder eller videoer lægges op er det her muligt at kommentere. Instagram er også enormt kendt for sine filtre som man kan bruge til at gøre sine billeder mere fremtrædende og fremstå fra deres bedste side. For at organisere billederne benytter man sig af de såkaldte tags. Et tag er når man skriver en tekst der kan identificere personerne eller handlingen på billedet.

 

Hvordan fungere Instagram

Når en person eller virksomhed lægger et ”feed” (opslag som enten er et billed eller video) op er det her muligt at like og klikke på knappen follow. Nå en bruger vælger af follow en anden, er de i stand til at se hvert opslag den person de har valgt at follow lægger op. Så hvis du som virksomhed laver en konto, og har en lang række af followers bliver de automatisk eksponeret overfor dit feed. På den måde opnår den person gratis reklame.

 

På Instagram er det vigtigt at have en rød tråd, som skaber et overblik over din storytelling. Det betyder at dine billeder og videoer gerne må have mål og brugere nemt skal kunne opfatte hvad budskabet er.

 

Når du lægger et feed op, bør du overveje brugen af #hashtags. #hashtags er med til at brugere kan finde din virksomhed ud fra det #hashtag du har lagt ud. Et hashtag er et ord der har noget med din virksomhed at gøre. Så hvis du sælger møbler kunne et #hashtag være #sofa, #spisebord eller #stuemøbler. Det er vigtigt når du laver #hashtags at du samler det du vil have #hashtagget findes på , så det betyder at #spisestuestole skal være i et ord.

 

For at skabe omtale kan man også benytte sig af at oprette konkurrencer. Konkurrencerne er med til at skabe gratis omtale, idet brugere deltager i konkurrencen ved at like, kommentere eller follow din side. Det gør at dit opslag vil poppe op blandt de nye opslag, hver gang en liker, follower eller kommentere opslaget. Det vil også være muligt for dig at kunne linke din hjemmeside eller webshop til din Instagramprofil.

 

På Instagram er det også muligt at annoncere. Når du annoncere kan du tilvælge hvilke målgruppe du finder mest relevant. Her betaler du ved CPC det man kalder for pris pr. klik. Det går ud på at du giver et max. budget. Her betaler du så kun ved hvert klik og når dit max. budget er nået, vises reklamen ikke længere. Hvis du ønsker at annoncere på Google bør du læse mere om Google AdWords.

 

 

Hvilke fordele er der ved brug af Instagram til markedsføring

På daglig basis er der 75 millioner besøgende brugere på Instagram og dette tal er kun stigende. I alt er der 300 millioner aktive brugere, tallet stiger hver dag. Hver dag er der omkring 2,5 mia. Instagram likes.

 

Hvis du ønsker at annoncere online ved brug af Instagram kan du benytte dig af billedannoncer, videoannoncer, karruselannoncer og annoncer i stories. For at oprette en annonce, skal du første oprette en virksomhedsside og profil på Facebook. Herefter skal du vælge hvilken annonce målsætning din annonce skal have, hvilken målgruppe du vil henvende dig til og hvilket format den skal optræde i osv. Derefter skal du fastslå et budget, og så offentliggøre annoncen.

 

Ved brug af Instagram annoncering, er det en oplagt måde at kunne promovere sit brand, produkt eller ydelse. Hvis i vælger et professionelt webbureau, vil du være i stand til at få en Instagramprofil, som er skræddersyet til jeres brand. Udover det vil dit indhold også tilpasses jeres digitale strategi, som vil være med til at lokke brugere til at interagere med jeres side igennem interessante annoncer. Instagram er en social platform der er tilegnet både B2C virksomheder og B2B virksomheder. Hvis du ønsker en platform der er egnet til B2B så bør du se mere på LinkedIn. Hvorimod Facebook er en platform der er mere B2C. 

 

På verdensplan er der mere end 1 milliard brugere på Instagram. Instagram er i dag, en af de største sociale online platforme på markedet, med en enorm ung målgruppe.

 

På Instagram er det muligt at dele en historie igennem sine billeder og videoer. Som ordsproget siger, siger et billede mere end 1000 ord. Det vil derfor give brugen en helt anden fremtoning af fin virksomhed. På Instagram er det derfor muligt at dele en historie med sine følgere og derved skabe en nem og billig form for reklame. Denne historie er også med til at skabe troværdighed, awareness, styrke brandkendskabet og den online tilstedeværelse.

 

En af fordelene ved at benytte sig af Instagram annoncering, er at du vil kunne specificere hvem dine annoncer skal nå ud til. Det betyder at du vil kunne vælge alt fra, alder, bopæl, enhedstype, køn , religion og så meget mere. Hvis du ikke er helt sikker på om dit produkt henvender sig til den rigtige målgruppe, vil du også kunne aflæse hvilken målgruppe der oftest klikker på din annonce, ved brug af diverse administrationsprogrammer. Det betyder for dig at du vil kunne komme endnu tætter på din målgruppe og lære mere om deres præferencer. Det gør det også nemmere for dig, hvis du ønsker at producere flere produkter, da du ved hvad din målgruppe går efter.

 

Når du opretter en annonce, er det en god at lave flere forskellige annoncer, for at se hvilken annonce der passer bedst og skaber mest trafik. Det er hvad man kalder for AB test. I analyseprogrammene vil man efter et stykke tid kunne vurdere deres effekt og vælge hvilken annoncetype og stil man skal køre med fremadrettet.

 

 

Fordelen ved brug af AWORK til markedsføring på Instagram

Til at hjælpe med at annoncere på Instagram er det en god ide at vælge et professionelt webbureau, så som AWORK. Vi kan hjælpe og vejlede dig hele vejen fra a-z og guide dig således at din annonce vil passe til din målgruppe. Udover det vil vi også guide dig så din Instagramprofil vil optræde fra sin bedste side. Vi hjælper dig med at skabe en rød tråd, så dine brugere forstår dit budskab. Det kan godt være du ønsker selv at stå for annonceringen på Instagram, men hvis du ikke selv har erfaring med det, kan det godt være en fordel at have en virksomhed på sidelinjen til at guide dig igennem.