Annoncering på Facebook med et mål.

Skal I annoncere på Facebook, er det vigtigt, at I har et mål. Målet finder vi sammen og via vores analysearbejde, vil jeres annoncer være målrettet som aldrig før.

Det får du af vores Facebook eksperter.

Vores Facebook eksperter tager det bedste fra Facebooks annonceværktøjer og skræddersyer det til jeres behov. Resultaterne lader vi tale for sig selv.

Vi analyserer din hjemmeside/webshop samt Facebook-side – alt sammen med henblik på, at det er korrekt sat op i forhold til de besøgende som kommer fra Facebook. Her analyserer vi om din webløsning er klar, til at omdanne de besøgende til kunder.

Det er særdeles vigtigt, at det hele er korrekt sat op og på plads inden dine Facebook annoncer bliver udviklet og aktiveret således, at du får mest muligt ud af dine annoncekroner. Vi analyserer føglende:

  • Analyse af dit produkt og/eller budskab, som du gerne vil annoncere.
  • Landingpage – en side som du vil have, at dine annoncer skal henvise de besøgende til.
  • Funktionerne og designet på hjemmesiden/webshoppen.
  • Er hjemmesiden/webshoppen opdateret i forhold til Facebooks principper.

Vi analyserer din målgruppe og ser hvor de mest købeklare kunder befinder sig og hvilke søgeord de benytter. I analysen kigger vi på geografi, alder, sprog samt tidsperiode dine annoncer skal kunne ses af dine potentielle kunder.

Ud fra vores analyse får vi et godt indblik i hvordan vi skal udforme dine annoncer. Vi ved hermed hvordan vi skal fremvise dit budskab på en professionel måde, som vækker købelyst hos brugeren. I korte træk gør vi følgende:

  • Analyse af din målgruppe og dens interesser.
  • Analyse af søgeord, annoncer og kampagner.
  • Analyse af konkurrence fra dine konkurrenter.
  • Analyse af hvad dine potentielle kunder søger efter.

Efter vores analyse påbegynder vi selve udvikling af annoncerne. Annoncerne og kampagnerne bliver udviklet af AWORKs Facebook specialister i samarbejde med AWORKs tekstforfattere.

Samspillet mellem vores AdWords specialister og tekstforfattere sikrer, at dine annoncer fremstår så flotte og velformulerede som muligt. Vi har god erfaring med hvordan den korrekte ordstilling kan få brugerne til at få decideret interesse i annoncen.

  • Opsætning af kampagner.
  • Opsætning af annoncer.
  • Opsætning af søgeord.
  • Opsætning af målsætninger.

Vi optimerer løbende dine annoncer, kampagner og søgeord for at forbedre konverteringsraten fra Facebook Ads. Vi installerer konverteringscripts på din hjemmeside/webshop så du kan se præcis hvor mange annoncekroner du betaler for hver enkelt kunde du erhverver.

Du vil desuden også kunne se præcis hvilke annoncer der giver dig flest klik og flest henvendelser. Du vil så kunne se dit ROI (Return On Investment) – altså hvor meget du får ud af dine annoncekroner. Vi opsætter også Retargeting hvilket betyder, at brugere som har været inde og besøge din hjemmeside/webshop, vil få vist annoncer fra dig når de besøger andre sider på nettet. Dette er en oplagt mulighed for at fange en kunde som du måske ville have mistet, hvis du ikke havde benyttet dig af Facebook Ads.

  • Løbende optimering og vedligeholdelse.
  • Opsætning af konverteringsscripts.
  • Opsætning af Facebook Retargeting.

For under kr. 10 om dagen kan du få resultater med Facebook annoncering. Vi målretter markedsføringen efter konkrete målgrupper, hvor sporingsmulighederne er kæmpestore og du vil få viden om dine kunder, som du ikke havde før. Vi hjælper over hundredevis af små, mellemstore og store virksomheder med deres annoncering på Facebook.

En af de primære årsager til, at mange virksomheder vælger os til deres annoncering er, at vi opsætter mål og forventninger til resultaterne. På den måde ved du præcist hvad du får, for dine annoncekroner.

Disse kunder har valgt AWORK til Facebook annoncering.

ANNONCEDATA

Vi håndterer løbende jeres annoncedata og sørger for at jeres ROAS* øges for hver dag.

RETARGETING

Vi følger brugerne, som har besøgt jeres websted, og viser dem jeres annoncer på Facebook.

FACEBOOK PIXELS

Vi implementerer jeres konverteringssporing (pixels), så vi hele tiden kan måle jeres ROAS*.

*ROAS står for “Return On Ad Spend” og indikerer hvor stort afkast I opnår på en annonce.

EKSAKT RÆKKEVIDDE

Vores mål er at finde den korrekte målgruppe og herefter øge rækkevidden for målgruppen.

AFRAPPORTERING

I har altid mulighed for afrapportering, som giver jer et klart billede af annoncernes ydeevne og afkast.

SELEKTIV ANNONCERING

Facebook giver mulighed for selektive annoncer i form af at vise annoncer baseret på bestemte handlinger.

Vores fokus er på Facebooks data.

Vi ved hvad det vigtigste er for jeres virksomhed. Det skal handle om kunder, tilmeldinger, opkald, downloads og andet som kan skabe værdi for jeres bundlinje.

Fokus på ROI & ROAS

For os er det vigtigste at opnå høje konverteringsrater, og det ved vi det også er for vores kunder. Værdien er i fokus.

Retargeting annoncer

Når brugerne først har besøgt jeres websted, så gør vores Facebook eksperter alt hvad de kan for, at de bliver konverterer hos jer.

Datadrevne kampagner

Vi er stærkt engageret i jeres annoncedata. Vi har hele tiden fingeren på pulsen, så vi ved hvordan brugerne tager imod jeres Facebook annoncer.

Tilpasning til ethvert annonceringsniveau.

Uanset om du er en ambitiøs startup eller et børsnoteret selskab, så kan vi håndtere, optimere og vedligeholde jeres annoncer. Ingen er for lille og ingen er for stor.

u

Ny med Facebook

Vi er nye på Facebook eller har kun kørt et par annoncer. Vi leder efter hjælp til at sikre, at vores kampagner kører korrekt og skaber et positivt afkast.

Z

Opnå resultater

Vi annoncerer i øjeblikket på Facebook, men har brug for hjælp til at håndtere og optimere vores annoncer løbende. Vi vil gerne øge vores annonceringsafkast.

Avanceret data

Vi benytter i øjeblikket Facebook annoncering, men vi søger et webbureau til at håndtere og optimere vores annoncer. Vi vil gerne øge vores afkast via avanceret data.

Du kender altid prisen for din Facebook annoncering.

I AWORK er du altid klar over hvad du betaler for Facebook annoncering. Prisen er altid den samme og der er ingen skjulte gebyrer. Betaling til Facebook bestemmer man selv og man kan til enhver tid sætte sin kampagne og sit budget på pause.

Hurtig fakta om Facebook!

Facebook er særdeles velegnet, hvis man sælger produkter til forbrugere, ønsker at udbrede kendskabet til ens virksomheds eller blot sende et budskab.

Fordelene ved Facebook annoncer.

I tvivl om Facebook annoncering er det rigtige for jer? Vi har skrevet lidt om fordelene og hvorfor I bør overveje annoncering på Facebook.

Hvad er fordelene ved Facebook annoncering?

Facebook annoncering giver din virksomhed utallige fordele. Hvis du ønsker at dominere dit marked, har vi anført hver eneste fordel nedenfor som er afgørende for din virksomheds succes.

  • Du kan nå millioner af meget målrettede kunder inden for meget kort tid.
  • Din hjemmeside/webshop vil tiltrække konstant strøm af organisk trafik.
  • Du vil være i konstant kontakt med dine kunder / slutbrugere.
  • Du opnår en bedre forståelse af dine kunders præferencer.
  • Du vil nyde godt af forbedret brand-synlighed.
  • Du vil få indsigt i hvad der kræves for at udvikle effektive markedsføringsstrategier.
  • Du kan promovere dine sæsonbetonede tilbud og generelle tilbud på den mest effektive måde.
  • Du kan tiltrække nye kunder, forbedre brandloyalitet og i sidste ende øge din omsætning.

Dine kunder bruger også Facebook

Hvad får jeg med Facebook annoncering?

Vi tilbyder meget omfattende Facebook annoncering. Vi tager os af alt og det eneste du skal gøre er blot at læne dig tilbage, nyde en kop kaffe og hermed se din virksomheds popularitet på Facebook blive højere og højere.

Når du erhverver dig AWORKs Facebook annoncering løsning, vil vores eksperter opsætte en ny Facebook-konto til dit brand i Facebook, med mindre du allerede har en. Vi vil designe dine annoncer således, at dit brand skiller sig ud af mængden. Din profil vil blive promoveret til lige nøjagtigt den målgruppe du ønsker og AWORKs Facebook annoncering omfatter også opbygning af Facebook-fans.

Hvorfor bruge Facebook annoncering?

Hvorfor er Facebook annoncering en uundværlig ingrediens i din virksomheds marketing mix? Hvorfor har Facebook annoncering så stor betydning for din virksomhed? Statistikken taler for sig selv, se nedenfor:

  • Der er 1,3 milliarder aktive månedlige brugere.
  • Omkring 800 millioner mennesker logger på Facebook dagligt.
  • Ca. 20% årlig stigning i medlemmerne.
  • 300 millioner billeder uploades dagligt.
  • Hver Facebook-bruger bruger i gennemsnit 20 minutter dagligt på Facebook.
  • Næsten 50% af branchens nøglepersoner (indenfor marketing) mener, at Facebook branding er altafgørende for et brands succes.
  • Facebook giver adgang til folk fra alle aldersgrupper.
  • Du kan føle pulsen på slutbrugerne ved direkte at interagere med dem. Ingen anden platform kan tage dig tættere på dine kunder end Facebook.
  • Du kan nå dine kunder på over 70 sprog.

Alle disse tal har en betydelig markedsføringsværdi for dit brand. Med andre ord, så har Facebook magt til at sætte dit brand lige for næsen af publikum – og det er det som betyder mest for din virksomhed. Facebook er altså en af de hurtigste måder at nå din målgruppe på.

Hvad er Facebook annoncering?

Facebook annoncering er et af de bedste annonceringsværktøjer til at fremme et brand, produkt eller service til et kæmpe publikum. Facebook annoncering er nu blevet et af de vigtigste aspekter online markedsføring da det er et medie mange mennesker benytter hver eneste dag. De vigtigste aspekter i Facebook er følgende:

  • Deling af spændende indhold.
  • Promovering indholdet Facebook.
  • Engagere sig med andre brugere og opbygge et netværk.
  • Regelmæssig evaluering af sin Facebook-markedsføringsstrategi og modificering af den anvendte strategi for at opnå optimale resultater.

I modsætning til andre sociale medier og søgemaskiner, som typisk sigter efter at opbygge link-popularitet af hjemmesider og dermed forbedre hjemmesiders søgemaskineplacering, så fokuserer Facebook på at styrke det sociale medie aspekt ved hjælp af principperne indenfor viral markedsføring og herigennem øge online popularitet.

Kan Facebook annoncering betale sig?

Som udgangspunkt annoncerer man for at skabe mere trafik til ens hjemmesiden, få flere “Synes godt om” og/ellers så annoncerer man med salgsannoncer som leder til salg af ens produkter. Det er derfor vigtigt, at ens annoncer og kampagner er udarbejdet korrekt. I AWORK ved vi hvordan annoncer, kampagner og al den grundlæggende opsætning skal udarbejdes.

Det vigtigste er, at ens budget bliver brugt på de interesserede brugere, og ikke på brugere som ingen interesse har. Det er derfor en rigtig god idé at lade os håndtere din Facebook annoncering, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner.

Ring til os

88 37 47 88

Åbningstider:
Mandag – Torsdag: 10.00 – 17.00
Fredag: 10.00 – 16.00

Alle bruger Facebook. Også dine kunder og konkurrenter.

Facebook er verdens største sociale medie med over 1,9 mia. aktive brugere og over 900 mio. besøgende hver dag.

Facebook er et af de bedste, hvis ikke det bedste, medie, når der skal skabes kendskab til ens virksomhed og/eller produkt. Annoncerne på Facebook bliver nemlig også vist i Facebooks app, som bliver brugt af over 700 mio. mennesker på daglig basis. Sagt med andre ord, dine kunder kan findes her.

Hurtig fakta om Facebook!

Med Facebook har du mulighed for at annoncere direkte mod specifikke målgrupper ud fra parametre som geografisk område, køn, alder, interesse, uddannelse, gruppe og trend.

Har du spørgsmål til annonceringen?

I er altid velkommen til at kontakte os hvis I har nogle spørgsmål til Facebook annonceringen. Nedenfor har vi dog skrevet svarene på de mest ofte stillede spørgsmål.

Skal jeg sende noget indhold til annoncerne?

Hvis du har noget indhold du mener vil kunne være godt at have med i annoncerne, så er du altid velkommen til at sende det. Hvis du ikke har, så er det også helt fint. Vi skaber nemlig, som udgangspunkt, al indhold i annoncerne.

Hvad koster det at bruge jer til Facebook annoncering?

AWORK tilbyder Facebook annoncering pakker som med garanti vil opfylde dit behov. Din pakke er skræddersyet til dit behov og det er derfor ikke muligt for os blot at give dig en pris. Kontakt derfor en af vores konsulenter på telefon: +45 88 37 47 88 eller via e-mail: [email protected]. Vi har nogle af de mest konkurrencedygtige priser på markedet, når det kommer til Facebook annoncering.

Gør I brug af software til at oprette mine Facebook annoncer?

Nej, vi gør ikke brug af nogle former for software-værktøjer til at oprette annoncerne. Alle annoncer bliver oprettet af vores annonce-eksperter.

Opretter I en ny Facebook-annoncekonto eller bruger I min eksisterende?

Det er helt op til dig. Hvis du vil have os til at bruge din eksisterende Facebook-annoncekonto, er det helt i orden. Hvis du ønsker en ny side, kan vi også sagtens oprette en ny Facebook-annoncekonto.

Skaber I indholdet i mine Facebook annoncer?

Ja, vi skaber al indholdet i dine annoncer. Vi gør brug af en content marketing strategi når vi udarbejder dine annoncer. Hertil målretter vi annoncerne meget specifikt, så den rammer en så præcis målgruppe som muligt.

Hvilke typer virksomheder kan bruge Facebook annoncering?

Alle typer af virksomheder, uden undtagelse, kan drage fordel af AWORKs Facebook annoncering. Det virker lige godt for små, mellemstore og store virksomheder. Uanset om du er målretter til det lokale marked eller internationale marked, så vil AWORKs Facebook annoncering hjælpe dig med at tiltrække nye kunder.

Skal vi tage en snak?

Vi søger et langvarigt samarbejde som er bygget på resultater. Fortæl os om projektet og lad os tage en uforpligtende snak.

#facebook

Seneste nyheder om Facebook annoncering.

Fordelene ved gode produktbilleder

Når vi opbygger en hjemmeside med e-handel, skal vi overveje alle de faktorer der gør den til en succes. Indkøbskurv, betalingssystemer, kundekonti og server sikkerhed, er blot nogle af dem. Selvfølgelig betyder det overordnede layout af webshoppen en del, såvel...

læs mere

Responsivt design af hjemmeside til dine mobile enheder

Vidste du at der nu er flere der bruger deres mobiltelefoner til at gå på internettet end der bruger desktops og bærbare? Det skyldes at de fleste digitale markedsføringseksperter anbefaler optimering af hjemmesider til mobilbrug. Det gør vi også. Et responsive...

læs mere

Hvordan man som virksomhed bør bruge hashtags på Facebook

Hashtag er et af de mest efterspurgte elementer i social media marketing, oftest for de virksomheder, der lige har startet ud og ønsker at opnå online synlighed. Hashtag startede på Twitter og Instagram og spredte sig til Facebook i 2013. Siden da har virksomheder...

læs mere

Du finder os også på Facebook.

Nedenfor ser du vores seneste opslag på vores Facebook side. Følg os på Facebook og få gode tips til online markedsføring.

Hvordan fungere Facebook som markedsføringstiltag

Facebook er en online social platform, som i dag både bruges af privatpersoner og virksomheder. Den online platform bruges både til kommunikation men også som et vigtigt markedsføringstiltag. Facebook blev oprettet af Mark Zuckerberg i 2004, og var originalt tiltænkt som en online side for Harvard studerende. På grund af den enorme succes valgte Zuckerberg at udvide den online platform til alle universiteter i Boston området, så USA og senere hele verdenen.

 

I dag er Facebook en af de online platforme der bliver benyttet mest på verdensplan. Facebook har både profiler, spil og chatfunktioner. For at få en Facebook konto, skal man være over 13 år, og have en mailadresse. Facebook kan åbnes på alle former for enheder med internet herunder computer, tablet og smartphones.

Når brugere opretter en Facebook konto, er det muligt at skrive personlige data herunder: Køn, alder, etnicitet, religion, status og så meget mere. Det er disse informationer vi benytter os af, når vi skal ramme en specifik målgruppe.

 

På Facebook kan man skabe sig et netværk af venner. Det er her du sender ansøgninger og du kan godkende andres ansøgninger om at blive venner med dig. Når du har venner i systemet, kan du nu se hvad de lægger op af opslag og hvilke opslag og sider de liker. Når man liker et opslag, kan alle i dit vennenetværk se at du har liket opslaget. På den måde bliver flere igen eksponeret overfor opslag, og det er den måde et opslag kan blive markedsført på gratis.

På Facebook, er det også muligt at betale sig til online markedsføring. Når du betaler dig til at markedsføre dig på sociale medier, kommer dine reklamer op på andres sider, som ikke er en del af ”like” netværket.

 

Hvordan kan jeg få de bedste ud af at bruge Facebook 

Når du lægget et opslag op på Facebook, er det også muligt at benytte sig af det såkaldte hashtag. Et hashtag går ud på at du sætter # foran et ord. # bruges primært når du har et ord, der er relevant for dig og du gerne vil kunne blive fundet på. Så hvis du har en virksomhed der sælger ting til hår, kunne et hashtag være #shampoo, #balsam eller #hårelastikker. Det er dog vigtigt at når man benytter sig af hashtags, at man tænker på hvor mange der benytter sig af det hashtag.

 

 

På Facebook er det muligt for dig som virksomhed, at oprette en virksomheds-side. Her kan du komme med relevante opslag, billeder og artikler fra din hjemmeside eller webshop i løbet af hverdagen. Hvis du gerne vil have øget omtale, er det så muligt på Facebook, at betale for at booste dine opslag. Når brugere har liket din side er det så her hvor de bliver eksponeret overfor dine opslag og billeder hver gang du lægger nyt op. Det er her du kan skabe gratis reklame, idet det er gratis at have din virksomheds-konto.

Hvis du vil oprette annoncer er det så her at du benytter dig af Facebooks annonceringprogram Facebook Business. På Facebook Business, er det muligt at administrere dine igangværende annoncer og oprette nye annoncer.

 

Fordele og muligheder er der ved brug af Facebook annoncering

I det mange vælger at notere personlige detaljer på Facebook, er det også muligt at du kan drage nytte af det. Du kan nemlig vælge at skræddersy dine annoncer således at de kun har med et bestemt køn, etnicitet eller alder at gøre i et bestem geografisk område. Det kan være super smart, hvis du har en fysisk butik i en bestemt by, hvor du gerne vil gøre dem i området opmærksom på din forretning.

På Facebook er det muligt at oprette annoncer og se effekten af annoncerne. Det gør du bedst muligt ved at AB teste dine annoncer. Her kan du se hvilket indhold, og hvilken indgangsvinkel der rammer din målgruppe bedst og mest effektivt. Udover det kan du også se hvilken målgruppe det er der oftest besøger dit site og måle den trafik der er fra annoncerne du lægger op på Facebook. Idet Facebook kan give dig en masse forskellige informationer, vil du også opnå en langt bedre indsigt i hvad dine kunder søger og hvilke præferencer de har. Derudover vil du også kunne nå ud til langt flere potentielle kunder, da Facebook har en enorm brugerflade.

 

På Facebook findes der også forskellige måder at betale for sine reklamer. Til at betale for sine reklamer benytter man sig ofte af det man kalder for CPC, pris pr. klik. Her betaler man først når en person klikker på annoncen. Det er muligt når man opretter en annonce at sætte et budget, men der er også en pris pr. klik som sættes af Facebook for målgruppen. Prisen afhænger af hvor stor konkurrence der er om den ønskede målgruppe. Når man bruger CPC betyder det så at når brugere har klikket så meget at budgettet er ophørt vil annoncen ikke længere vises.

Det er muligt at benytte sig at ReTargeting på Facebook. Det betyder at besøgende på din hjemmeside, som ikke har kikket rundt vil blive påmindet om din side. Her er det at Facebook viser annoncer fra din side, som så eksponere den tidligere besøgende for din hjemmeside.

 

Hvis annoncer er noget for dig, kan du vælge selv at kaste dig ud i det, men der er mange funktioner og vigtige detaljer når det kommer til markedsføring på Facebook. Derfor kan man med fordel vælge et professionelt webbureau der allerede har erfaring indenfor markedsføring på sociale medier så som Facebook. Hvis du vælger er markedsføringsbureau så som AWORK vil vi kunne hjælpe og vejlede dig således at du får det optimale ud af din Facebook konto. Det der også tæller for at benytte sig af Facebook annoncering er, at det er langt billigere i forhold til prisen på traditionel reklame.

Det kan være du allerede har en målgruppe, det kan være du er i gang med at identificere hvilken målgruppe du vil have, det kan Facebook nemlig hjælpe dig med. På Facebook er det muligt at se hvem der går ind på din side og hvem der går skridtet videre og går ind på din hjemmeside.

 

Hvis du synes at online annoncering er spændende og et interessant værktøj at bruge i din markedsføring bør du også se siderne Instagram og LinkedIn. Begge sider omhandler sociale medier som bruges på samme fod som Facebook.