Hvorfor skal jeg bruge remarketing?

Remarketing pil
Remarketing pil

Når man har lagt tid og kræfter i en ny hjemmeside, er ens ønske også at få trafik dertil og derved gøre opmærksom på sine ydelser og produkter. Dette kan du med fordel gøre ved hjælp af online annoncering, hvor annoncerne leder direkte hen på din hjemmeside, og det produkt eller den ydelse du ønsker at præsentere for den potentielle kunde. Men derudover kan du også benytte dig af remarketing. 

I dette blogindlæg vil vi forsøge at sætte dig ind i brugen af remarketing, og hvilke fordele det kan have for dig iht. din hjemmeside eller webshop

Generelt gør det sig gældende, at når vi som forbrugere skal købe et nyt produkt eller investere i en ydelse, skal vi ofte have noget betænkningstid, efter vi bliver præsenteret for det pågældende produkt eller ydelse. Dette gælder både ved køb i fysiske butikker såvel som ved online køb. Og det er netop her, remarketing kan være din redning som ejeren af en hjemmeside eller webshop, der tilbyder produkter eller ydelser. 

Når du benytter dig af online annoncering, hvad enten det er annoncering på Facebook/Instagram, annoncering på LinkedIn eller annoncering på Google, er der god grund til, at du skal benytte dig af remarketing eller retargeting kampagner. Fidusen ved remarketing eller retargeting er nemlig, at du sikrer at huske personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside eller webshop, på dit produkt eller din ydelse. Remarketing eller retargeting kampagner virker nemlig ved, at algoritmer husker, at en bruger har besøgt din hjemmeside og har set nærmere på et givent produkt eller ydelse. Ved hjælp af remarketing eller retargeting præsenteres brugerenefterfølgende for produktet eller ydelsen igen og igen gennem annoncer. På den måde fastholder du din målgruppes interesse for dine produkter eller ydelser.

Facebook retargeting eller Google Ads remarketing

Selve begrebet remarketing eller retargeting betyder, at du markedsfører din hjemmeside eller webshop for dine kunder om og om igen. Dette gøres ved hjælp af en specifik, teknisk opsætning og ved hjælp af det givne medies algoritmer.

For at dine kunder kan blive eksponeret for dine produkter eller ydelser igen via remarketing og retargeting, gemmes deres færden i hhv. Facebook og Googles algoritmer. På Facebook registreres disse algoritmer ved hjælp af en Pixel – også kaldet en konverteringssporing – på din hjemmeside eller webshop. Disse Pixels giver besked til Facebook, om at en person har været inde på din hjemmeside/webshop eller har besøgt en specifik side på din hjemmeside/webshop, og og dermed vil denne person senere hen eksponeres igen. På Google er det samme udgangspunkt. Her er det bare Google’s egen algoritme, der identificerer den givne person, der besøger din hjemmeside eller webshop, hvorefter brugeren efterfølgende vil få vist annoncer for dine produkter/ydelser, når personen benytte sig af Googles søgemaskine. 

Med remarketing, uanset om det er på Facebook/Instagram, LinkedIn eller Google, medvirker altså til, at en kundes købsrejse ikke stopper, allerede efter blot at have klikket ind på din hjemmeside eller webshop. Derimod vil kundens rejse fortsætte et godt stykke tid endnu, når du benytter dig af remarketing på Facebook/Instagram, LinkedIn eller Google.

Remarketing eller retargeting kan derfor være oplagt for dig som virksomhed, når du skal bibeholde interessen og fortsætte rejsen for en potentiel kunde. Hos AWORK kan vi hjælpe dig med at opsætte en remarketing eller retargeting kampagne i forlængelse af din annoncering på Facebook/Instagram, annoncering på LinkedIn eller annoncering på Google, som vil give dig resultater og tiltrække dine kunder. Hos AWORK hjælper vi både med Google remarketing, Facebook remarketing, Instagram remarketing og LinkedIn remarketing. Kontakt os allerede i dag på tlf: 88 37 47 88, og hør mere om, hvilken forskel vi som webbureau kan gøre for dig og din digitale tilstedeværelse.

Del denne nyhed:

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder