LinkedIn Bureau

Få din helt egen LinkedIn specialist tilknyttet

AWORK er dit LinkedIn Bureau

Annoncér på verdens største professionelle netværk, og engager din målgruppe med strategisk LinkedIn annoncering.

AWORK Webbureau
Allan Hansen CSO ved AWORK Webbureau

Med LinkedIn annoncering kan du ramme beslutningstagerne

Det kan være svært at finde ud af, hvilke budskaber man skal dele på de forskellige sociale medier. Ligesom mange andre sociale medier, så tilbyder LinkedIn utrolig mange muligheder for at ramme en meget specifik målgruppe. Du skal derfor være skarp på, hvordan dine budskaber skal udformes, og hvordan de bedst rammer din målgruppe.

Vi hjælper dig på vej, og giver dig gode råd og tips til at komme i gang med LinkedIn annoncering, og hvordan vi arbejder med platformen her hos AWORK.

På verdensplan har LinkedIn over 700 mio. brugere og omkring 2 mio. brugere i Danmark. Da LinkedIn er et professionelt medie, så er tonen anderledes end andre sociale platforme.

Faktisk sidder rigtig mange mennesker på LinkedIn med et stort ansvar som enten selstændige eller i positioner i virksomheder, hvor beslutningerne tages. Du har derfor som annoncør en unik mulighed for at ramme beslutningstagere over hele Danmark eller udlandet i deres LinkedIn feed eller direkte i indbakken.

Hvorfor du skal du benytte LinkedIn annoncering?

Du arbejder med B2B

LinkedIn er uden tvivl den bedste sociale platform til at ramme B2B-segmentet. Folk besøger primært platformen i forbindelse med deres professionelle netværk eller deres arbejde, hvorfor de vil være mest modtagelige overfor sponsoreret indhold, som er rettet mod

erhvervslivet. Det skal dog siges, at det i nogle tilfælde også vil give mening at målrette B2C.

Du vil gerne fortælle en historie

LinkedIn er en unik platform til storytelling. I ordet storytelling mener vi, at fortælle en historie om din virksomhed, dig selv eller dine medarbejdere. Her kan du for eksempel vise, hvad du brænder for, eller hvordan du har fundet på ideen til din service eller dit produkt. På den måde kan du fortælle en masse om din virksomhed uden at virke for sælgende, som vi ofte ser, ikke fungerer så godt på LinkedIn. Dine annoncer og opslag skal lægge op til engagement og meningsfulde samtaler med din målgruppe.

Du vil gerne finde nye medarbejdere

LinkedIn er efterhånden et af de bedste værktøjer til at finde nye medarbejdere. Flere og flere kommer på LinkedIn, og mange af dem ønsker at udvide deres netværk eller holde øjnene åbent for et nyt job. Du har muligheden for at lave målrettede annoncer, som præcis rammer den type af medarbejder, du leder efter. Her kan du for eksempel målrette jobtitel, erfaring og geografi.

Der kan være mange andre grunde til, at du kunne have lyst til at prøve kræfter med LinkedIn.

Kontakt os og fortæl os om dine ideer, så rådgiver vi dig helt uforpligtende. Spørg os til råd på: 88 37 47 88

AWORK som dit LinkedIn bureau

  • Klar strategi for LinkedIn annoncering

Det er utroligt vigtigt at lægge den rette strategi fra start. Hvis du selv har en LinkedIn-profil, så kender du sikkert til, at få en masse sponsoreret beskeder i din indbakke, som for det første er upersonlige, men også er irrelevante for, hvad du arbejder med. Det ser vi desværre rigtig ofte. Det er ikke kun penge ud af vinduet, det giver også et rigtig dårligt indtryk af virksomheden. Det er vigtigt at sætte sig ned og lave en strategi for, hvad annoncerne skal sige, og til hvem, og ikke være bange for at ekskludere et publikum. Her hos AWORK lægger vi den nødvendige strategi, og du får mulighed for at stille alle de spørgsmål der skal til, for at vi får succes med dine annoncer.

  • Fremstå professionnel

Folk er kritiske på LinkedIn. Som nævnt før er folk ofte på arbejde og på LinkedIn vil man gerne fremstå seriøs og professionel. Derfor skal budskaber på LinkedIn være skarpe, da man automatisk er mindre modtagelig over for ukonkrete budskaber og ikke mindst fejl i ens annoncer. Du skal derfor fremstå så professionel som muligt, men det betyder ikke, at alt skal være kedeligt og gråt, men derimod at du har styr på dit layout, tekst og annoncen som helhed. Her hjælper vi dig på vej og viser, hvordan vi arbejder for vores kunder hos AWORK.

  • Samarbejde med egen LinkedIn-specialist

Hos AWORK har du din specialist tilknyttet som står for annonceringen og kontakten med dig eller dit team. Vores specialister har mange års erfaring med et utal af forskellige virksomheder og brancher, hvilket gør os i stand til at finde det unikke ved hver kunde. Vi finder det som skiller dig eller din virksomhed ud, skriver annoncetekster, sætter annoncerne op og herfra optimerer dem. For nogen kan det, at skrive positive ting om sig selv eller virksomheden virke grænseoverskridende, så her hjælper vi dig også hele vejen.

AWORK Webbureau - Tommy og Jesper
Top Advertising Agency af Clutch - AWORK Webbureau

Hvem kan du nå ud til via LinkedIn Ads?

LinkedIn har nogle helt unikke målretningsfunktioner, især til B2B-segmentet. Jo mere du indsnævrer målgruppen, jo færre personer vil du ramme. Det kan dog være en rigtig god idé at udforske de forskellige muligheder før du går i gang, da det hurtigt kan koste mange penge at målrette de forkerte personer.

Det første du kan vælge er Geografi. Her kan du vælge alt fra hele verden, lande, byer eller enkelte områder i nær dig. Samtidig fortæller LinkedIn dig, hvor mange mennesker dig befinder sig indenfor det område du har valgt.

Du kan også målrette specifikke Virksomheder. Her kan du søge efter specifikke virksomheder eller efter kategori og branche. Det kan for eksempel være, at du ønsker at målrette IT-virksomheder med mellem 50 og 100 medarbejdere. Du kan indsnævre din søgning rigtig meget, hvilket kan gøre din annoncering utrolig specifik og relevant.

Du kan også målrette specifikke Jobtitler. Her kan du både få foreslået titler ud fra brancher, men også søge direkte efter titler på dem, som du ønsker at nå ud til. Funktionen er rigtig effektiv, hvis du gerne vil nå ud til personer på et vis fagligt niveau, eller hvis du leder efter medarbejdere med en vis jobtitel.

LinkedIn giver også mulighed for at målrette personers Færdigheder. De fleste med en LinkedIn-profil har udvalgt nogle færdigheder, som de eller andre mener, at de er gode til. Det kan for eksempel være “LinkedIn Annoncering”, “Google Ads” eller “Online marketing”.

Herudover kan du også målrette: Demografi, Interesser, Uddannelsesniveau, Joberfaring.

Du har også mulighed for at ekskludere dem, du ikke vil have med. Det kan for eksempel være, at du gerne vil målrette ledere, men ikke nødvendigvis ikke ønsker at målrette topledelsen. Så kan du ekskludere dem fra din målgruppe.

Annoncetyper på LinkedIn

Der er mange forskellige muligheder med annoncering på LinkedIn. Vi gennemgår kort de forskellige typer, så du bedre kan finde frem til, hvad der er bedst for dig.

  • Sponsoreret indhold: Er et promoveret opslag, som dukker op i brugeres feed. Det kan både indeholde tekst, video, billede og linke til hjemmeside, lead-formular osv.

  • Tekstannoncer: Er placeret i øverste bjælke i dit feed og indeholder kun meget kort tekst og eventuelt et billede. Her linker du direkte til en valgt hjemmeside.

  • Sponserede meddelelser: er kan du ramme din målgruppe direkte i indbakken med meddelelsesannoncer eller samtaleannoncer,

Målsætninger med dine LinkedIn Ads

Når man skal starte en kampagne på LinkedIn, så skal man vælge et mål. Hvis du for eksempel vil have flere leads, videovisninger eller øge kendskabet til dit brand, så har LinkedIn specifikke kampagner til hver målsætning.

De forskellige mål er inddelt i følgende kampagnemål:

  • Kendskab giver dig mulighed for at nå ud til så mange mennesker som muligt, for at øge din virksomheds synlighed.
  • Overvejelse er for dig, som ønsker at engagere din målgruppe og få dem til at udføre en handling.
  • Konverteringer fokusere på at generere leads eller konvertere salg på din hjemmeside.

Når du vælger ét af kampagnemålene, så vil LinkedIn automatisk målrette personer, som har tendens til at udføre de enkelte handlinger. For at forstå de enkelte kampagnemål bedre, så har vi opstillet de forskellige muligheder indenfor hver kategori.

Kendskab

I din LinkedIn Campaign Manager kan du under Kendskab vælge én målsætning, som kaldes Brandkendskab. At lave kampagner i forhold til brandkendskab eller på engelsk brand awareness handler om at vise din virksomhed frem. Her handler det ikke på samme måde om at få mange kliks eller konverteringer, men derimod at folk skal se dine annoncer.

Umiddelbart kan det virke mærkeligt at lave annoncer, som ikke går efter kliks eller salg, men faktisk kan det give god mening for nogle typer virksomheder eller personer. Hvis du for eksempel er meningsdanner, politiker eller driver en non-profit organisation, så vil brandkendskab ofte være et populær kampagnemål.

Her handler det ikke i så høj grad om, at få folk til at lave en handling med det samme, men i højere grad om at være synlig, nå ud til et nyt publikum eller få flere følgere af ens LinkedIn side. Her måles der på eksponeringer, og ikke på kliks eller konverteringer, som nogle af de andre kampagnemål.

Overvejelse

Under kampagnemålet overvejelse finder du målene webstedsbesøg, engagement og videovisninger. Fælles for de tre mål er, at du vil have folk til at klikke på din annonce, som for eksempel fører til hjemmeside, likes, kommentarer eller videokliks. Målet her er nødvendigvis ikke at det skal føre til salg, men primært en form for handling.

Webstedsbesøg

Her handler det for dig om, at drive trafik ind på din hjemmeside. Som nævnt før, er målet nødvendigvis ikke direkte salg, men en god mulighed for at præsentere andre ting, som måske senere kan føre til konvertering. Her viser LinkedIn nemlig din annonce til personer, som ofte klikker på annoncer.

Det kan for eksempel være, at du deler ud af viden i din blog, vil have flere tilmeldinger til dit webinar eller som vil have folk til at skrive sig op til nyhedsbrev

eller få en gratis prøveperiode. Webstedsbesøg er rigtig godt til at gøre din målgruppe mere ‘varme’, for at de måske senere udfører konverterende handlinger.

Engagement

Hvis du ønsker flere delinger, kommentarer eller likes på dine opslag, så er engagement en god måde at komme i gang. Her målretter LinkedIn nemlig personer som ofte deler, liker eller kommenterer på opslag. Det kan give dine opslag meget troværdighed, og derudover skabe flere relationer til din virksomhed.

Videovisninger

Video er rigtig effekt på de fleste sociale medier, og her er LinkedIn ingen undtagelse. Mange studier viser, at video er bedre til at engagere din målgruppe og ikke mindst øge kvaliteten af de leads du får ind. Hvis dit mål er flere videovisninger, så har du en unik mulighed for at måle på din målgruppes engagement, og derved også måle på, hvilket indhold din kernemålgruppe bedst kan lide.

Konverteringer

Det sidste kampagnemål er her, hvor du vil have folk til at gøre en specifik handling. Det kan være, at du tidligere har haft engageret målgruppen ved at sende dem ind på din hjemmeside, og nu er du klar til at vise dem noget indhold, der får dem til at lave en værdifuld handling for dig.

En værdifuld handling kan for eksempel være udfyldt kontaktinfo, et download eller en jobansøgning. Under kampagnemålet Konverteringer finder du tre målsætninger som er leads, webstedskonverteringer og jobansøgere. Dem gennemgår vi her.

Leads

LinkedIn er en utrolig effektiv platform til indsamling af leads, altså en potentiel kunde. På LinkedIn vil du opleve en højere kvalitet af de leads du for ind, hvor på Facebook vil der være mange leads, som måske ikke altid er lige relevante.

Hvis du for eksempel holder events, hvor du gerne vil invitere virksomhedsejere eller direktører til at deltage, så er der større chance for at fange dem på en professionel

platform som LinkedIn, end når de scroller gennem Facebook hjemme i privaten. På LinkedIn vil de nemlig være mere modtagelige for indhold om deres erhverv.

Webstedskonverteringer

Med webstedskonverteringer handler det om, at få din målgruppe til at udføre en handling på din hjemmeside. Det kan være køb af produkter, software, services m.m. Her vil LinkedIn udelukkende kigge efter personer, som kunne være villig til at købe dit produkt. Generelt kan konverteringer være dyrere end for eksempel engagement-kampagner, men som tiden går, så bliver LinkedIn klogere og klogere på din målgruppe, og derfor vil priserne ofte falde med tiden.

Jobansøgere

Det sidste mål er jobansøgere, som gør det nemmere at finde de rigtige medarbejdere. Det kan være svært at finde gode medarbejdere, og her har LinkedIn, som tidligere nævnt, en masse forskellige funktioner til at målrette specifikke jobtitler, erfaring og færdigheder.