Næsten hele Danmarks befolkning er på Instagram, hvilket betyder, at du kan nå stort set alle målgrupper med dine annoncer på denne platform. Det inkluderer alle fra virksomhedsledere til små erhvervsdrivende samt både unge og ældre. Som tidligere nævnt betaler du pr. 1000 visninger på Instagram, hvilket gør præcis målretning afgørende for at få succes inden for dit budget.
Her er nogle af de mange måder, du kan målrette dine annoncer på:
Lokation: Med Instagram Ads kan du målrette dine kunder baseret på deres placering. Målretningen er så præcis, at du kan vælge specifikke gader i en by. Hvis du for eksempel har en butik i Holbæk, kan du vise dine annoncer udelukkende til personer i Holbæk og omegn. Du kan endda vælge, om du vil målrette dem, der ofte befinder sig i området, eller dem, der kun er der kortvarigt, som turister. Lokationsmålretning er vigtigt for at undgå at spilde annoncekroner på personer, der ikke kan besøge din butik.
Demografi: Demografisk målretning omfatter alder, køn, indkomst, civilstatus med mere. Dette er en effektiv måde at indsnævre dine annoncer på. Hvis du for eksempel sælger tøj til kvinder, vil du typisk ikke vise dine annoncer til mænd.
Interesser: Instagram indsamler konstant data om brugernes interesser. Dette kan du som annoncør udnytte ved at målrette dine annoncer mod personer, der allerede viser interesse for emner relateret til dine produkter. Hvis du for eksempel sælger smykker, kan du målrette kvinder, der interesserer sig for smykker, mode og lignende.
Adfærd: En af de mest effektive måder at annoncere på Instagram er gennem adfærdsmålretning. Dette kræver, at brugere tidligere har interageret med dit indhold. Med en installeret Instagram Pixel kan du målrette nye annoncer baseret på brugernes tidligere adfærd, hvilket hjælper med at finde de personer, der er mest tilbøjelige til at klikke på dine annoncer.
Engagement: Hvis nogen har kommenteret, liket eller på anden måde reageret på dine opslag, eller hvis de har besøgt eller liket din Instagram-side, kan du målrette specifikke annoncer til dem. Dette er yderst effektivt, da du ved, at målgruppen allerede har vist interesse for dit indhold.