Hvad er prisen for Instagram-annoncering?
Det er altid godt at have en fornemmelse af, hvad man kan forvente prismæssigt, når man skal i gang med annoncering på Instagram. I modsætning til Google Ads, hvor du betaler pr. klik på din annonce, betaler du Instagram pr. 1000 eksponeringer. Det vil sige, at hvis en gruppe mennesker ser din annonce 1000 gange, betaler du en pris baseret på det.
For at sætte det enkelt op, handler det om at få det maksimale antal værdifulde handlinger eller konverteringer ud af dine 1000 eksponeringer. Derfor er det også vigtigt, at du kan indsnævre din målgruppe, så din annonce ikke vises til personer, der ikke er relevante for dig.
Annonceprisen vurderet på de 1000 visninger kaldes Cost-per-Mille (CPM). Prisen i sig selv er ikke så afgørende, så længe du får mange konverteringer ud af de 1000 visninger. Derfor bør du i højere grad fokusere på, hvor meget det koster dig at få en person til at foretage en konvertering. Denne parameter kalder Instagram Cost-per-acquisition (CPA).
Det kan hurtigt blive teknisk, men grundlæggende handler Instagram-annoncering om at gøre det billigt at erhverve nye kunder og få så mange af dem som muligt.
Når du får hjælp til annoncering af et Instagram-bureau, betaler du for:
At annoncerne kører
At vi administrerer dine annoncer
På den måde er betalingen delt op i to dele. Du bestemmer selv, hvor mange penge du vil investere i annoncer på Instagram om dagen, og ved siden af betaler du os for at administrere dem for dig. Vi anbefaler dog altid et minimumsbeløb om dagen for annonceringen, da der skal et vis beløb til for at få det fulde udbytte af din annoncering på Instagram.
Hos AWORK starter vores Instagram Ads priser fra kr. 4.099,- om måneden for at administrere annoncerne, hvilket er en meget konkurrencedygtig pris.