HVORFOR OG HVORDAN CONTENT MARKEDSFØRING VIL ØGE DIT SALG

Brand awareness er et af de vigtigste aspekter i forhold til at drive en virksomhed. Det har faktisk en direkte påvirke på, hvor mange kunder du erhverver som virksomhed. Forøgelse af din brand awareness sker ikke over natten, man bliver nødt til at gøre en aktiv indsats. Brand awareness er et vigtigt mål at huske for enhver virksomhed. En af de bedste måder at opnå dette på er med content- markedsføring.

Blog-AWORK-content-markedsføring-marketing-indhold

Hvorfor er brand awareness er vigtigt?

Brand awareness afspejler graden af forbrugernes fortrolighed med din virksomhed og hvad den står for. Det er ikke kun, at folk genkender dit logo, men at dit publikum genkender dit brand og hvad det repræsenterer.

Brand awareness er så vigtigt, fordi forbrugerne er meget mere tilbøjelige til at købe fra mærker, de genkender og stoler på, fordi der er en vis sikkerhed tilknyttet. Når folk er opmærksomme på dit mærke og kender det, sikrer det også din position i din branche. 

Hvordan vil content-markedsføring påvirke brand awareness?

Opret stærkt indhold

Stærkt indhold giver dig mulighed for at vise dine kunder, hvem du og hvad dit brand repræsenterer. Brand awareness handler  ikke kun om at dit målgruppe kender navnet på dit mærke, for at skabe stor awareness skal dit indhold fremhæve de kvaliteter, der adskilt dit brand fra dine konkurrenter og hvilke værdier man får med dine produkter eller tjenester.

Overvej at bruge en side på din hjemmeside til at beskrive din virksomhedskultur og hvordan den er unik. Du kan også bruge en side til at skitsere de måder, dit brand adskiller sig fra andre i en lignende kategori, uanset om det er andre materialer eller ingredienser, længere åbningstider eller bedre pris. 

Sådan bruger du content-markedsføring til at øge brand awareness

Øget brand awareness er udfordrende, men disse trin kan hjælpe dig til at bruge content-markedsføring, til at nå dine branding mål. 

# 1 Forstå din målgruppe

Målgruppevalg er det første skridt til at skabe enhver markedsføring strategi. Din målgruppe er de mennesker, dine produkter eller tjenester henvender sig til. Du har brug for at oprette forbindelse til din målgruppe, så alt dit indhold skal henvendes til dem. 

Der er få vigtige spørgsmål, du bør stille om din målgruppe for at sikre, at du rammer dem.

Hvem er din målgruppe?

Din målgruppe er den vigtigste brik i dit brand awareness puslespil. Uden en målgruppe, der har et ønske og behov for dit produkt, vil du ikke have nogen kunder til at hjælpe din brand awareness med at vokse. 

Tilfredse kunder er en af de bedste markedsføringskanaler. På grund af det skal du overveje, hvem du målretter til. Brug de demografiske forhold til at find ud af, hvordan du strukturerer dit indhold og hvad der vil appellere til deres interesser og værdier.

Hvor bruger din målgruppe tid online?

Du bør også lave en ordentlig undersøgelse af din målgruppes online tendenser. Du bør bruge tid på at identificere de websteder, sociale medier og blogs, din målgruppe bruger tid på og hvordan du kan oprette indhold, der appellerer til målgruppen. Lær af dine konkurrenter. 

Du kan også undersøge hvilke typer indhold din målgruppe bruger mest tid på og hvad der får flest interaktioner, på dine eksisterende sider. Hvis du bemærker, at de synes at interagere mere med sider, der indeholder videoer snarere end billeder, så gør video en del af din brand awareness strategi.  

Målet her er at oprette en forbindelse med dine besøgende ved at adressere deres behov og ønsker på din hjemmeside. Ved at du studerer deres tendenser online, vil du have datadrevet indsigt i, hvordan du holder dem på din hjemmeside. 

# 2 Contentstrategi

Når du har opnået en solid forståelse for din målgruppe, skal du udarbejde en strategi for at nå ud til dem. 

Fokus på din historie

Et af de bedste content emner til at øge brand awareness er din virksomheds historie. Du kan promoverer dit brand på en måde, der afspejler, hvor du startede, hvordan du lykkedes og hvad virksomhedens værdier er. Mission, vision og værdier er aspekter du bør holde i spidsen af din kampagne for at give et klart billede af, hvem du er som virksomhed. Dette kan hjælpe dig med at skabe  en forbindelse på et mere personlig niveau med dine kunder og vise dem, at du er mere end bare dine produkter og tjenester. 

Vælg dine kanaler og indholdet der til

Du skal vælge de kanaler du vil bruge; Hjemmeside, Facebook, Instagram eller måske Linkedin. Der efter skal du vælge hvilke typer indhold du vil bruge og hvilket indhold, der passer til hvilken kanal. Der er mange forskellige former for indhold, herunder: 

Virksomhedens side

Når folk ønsker at lære om et mærke, er det første sted, de ser, siden “Om os” på din hjemmeside. Her skal de finde en side, der forklarer, og beskriver din virksomheds kultur, herunder dine overbevisninger, arbejdsmiljø og værdier. 

Blogindlæg

Blogs er en af de bedste måder at drive trafik til din hjemmeside og en af de bedste kanaler til content markedsføring. Du kan dele din viden og blive en betroet stemme i din branche, hvis du regelmæssigt blogger. 

Guide

Folk elsker gratis ting og indhold og informationer er ingen undtagelse.  Annoncer en gratis downloadbar vejledning på den første side på din hjemmeside eller på sider, der svarer til de oplysninger, du dækker i vejledningen.   

Videoer

Videoer er en anden elsket type indhold, der gør det muligt for potentielle kunder at se, hvad din virksomhed er for én. De kan give et bag kulisserne syn på dit firma og hvordan den fungerer, hvilket får dem til at føle, at de er en del af familien. 

Webinars

Webinars bliver stadig mere populære, simpelthen fordi du kan se og lytte til informationen i stedet for at læse den. Dette er en god content-markedsføring strategi, som du endda kan linke til i dine blogindlæg om lignende emner. 

Opret en tidsplan

Ved at oprette en tidsplan og få tingene på plads, hjælper dig med at holde din markedsføringsplan på rette spor. Bestem, hvor ofte du vil udgive nyt indhold og hold dig til den tidsplan. Det er vigtigt for din brand awareness, at du skaber konsistens i dit firma, uanset om det er hyppigheden af blogindlæg eller i hvilken tone du skriver dem i.

# 3 Du kan bruge din virksomheds blog som et værktøj til brand awareness

Der er mange fordele ved at skrive en blog, så hvis du ikke allerede har en, anbefaler vi stærkt, at du opretter en så hurtigt som muligt. Det vil give din virksomhed en stemme i din branche og det kan være et værdifuldt værktøj til at opbygge din brand awareness. 

Her er nogle få tips til at hjælpe dig med at opbygge dit brand på din virksomhedsprofil.

1. Opret nyt og unikt indhold

Folk søger altid efter nye oplysninger, hvis du sender de samme oplysninger som dine konkurrenter, vil det ikke hjælpe dig med at skille sig ud i din branche. For dine potentielle kunder ser dig som et unikt firma, skal du producere brugervenligt og nytænkende indhold.

Vi ved alle, at det er svært at komme med spændende og innovative emner hele tiden, men resultaterne er tiden og indsatsen værd. Hvis du mener, at du ikke kan forpligte dig til denne markedsstrategi, er vi her for at hjælpe dig med at oprette unikke og konsekvente blogindlæg til din virksomheds blog. Alt du skal gøre er at tage en snak med os, dele dine ønsker og mål og vi vil hjælpe dig med at oprette et contentplan, der sikrer din virksomheds online synlighed og at din Google rangering vil stige. 

En vigtig faktor ved oprettelse af unikt content er at sikre, at de oplysninger, du bruger, er nøjagtige. Hvis du bruger content til at opbygge dit omdømme på, skal det være nøjagtigt og troværdigt, så dine nuværende og potentielle kunder kan stole på dig og dit brand. 

2. Vælg emner, som din målgruppe er interesseret i

Når du vælger nye emner til din blog, skal du undersøge, hvad din målgruppe er interesseret i. Hvis mange af dine Twitter-tilhængere har stillet de samme spørgsmål, skal du overveje at skrive et blogindlæg om det. Dette giver dig chancen for at vise din autoritet og viden om et emne, du allerede ved, at din målgruppe er interesseret i at lære mere om.

3. Se på din konkurrents blogindlæg

Lav lidt forskning og se, hvilke slags blogindlæg dine konkurrenter laver, for at se hvilke emner, der er god samt får opmærksomhed og interaktioner. Du bør aldrig kopiere indhold, men du kan nemt finde inspiration og omarbejde generelle ideer, der hjælper dine konkurrenter med at fange kunderne. Hvis dine største og bedste konkurrenter frigiver et blogindlæg hver uge, der eksempelvis indeholder en how-to-video, kan du også overveje at sende en video eller webinar ud ugentligt.

Youtobe-webinar-video-how-to-video-hjælpAWORK-support

# 4 Vær et aktivt medlem af samfundet

Kunder elsker at købe fra mærker, der deler deres værdier og giver tilbage. Hvis du er et aktivt medlem af et fællesskab, kan dette være yderst værdifuldt for din content-markedsføring strategi. Du kan bruge din involvering i samfund til at øge brand awareness ved at fremhæve det i dit online indhold i flere forskellige formater.

Billeder

En af de bedste måder at binde din samfunds involvering i din indholdsstrategi er at sende billeder. Hvis du har deltaget i en indsamling eller i en begivenhed, skal du offentliggøre billederne på din hjemmeside/webshop og sociale medier.

Video

Videoer er en anden god måde at vise din deltagelse på. Hvis nogle af dine medarbejdere deltager i et velgørenhedsløb, kan du vise en bag kulisserne video eller når de rammer målstregen.

# 5 Send nyhedsbreve

At sende e-mail-nyhedsbreve er en af de bedste måder at holde din virksomhed i kundernes tanker og synsfelt. Du kan nemt informere om nyheder vedrørende din virksomhed, tips, der hjælper dem med at nå deres mål og indhold som en gratis guid relateret til din branche, produkter eller tjenester.

Her er et par tips til at hjælpe dig med at få mest muligt ud af dit nyhedsbrev.

Link dit seneste indhold

link til dit seneste indhold er en måde at sikre, at din målgruppe og kunder ikke går glip af nogle af dine indlæg.

Hvis du bruger tid på at skabe nyt indhold, vil du være sikker på, at din målgruppe læser det, ellers hjælper det dig ikke med at nå dine mål. Link til dit seneste indhold på sociale medier, på din hjemmesiden eller websted for at lede din målgruppe til dine nye blogindlæg, artikler, webinars eller podcasts.

Få din målgruppe til at tale med dig

Du bør altid engagere dine potentielle kunder i venlige, hyggelige og opmuntrende samtaler. Hvis du får dine kunder til at føle sig godt tilpas med at starte en samtale, vil de være mere tilbøjelige til at reagere på dine e-mails eller tage skridt til at blive kunde.

For at øge samtalen med potentielle kunder, skal du opfordre dem til at reagere direkte på din email med eventuelle spørgsmål eller kommentarer, de måtte have. Dette vil lade kunderne vide, at du er åben og villig til at tale med dem. 

# 6 Brug sociale medier til at fremme dit indhold

Sociale medie platforme som Facebook og Instagram er fantastisk til at fremme dit brand opbyggede indhold og nå et stort publikum.

De giver brugerne mulighed for at dele dit indhold med et klik på en knap og dit brand får dermed flere visninger. Sociale medieplatforme er gode til content-markedsføring, fordi de oplysninger, du deler med dine følgere, ikke kun er tilgængelige for dem, men også deres venner og potentielle kunder. Sociale medier er også et værdifuldt værktøj, fordi det giver brugerne mulighed for at dele deres kommentarer og meninger, som du kan reagere på for at danne relationer med dine potentielle kunder.

Har du brug for hjælp til at skabe brand awareness? AWORK Webbureau vil hjælpe dig med din markedsføringsplan og sørger for at den er i overensstemmelse med dine forretningsbehov. Vi kan hjælpe dig med at udarbejde content, alt du skal gøre er at give os et kald.

Skal vi hjælpe dig med din online markedsføring?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk

Del denne nyhed:
Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på pinterest
Pinterest
Del på email
Email