DISSE VIRKSOMHEDER BENYTTER INSTAGRAM TIL PERFEKTION!

Med mere end 400 millioner aktive mĂ„nedlige brugere, har Instagram vokset til et kĂŠmpe socialt netvĂŠrk. Det har vokset sig til et sĂ„ stort netvĂŠrk, at virksomhederne er nĂždt til at vĂŠre opmĂŠrksom pĂ„ det. Det er ikke blot en foto-delings app â€“ det er en mĂ„de at interagere med brugere samt engagere sine fans og vise den bedste side af sin virksomhed pĂ„. Vi har lavet en liste af virksomheder som benytter Instagram til perfektion. Se listen nedenfor med 18 fede eksempler pĂ„ virksomheder som mestrer Instagram til punkt og prikke.

1. Lowes

lowes

Lowes gĂžr et godt stykke arbejde med at promovere sine produkter pĂ„ Instagram: Virksomheden interagerer med brugerne ved at vise de produkter, den sĂŠlger.

2. Starbucks

starbucks hos awork webbureau

For at promovere sit brand og interagere med sine brugere pÄ Instagram, sÄ tager Starbucks jÊvnligt billeder af tilhÊngere og gÞr dem til en del af sit brands historie. PÄ den mÄde fÞlger Starbucks ikke kun en god historie, men en sand historie.

3. Ben & Jerrys

ben and jerrys hos awork webbureau







Ben & Jerry’s har et meget unikt brand nĂ„r det kommer til smag og brandpositionering – netop dĂ©t gĂžr virksomheden meget ud af at skinne igennem pĂ„ sin Instagram profil.

4. Sephora

sephora hos awork webbureau

Sephora er en kosmetik- og skÞnhedsvirksomhed lokationer i hele verden. Virksomhedens Instagram er tit og ofte fyldt med billeder som ofte anvender farven hvid, da det fremhÊver alle andre farver. PÄ den mÄde bliver brugernes Þjne tiltrukket af produkternes farver.

5. Intel

intel hos awork webbureau

Intel har bygget afgÞrende teknologi i Ärtier og deres Instagram er spÊkket med billeder og videoer, der viser folkene bag kulisserne hos denne IT kÊmpe. De giver deres brugere og kunder et indblik i deres brand.

6. Taco Bell

taco bell hos awork webbureau

Fastfood-kÊden har ingen tÞven i at bruge Instagram til at promovere nye produkter. De blander farver, sjov og ballade for at gÞre sine indlÊg unikke og ligner nok mere et magasin end en decideret virksomhed som promoverer sine produkter.

7. American Express

American express

American Express’ Instagram er fyldt med turistbilleder hvor de holder sine kort oppe. Dette er en kreativ mĂ„de at engagere brugere til at komme ud at rejse – og bruge penge med deres American Express kort.

8. IKEA

ikea hos awork webbureau

IKEA er en global virksomhed og introduktionen er nÊrmest ligegyldig (du bÞr kende dem), men for en god ordens skyld: IKEA tilbyder varer og mÞbler til hjemmet og/eller kontoret. Netop dette viser IKEA pÄ sin Instagram ved at fremhÊve den oplevelse man kan fÄ med deres mÞbler. De viser hvordan kunderne kan bruge mÞbler i deres eget hjem.

9. Audi

audi hos awork webbureau

Audis Instagram bruger sÄ mange billeder og videoer af folk som kÞrer deres biler, hvilket skaber relation til de kunder som rent faktisk ejer en Audi.

10. Converse

Converse udmĂŠrker sig ved at bruge Instagram til at udnytte brugergenereret indhold. Virksomhedens Instagram er fyldt med kunder som elsker at bruge skoene i alle omgivelser.

11. NFL

nfl hos awork webbureau

Det er ikke mange steder det kan gÄ uset hen nÄr der er NFL. NFL bruger netop ogsÄ sin Instagram til at formidle den menneskelige side af sporten ved at vise mere munter Þjeblikke mellem spillere og fans, for at forbedre forbindelsen med alle NFL-fans.

12. GoPro

gopro hos awork webbureau

GoPro, producenten af kameraer gÞr alt for at vise nogle fede actionbilleder og benytter sig meget af brugergenereret indhold til at markedsfÞre sit produkt. GoPros Instagram har nogle af de mest dramatiske billeder som illustrerer den alsidighed af GoPros produkter.

13. Red Bull

red bull logo

De actionbilleder du ser pÄ Red Bulls Instagram har rent faktisk meget lidt at gÞre med deres produkt, men alt at gÞre med sin mÄlgruppe. Kend din mÄlgruppe og giv dem hvad de vil have. Netop dét kender Red Bull betydningen af. Med andre ord: De mestrer content marketing til perfektion.

14. Topshop

Topshop tilbyder sine brugere et fix af mode og bruger Instagram som et direkte punkt for engagement. FĂžlgere har mulighed for at svare pĂ„ spĂžrgsmĂ„l og vĂŠre en del af den fremadgĂ„ende retning i Topshops vĂŠkst.

15. Oreo

oreo hos awork webbureau

Den populĂŠre smĂ„kage bruger sin Instagram til at dele kreative billeder – isĂŠr omkring helligdage – herunder hĂ„ndvĂŠrk, (hvad fans kan gĂžre med produktet) og de forbedrer dermed de sociale aktiver og Ăžger deres engagement hos sine kunder.

16. General Electric

Hvordan kan du promovere et massivt brand som bĂ„de handler med B2B og B2C? Du blander dine i produkter med videnskab, fakta og godbidder som dine Instagram fans elsker fĂžlge, dele og synes godt om.


17. Vans

Vans bruger sin Instagram profil til at sidestille sine produkter med livsstil kombineret med musik, kunst og kultur. Desuden bringer de meget brugergenereret indhold som gĂžr nĂžjagtigt det samme. Det skaber en god forbindelse med deres fans.

18. Maersk Line

maersk line hos awork webbureau

Til sidst: Vores alle sammens danske MĂŠrsk. Containerrederiet benytter Instagram for at komme tĂŠttere pĂ„ kunderne ved klar kommunikation – ikke for at sĂŠlge eller markedsfĂžre. MĂ„let er at engagere og ikke at skubbe pĂ„ for et salg.

Del denne nyhed:
Del pÄ facebook
Facebook
Del pÄ twitter
Twitter
Del pÄ linkedin
LinkedIn
Del pÄ pinterest
Pinterest
Del pÄ email
Email