EN DÅRLIG HJEMMESIDE ELLER WEBSHOP KAN SKADE DIN VIRKSOMHED – HER ER 3 GRUNDE OM HVORFOR

En dårlig hjemmeside eller webshop kan skade din virksomhed – her er 3 grunde om hvorfor

Har du nogensinde prøvet at købe noget online eller lede efter ydelser? Eller har du blot besøgt en hjemmeside eller webshop for at se se hvad den pågældende virksomhed tilbyder?

Uanset hvad, så har du sikkert set en del dårlige hjemmesider. Mange webdesignere samt webudviklere vil, med faglig stolthed, sige, at det ikke er godt nok for din virksomhed – specielt hvis du befinder dig indenfor eCommerce (ehandel) industrien. Men på hvilke måder er det så det skader din virksomhed?

Udover at være mindre køn at kigge på, så gør dårlige hjemmesider det langt sværere at markedsføre din virksomhed – her er de 3 grunde til  hvorfor:

Det gør søgemaskineoptimering langt sværere

Søgemaskineoptimering (SEO) er ikke kun afgrænset til, at man kan tilføje søgeord til dine artikler. Det omfatter langt flere processer som bidrager til at forbedre din hjemmesides placering i søgeresultaterne. Punkter som at fikse din URLer, strukturere dine links, opdatere dit indhold osv. – de har alle en betydning for hvordan søgemaskiner kan, og vil, indeksere dine sider.

Hvis du forsømmer din hjemmeside, vil søgemaskinen gøre det samme. Folk vil få svært ved at finde dig med en Google-søgning, og som resultat opnår du dermed ingen synlighed.

Det fører til et dårligt indtryk og dermed en dårlig kundeoplevelse

Hvis du tænker over det, så minder hjemmesider lidt om kundeservice. Hvis folk har en god oplevelse med dem, så er det mere sandsynligt, at de vender tilbage og køber deres produkter og/eller ydelser. Det hjælper med at opbygge loyalitet og dermed et øget salg. Kunder med dårlige oplevelser kommer naturligvis slet ikke tilbage, og kan endda sige til andre, at din butik ikke er værd at besøge eller købe fra.

bad website

En utilfreds kunde kan være den farligste trussel for en virksomhed. Husk at holde dem tilfredse. Undgå at få dem til at navigere for meget på din hjemmeside. For det meste er det bedste at gøre tingene enkle for dem. Vær også sikker på, at ingen af dine links er i stykker (f.eks. en underside som ikke kan tilgåes længere), da det kun medfører frustration for kunden og søgemaskinen.

Det vil også være en god ide at gøre din hjemmeside responsive så den kan tilgåes via smartphones og tablets. Flere kunder bruger i dag smartphones istedet for en computer, til at søge på internettet. Du kan derfor tiltrække langt flere kunder hvis de oplever, at din hjemmeside også er tilgængelig fra deres mobile enheder.

En dårlig hjemmeside eller webshop viser, at du er ligeglad

At vise, at du er ligeglad med din virksomhed, er nok den største og mest farligste besked man kan give sine kunder. Hvis du ikke investerer din tid på at få en pænere hjemmeside eller webshop, der er nem at søge på, har du i virkeligheden ikke nogen grund til at kunne blive fundet på internettet.

Hvis du ikke vil bruge din tid og penge på din egen virksomhed, hvorfor skulle dine kunder så? Det er vigtigt at vedligeholde din hjemmeside på kontinuerlig basis. Hvis du har en blog, så vær sikker på at blogge regelmæssigt, da det kan give kunderne mere indsigt i din virksomhed og så bidrager det samtidig også til SEO.

Hvis du tager din hjemmeside / webshop alvorligt, og har oprigtig interesse i at forbedre den for dine kunders skyld, så bør du også investere i en veludformet webløsning. Find dig det bedste webbureau som kan hjælpe med både webdesign, SEO og anden online markedsføring, såsom f.eks. sociale medier.

De kan nemlig hjælpe dig med at reducere byrden i forhold til at forbedre din hjemmeside eller webshop. Sammen kan I så få planlagt den bedste handlingsplan, og dermed gøre din virksomhed endnu mere indbydende til fremtidige, potentielle kunder.

Brug for hjælp til din hjemmeside eller webshop?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk

Del denne artikel

Brug for gode råd til din markedsføring?