ECOMMERCE MED EN SKARP IDENTITET, OG FOKUS PÅ HELE KØBSPROCESSEN
De fire vigtigste elementer, som skal danne fundamentet for jeres succes med eCommerce, er brugervenlighed, informationsflow, leveringsflow og cash flow.
Vil du i gang med eCommerce på egen webshop?
WEBSHOP HOS AWORK
✓ Vi giver giver din virksomhed mulighed for at tilbyde endnu mere til dine kunder.
✓ Vi leverer brugervenlige og konverteringsparate webshops samt online markedsføring, der løfter bundlinjen hos enhver kunde.
✓ Vil du have en uforpligtende samtale med os, hvor vi fortæller om fordelene ved webshop gennem AWORK, så tryk på knappen ovenfor
Etableret i 2012
Siden 2012 har vores mål været at blive det mest foretrukne webbureau i Danmark. Vi har siden 2012 leveret over +2.500 løsninger og hjælper til dagligt +400 virksomheder i Danmark og udlandet. Vi er i dag et af de førende webbureauer i Norden med adresse i København og Aarhus.
DEN BRUGERVENLIGE WEBSHOP
Det er vigtigt at have et klart budskab gennem sit webdesign. Brugerne skal have en klar idé om hvor de er og hvordan de kommer videre, gennem de elementer de bliver præsenteret for. Et af de vigtigste elementer i en webshop er, at en indkøbskurv, til hver en tid, er synlig og lettilgængelig. Vi sørger for at skabe disse brugervenlige elementer, så brugeren hele tiden kan finde den information der er nødvendig. Vi kan, med stor succes, måle hvad der er vigtigt for jeres brugere, når de besøger jeres webshop. Igennem A/B split test samt heatmap-dataindsamling, kan vi se hvilke elementer der skaber salg og hvilke elementer der er unødvendige.
DET RETTE INFORMATIONSFLOW
En webshops konkrete formål er at skabe salg. Salget kommer af, at brugeren har tillid til jer som brand og den tillid kommer igennem den rette information. Informationsflowet er et udtryk for hvornår jeres brugere bliver præsenteret for de forskellige typer information der er behov for. Det kan eksempelvis være produktspecifikationer og produktbeskrivelser, men lige såvel også brugeranmeldelser, tillidsbadges som f.eks. e-mærket og flere tillidsvæggene elementer. I disse tider er det tilliden der skaber salget og det er disse elementer der vil være fundamentet for at en bruger går fra at være en besøgende til en reel kunde der køber
HURTIG LEVERING ER NØGLEN
Den primære årsag til, at forbrugerne foretrækker at købe deres produkter på nettet, er den billigere pris. Prisen er dog ikke altafgørende, hvis leveringstiden er for lang. En lang leveringstid er lig med færre ordre på den lange bane. Forbrugerne vil have deres produkter indenfor 1-3 dage og med AWORKs eCommerce løsning, har vi taget højde for dette. Webshoppen kommer nemlig med en fuld integreret leveringsmetode.
AWORK samarbejder med henholdsvis Pakkelabels.dk og Smart Send som begge er garant for letadvendlige fragtsystemer. Noget som jeres kunder vil kunne mærke.
CASH FLOWET ER ALTAFGØRENDE
Det vigtigste, og altoverskyggende, element i alle webshops er cash flowet. Alt fra at være i stand til at tage imod kundernes foretrukne betalingsmetode, til at kunne gennemføre sikre og krypterede transaktioner er altafgørende. Det er nemlig her I tjener til bundlinjen. I samarbejde med jer, og ud fra en konkretisering omkring jeres målgruppe, vil vi skabe et cash flow der er både nemt, forståeligt og intuitivt. Den velkendte “One Page Checkout”, som er en betalingsproces på én side, er et vigtigt og brugbart element, hvis man vil skabe overblikket på en side. I nogle tilfælde kan det dog give bedre mening at lede brugeren igennem betalingsprocessen på flere sider, f.eks. hvis man skal oplyse vigtig information i forbindelse med det produkt brugeren køber.
Fokus på markedsføring, drevet af resultater
Vi stræber efter at matche din historie med dine forretningsmæssige mål som afkast, udførsel af en ny brand-strategi eller skabe brand awareness. Alt sammen for at opnå de bedste resultater.
Vi elsker det vi laver, hvorfor udnævnelsen blandt top 90 (af en skare på over 1.200 bureauer) i hele Norden, blot gør os endnu mere stolte. AWORK er blevet udnævnt af det uafhænige research-bureau, Clutch, fra Washington.
VEJEN TIL AT FÅ SUCCES MED ECOMMERCE.
Det er ikke nok med en strategi. Det handler først og fremmest om forståelsen af hvem man er og hvad man vil på sit marked. Først herefter kan man lægge en strategi.
Opstil klare mål for hver side
Hver side i jeres webshop skal have et bestemt formål. Jeres webshop skal få de besøgende til at klikke igennem på de elementer som er brugbare for jer som virksomhed. Det kunne være et klik på en bestemt produktkategori eller på et specifikt produkt. Derudover skal jeres produktsider komme enhver tvivl til gode, som de besøgende kunne have, og herefter overbevise dem om at købe.
Indkøbskurven skal gerne være en side som forenkler hele købsflowet og det er især vigtigt, at webshoppen sender en opfølgende e-mail på købet for at sikre en høj kundetilfredshed samt at transaktionen var vellykket.
Vær nem at komme i kontakt med
Det vigtigste ved en webshop er naturligvis at man gør det nemt for de besøgende at købe ens produkter. Der er dog én ting som er mindst lige så vigtig: At I er nem at komme i kontakt med. Det skal være nemt for de besøgende at kontakte jer, da det kan være afgørende for om I får et salg eller ej.
Jeres kontaktoplysninger skal være synlige for alle kunder og herudover skal jeres adresse, ofte stillede spørgsmål, produktanmeldelser samt kommentarer være lettilgængelige. Særligt er brugergenereret indhold noget af det vigtigste, og noget som har vundet stort indpas på eCommerce de seneste år.
Opbyg brand- og kundeloyalitetet
De fleste forbrugere handler i dag online og hvis ikke de køber varen på nettet, så er der stor chance for, at de i hvert fald søger efter den på nettet. Jo flere gange en bruger besøger jeres webshop, jo mere sandsynligt er det at de foretager et køb.
En af de mest velkendte metoder hvorpå man kan drage besøgende til sin webshop er med direct marketing som f.eks. e-mail marketing. Der er mange måder man kan lave e-mail marketing på, men oftest er det for at promovere et nyt produkt eller produktsortiment. Derudover kan man også bede om de besøgendes e-mail adresse, hvis et populært produkt er udsolgt, og de vil underrettes når det er på lager igen. Ved at gøre dette opfylder du ikke kun brugernes behov, men du viser dem rent faktisk, at du bekymrer dig om deres brugeroplevelse. Den store bonus her er, at du har deres kontaktoplysninger til fremtidigt e-mail marketing.
Den nemme købsoplevelse
Det er uhøre vigtigt at have en købs- og betalingsproces der er nem og har så få trin som muligt. Det skal være nemt for jeres besøge at købe at købe dine produkter. Jo mere rodet og kompliceret jeres købs- og betalingsproces er, desto mere sandsynligt er det, at en potentiel kunde, som har lagt vare i kurven, vil afslutte processen og gå over til konkurrentens webshop.
Udover at opretholde en forenklet købs- og betalingsproces, skal man også gøre dine kunder opmærksom på eventuelle ekstra omkostninger der måtte være. Det kan være fragtpriser og andre transaktionsgebyrer, der kan hæmme et potentielt salg. En god idé er også at have et SSL certifikat hvor du viser, at alle datastrømninger og transaktioner foregår over en krypteret forbindelse/session. Hertil kan du vise tillidssymboler som e-mærket, VeriSign og Trustpilot, da det skaber en tillid hos potentielle kunder.
Driftsikkerheden sikrer salget
En webshop er kun god hvis den fungerer og er tilgængelig. Det vigtigste ved en webshop er at have en pålidelig og sikker host. Dertil er det vigtigt at have et erfarent og veluddanet team indenfor servere og datahåndtering. Jeres hostingplads vil, højst sandsynligt, kræve mere og mere plads i takt med at jeres virksomheds online tilstedeværelse voker. Mere trafik vil ramme jeres webshop og flere ordrer vil blive lagt. Det er derfor vigtigt at have en klar plan for hvor stor man forventer, at webshoppen bliver, så man har et skalerbart fundament. Denne del er ikke noget man ønsker at tage efterfølgende, da flytning af en webshop kan være meget tidskrævende.