BOOST DIT SALG MED GOOGLE ADWORDS

Google AdWords er et fantastisk værktøj og hvis du bruger korrekt kan du tjene rigtigt mange penge.  Her er en Guide til hvordan du skal booste dit salg med AdWords

1. Opret Call-to-Action AdWords-overskrifterne

I AdWords, får du 30 tegn i hver af de to overskrifter og 80 tegn i beskrivelsen. Det giver en verden af muligheder til at opfordre til handling og køb. Nogle annoncører sætter Call-to-Action i beskrivelsen, som regel i slutningen. Opfordre brugeren til at tage kontakt og lav en tekst som vil fange og få brugeren til at interagere.

2. Stil et spørgsmål i annonce-beskrivelsen

Alt den ekstra plads AdWords tilbyder i beskrivelsen. Kan du udnytte ved at stille brugeren et spørgsmål.

For eksempel, hvis du er konkursadvokat, kan du stille følgende spørgsmål i den anden overskrift – “Brug for hjælp med konkurs?” – Dette var ikke muligt i det gamle Google AdWords.

Google AdWords af AWORK WebbureauAnimation af Google AdWords nye design på deres annonceplatform

3. Pral i dine AdWords-annoncer

Læg ikke skjul på, hvor stor du er.

En effektiv strategi er at inkludere dit brand navn i den første overskrift, og bruge den anden overskrift på at prale. For eksempel, hvis nogle søger efter “SEO virksomhed”, så få din annonce til at vise dit firmanavn i første overskrift, og den anden overskrift kan du skrive noget som – “Bedst ratede SEO virksomhed på trustpilot “.

4. Bevis, at du er bedre end konkurrenten!

Lad os se det i øjnene, så er du sikkert ikke den eneste virksomhed i din branche kører AdWords-annoncer. Brug det til din fordel ved at køre udvidede tekstannoncer, der forklarer hvorfor du er bedre end dine konkurrenter. For eksempel, hvis du ser, at konkurrenterne tilbyder blå stole for  99 kr så tilbyde dine blå stole for  89 kr og husk at gør det klart lige der i annonceteksten.

Brug din annonce til at forklare, hvorfor dit tilbud er mere attraktivt, så din målgruppe kan se at du adskiller dig fra dine konkurrenter. Gennemgå dine konkurrenters annoncetekster og pluk det du kan bruge til din salgstale i AdWords.


Skal vi hjælpe jeres virksomhed med at komme i gang med Google AdWords?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk

Del denne artikel

Brug for gode råd til din markedsføring?