Vælg en side

Forskellen på Facebook annoncer og boostede opslag

Du er måske endelig blevet bekendt med Facebook annoncering, og netop som du troede at det hele var så simpelt, så finder du pludselig ud af, at der findes to slags annoncer: et boostet opslag og Facebooks generelle annoncer. Du spørger måske dig selv hvad forskellen er mellem de to,  og hvilke der er mest effektive for dig. I denne artikel besvarer vi de spørgsmål for dig:

 

Hvad er et boostet Facebook opslag?

Har du nogensinde scrollet ned ad din tidslinje og faldet over et opslag fra en side du ikke følger? Så vil du se, at der står “sponsoreret”. Det er det der kaldes for et boostet opslag. Det er dog meget mere end det. Før du starter et boost opslag, skal du nemlig først lave et budget over hvilket beløb du vil sætte af, til netop det Facebook opslag. Det er en funktion som kun Facebook-sider har adgang til, så det er ikke alle der kan lave et boostet opslag.

 

Hvad gør et boostet Facebook opslag?

Lad os tage en af din Facebook-sider regelmæssige oplæg som eksempel. De når kun ud til dem som synes godt om- eller følger din Facebook-side, og så er det er ikke engang hele din side som bliver set, medmindre brugerne har ændret notifikationerne i deres indstillinger. Et boostet opslag gør, at du kan nå et meget større og mere målrettet publikum. Det betyder, at du kan komme frem på nyhedsfeedet hos personer der passer til din ønskede målgruppe, uanset om de følger din side eller ej.

 

Et boostet opslag er vejen frem hvis du ønsker at opnå interaktion fra dit publikum såsom synes godt om, delinger og kommentarer.

Men, hvis du har et mere specifikt, brugerdefineret og salgsfremmende mål så er Facebook annoncering måske vejen frem for dig.

 

Hvad er Facebook annoncer så?

Facebook annoncer er en smule anderledes end boostede opslag, da det er en mere avanceret måde at annoncere på, på Facebook, og kræver en Facebook annonceadministrator konto – også kendt som Facebook Business Manager.

 

Her tilbydes et bredt udvalg af muligheder for annoncering i forhold til boostede opslag. Derudover, kan du vælge den form for annonce du ønsker at bruge baseret på målet for din kampagne. Valgmulighederne inkluderer; synes om, klik til hjemmeside, app installering, app engagement, hjemmeside konverteringer, begivenhedssvar, videovisninger og lokal opmærksomheds-annoncer.

 

En anden god ting ved Facebook annoncer er, at du frit kan tilføje “handlingsknapper” såsom “Besøg os”, “Opret en konto”, “Køb nu” eller “abonner nu”.

 

Er Facebook annoncer, så bedre en boostede opslag?

Ingen af dem er bedre end den anden, men kan have en bedre effekt, afhængig af hvilke mål der opsættes. Du vil være i stand til at vælge mellem dem når du har fastsat det mål du ønsker at opnå, det budget du er villig til at bruge, samt hvilket publikum du ønsker at ramme. På den måde kan du bedre definere dine annoncer mod netop det mål du har.

 

Facebook er en fantastisk platform at annoncere for din virksomhed, men at være afhængig af at nå din målgruppe organisk, kan tage for lang tid eller være ineffektivt. Det er her boostede opslag og Facebook annoncer kan være virkelig nyttige. Hvis du stadig sidder tilbage med nogle spørgsmål, kan du søge hjælp hos AWORK Webbureau.

Brug for hjælp til Facebook annoncer eller boostede opslag?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
 
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)