Skrevet af AWORK
Del denne artikel
Vigtige tips til landing pages du ikke bør gå glip af

Inden for generering af leads, er landing pages et af de vigtigste elementer, siden de indhenter den information du har brug for til at konvertere besøgene om til leads. Som verden ser ud i dag, med en masse falsk information og svindel, er det blevet sværere for brugerne på internettet at stole på hjemmesider og udfylde formularer. Udfordringen for virksomheder i dag er at skabe optimale landing pages der ikke kun handler om at konvertere besøgende, men også vinde deres tillid og engagere dem. Her er nogle tips til hvad der tilsyneladende virker enkelt, men rent faktisk er afgørende faktorer for dine landing pages:

Hvorfor fjerne den primære navigation?

Det overordnede mål med en landing page er at opfordre den besøgende til at konvertere. Når de har set den primære navigation, har de en tendens til at blive distraheret og udforske andre sider på din hjemmeside. Selvom det kan være godt for din trafik, styrer du dem væk fra dit mål.

Hvorfor holde det simpelt?

Ingen ønsker at besøge en hjemmeside og blive mødt med afskrækkende sætninger og komplicerede udtryk. Anvend ord der er nemme at forstå. Det er bedre at have færre ord og fremhæve de vigtige ting med stor skrift. Fordi du ønsker at dine besøgende konverterer, og det er svært hvis de bliver forvirret i processen.

Hvordan fremhæver du dit tilbud?

Besøgende vil kun gå på en hjemmeside hvis de mener det er til deres fordel, uanset om det er for at indhente information, købe produkter eller stille spørgsmål. Så, hvis du tilbyder et specielt produkt, service eller information, så være sikker på at du understreger det på dine landing pages. Dette gør at den besøgende ved at de er på den rigtige side og er sikre på at du kan levere hvad de har brug for.

landing page

Hvorfor oprette flere landing pages?

Det handler ikke kun om designet af dine landingpages, men også deres kvalitet og kvantitet. Det er bedst at oprette en landing page for hver form for indhold du leverer. På den må servicerer du kunderne efter deres behov, og er ikke kun målrettet mod en enkelt niche.

Hvorfor spørge kun om hvad der er nødvendigt?

Uddyb under dine forretningsområder hvilket information du har brug for, for at få den kommunikation du ønsker. Du tænker måske at det er ok at indsamle så meget information som muligt fra dine besøgende så du kan gemme dem til fremtidig brug, men det er faktisk en dårlig ide. Din kunder vil føle at det er for besværligt at udfylde en lang formular. Jo færre felter du har brug for i din formular jo højere konversionsrate vil du have. Gør arbejdsbyrden mindre for dine besøgende.

Hvorfor opfordre besøgende til at dele på de sociale medier?

De sociale medier er en magtfuld platform i dag. Alt kan gå viralt på få minutter, så udnyt dette faktum. Det betyder ikke at du skal inkludere links til hver eneste platform der er. Inkluder dem som du ved dine besøgende bruger eller dem som du vurderer værdifulde for dine kommunikationsmål.

Hvordan anvender jeg de rigtige CTAer (call to action)?

Med markedsføring skal du altid tage psykologien i betragtning i dine strategier. Ord og design kan i sidste ende påvirke hvordan dine besøgende reagerer på siden. Det er derfor call-to-actions er ekstrem vitalt for landing pages. Går du glip af dem mister du måske kommunikationen. Call-to-actions fortæller dem hvad de skal gøre, så hvis du ingen har, gør de ingenting.

Det er nødvendigt at du er kreativ med dine CTAer. Brug ikke kun “Send”. Inkluder de fordele de vil få, såsom “Få dit gratis abonnement” så de føler de får mere fra dig end du får fra dem. Gør knappen synlig, attraktiv og ikke mindst sikker.

En masse faktorer bidrager til hvordan en landing page vil virke, men det er altid vigtig at bevare basis opdateret og følge disse afgørende tip.

Skal vi hjælpe dig på vej med din hjemmeside?

Kontakt os nu til en uforpligtende samtale:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.
Skrevet af Allan Langmaack Hansen

Relaterede artikler

AWORK er nu officelt SKI-leverandør! AWORK er nu officielt SKI-leverandør, hvilket betyder, at offentlige organisationer nemt kan få adgang til vores ekspertise inden for digital...

Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...
Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...

Boost Din Online Tryghed: Eksklusiv tilbudskampagne så du og din webløsning er tryk.

Få styr på din online tryghed med vores eksklusive tilbudskampagne!

Gør din digitale tilstedeværelse mere robust og beskyt din platform mod potentielle trusler.

Tag det første skridt mod en sikrere online oplevelse!

Få et gratis sikkerhedstjek af din webløsning i dag!

 

Tommy og Jesper møde

Få op til kr. 250.000 i rådgivning om digital markedsføring og e-handel, med SMV:Digital-puljerne

AWORK kan hjælpe dig som rådgiver til SMV:Digital-projekter.

Vi har hjulpet mange danske SMV’er med at forøge deres online salg gennem skræddersyet rådgivning om annoncering på sociale medier og Google, søgemaskineoptimering (SEO) og mere til.

CSO & Partner, Allan Hansen, og hans team, er klar til at hjælpe med at udarbejde en ansøgning til SMV:Digital og skræddersy en plan for, hvordan et SMV:Digital-forløb kan hjælpe din virksomhed.

Udfyld formularen og vi kontakter dig.

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.

Vi er klar til at hjælpe dig!

Med mere end 10 års erfaring indenfor online markedsføring, udvikling af webløsninger, samt hjælp til support og drift, så er du sikret en partner der har den ballast der skal til for at sikre dig og din virksomhed i digitale verden.

Lidt kort om AWORK...

  • +2.500 leverede Ads-, SEO- & Webløsninger
  • I toppen på TrustPilot & Google Reviews
  • Dedikeret team med +20 års erfaring
  • Samarbejde på dine præmisser
  • Du får en fast kontaktperson tilknyttet
  • Ca. 2-4 ugers leveringstid på webløsninger
 
AWORK popup ikoner