Skrevet af AWORK
Del denne artikel
Sådan giver en landing page mere trafik til din hjemmeside

At få trafik på din hjemmeside er altid en prioritet ved markedsføring. Man gør hvad som helst der er muligt for at opnå så meget trafik som muligt. Så vi afslører en hemmelighed for dig: landing pages bidrager i høj grad til din hjemmesides trafikoptimering.

Men hvis du er helt ny inden for det her, og gerne vil lære mere om landing pages, så er der her en kort beskrivelse af hvad det handler om, og hvordan det virker.

Hvad er en landing page?

Det er alle sider eller dele af din hjemmeside hvor dine kunder lander når de leder efter specifik information, såsom et produkt eller en service. Bogstavelig talt, så er det siden de lander på når de klikker på et link.

landing pages

For at gøre det hele mere tydeligt, så lad os se på det her eksempel. Du, en nystartet virksomhed, leder efter et digital markedsføringsfirma til outsourcing af webudvikling. På resultatsiden fandt du en artikel om de bedste digitale markedsføringsfirmaer i dit område. Du klikker på linket i artiklen om  webudviklingstjenester. Linket førte dig til en side på deres hjemmeside hvor specifikke udviklingssatser for deres tjenester vises. Den side er et eksempel på en landing page.

Hvordan tiltrækker de trafik?

Førhen virkede det med en hjemmeside der opfordrede dine besøgende at kontakte dig for yderligere oplysinger, men det alene virker ikke længere i dag. Folk vil have løsninger på deres problemer eller bekymringer omgående, ellers er de bedre stillet ved at lede efter en hjemmeside der gør.

Den bedste måde at optimere landing pages er at koordinere den godt med din søgemaskineoptimering (SEO) indsats. Det kan generere et godt besøgsantal. Det er derfor det er vigtigt at undersøge de rigtige nøgleord og hvor de skal placeres. På den måde bliver kunderne ledt direkte til det de leder efter. Virksomheder drager fordel af dette ved at vise indhold med artikler og blogs kontinuerligt. På den måde er du bedre i stand til at distribuere links til dine landing pages. Flere links, mere synlighed, flere leads, mere omstilling.

Optimering af dine landing pages

En landing page, betyder dog ikke en omgående generering af trafik. Du skal også sikre at du indsætter de korrekte landing pages til dine links. Indholdet skal også være lokkende på en måde at de besøgende går til din landing page. Når de først er der, skal indholdet og designet af landing pagen også overvejes. Design af landing pages skal være funktionelle samt kreative, uden at gå på kompromis med deres kommercielle værdi og oplysningsværdi.

I bund og grund, jo flere landing pages du har, jo bedre! Din mulighed for at konvertere besøgende til et potentiale øges når du mere specifikt går efter kundeovervejelser. Du kan ikke gå forkert af at gøre så meget du kan. Få blot det korrekte råd fra din SEO eller digitale markedsføringskonsulent.

Skal vi hjælpe jer i gang med en landing page?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.
Skrevet af Allan Langmaack Hansen

Relaterede artikler

AWORK er nu officelt SKI-leverandør! AWORK er nu officielt SKI-leverandør, hvilket betyder, at offentlige organisationer nemt kan få adgang til vores ekspertise inden for digital...

Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...
Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...

Boost Din Online Tryghed: Eksklusiv tilbudskampagne så du og din webløsning er tryk.

Få styr på din online tryghed med vores eksklusive tilbudskampagne!

Gør din digitale tilstedeværelse mere robust og beskyt din platform mod potentielle trusler.

Tag det første skridt mod en sikrere online oplevelse!

Få et gratis sikkerhedstjek af din webløsning i dag!

 

Tommy og Jesper møde

Få op til kr. 250.000 i rådgivning om digital markedsføring og e-handel, med SMV:Digital-puljerne

AWORK kan hjælpe dig som rådgiver til SMV:Digital-projekter.

Vi har hjulpet mange danske SMV’er med at forøge deres online salg gennem skræddersyet rådgivning om annoncering på sociale medier og Google, søgemaskineoptimering (SEO) og mere til.

CSO & Partner, Allan Hansen, og hans team, er klar til at hjælpe med at udarbejde en ansøgning til SMV:Digital og skræddersy en plan for, hvordan et SMV:Digital-forløb kan hjælpe din virksomhed.

Udfyld formularen og vi kontakter dig.

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.

Vi er klar til at hjælpe dig!

Med mere end 10 års erfaring indenfor online markedsføring, udvikling af webløsninger, samt hjælp til support og drift, så er du sikret en partner der har den ballast der skal til for at sikre dig og din virksomhed i digitale verden.

Lidt kort om AWORK...

  • +2.500 leverede Ads-, SEO- & Webløsninger
  • I toppen på TrustPilot & Google Reviews
  • Dedikeret team med +20 års erfaring
  • Samarbejde på dine præmisser
  • Du får en fast kontaktperson tilknyttet
  • Ca. 2-4 ugers leveringstid på webløsninger
 
AWORK popup ikoner