Skrevet af AWORK
Del denne artikel

For dem af jer der endnu ikke har spillet Pokemon Go, så giver vi her en kort introduktion af den magiske app, som har fået downloads af børn, teenagere og voksne.

Pokemon Go bruger telefonens GPS og kamera til at vende den virkelige verden ind i en digital verden, hvor det vrimler med vilde Pokémon. Det eneste det kræver for at komme igang er en smartphone og et par gode kondisko, da du skal tilbagelægge mange kilometer for at fange Pokémon. Når du har downloadet app’en, bliver du Poketræner og kan begynde dit eventyr ved at vandre planløst gennem storbyjunglen og landskabet i jagten efter de små digitale monstre kaldet Pokémon.

Du bruger kortet på din smartphone til at navigere, og så snart du føler din telefon vibrere, er det fordi en Pokémon eller er i nærheden.

Det er nu, hvor det bliver interessant – i hvert fald fra et markedsførings synspunkt. Spillet indeholder steder kaldet PokéStops og Gyms (træningscentre) (steder, hvor poketrænere går hen for at uddanne deres Pokémon og kæmpe mod andre trænere). Disse virtuelle steder er parret med de faktiske vartegn fra den virkelige verden. Disse vartegn kan være alt – graffiti malet på en væg, et stort træ i en park eller din lokale McDonalds. Og det er her det bliver interessant rent markedsføringsmæssigt.

Hvis du er heldig nok, er din butik i nærheden af et af de Pokéstops eller Gyms, du har sikkert lagt mærke til det ved stigningen af antallet mennesker som vandrer rundt foran din butik.

brug pokemon go i din markedsfoering awork

Som populariteten af Pokémon Go fortsætter bliver det mere og mere et interessant parameter som markedsføringstiltag. At få et Pokestop eller Gym ude foran sin butik kan være guld værd og vil formentligt skabe langt større trafik igennem din butik.

Dette har Niantic, det firma der udviklede spillet sammen med Nintendo, allerede opfanget. Det har fra starten været deres hensigt at lave disse tiltag for lokale virksomheder og gøre det muligt for lokale virksomheder at sponsorere et Pokestop eller Gym.

Hvordan fungerer Pokemon Go som markedsføring?

I USA er de begyndt at lave sponsorerede Gyms og PokéStops, her kan man for eksempel støde ind i et McDonalds McGym og 7-Eleven PokéStop. Lokale virksomheder der har sponsoreret sig til et Pokestop eller Gym, som har været med til at øge deres trafik og omsætning.

Så hvad kan vi gøre markedsføring specialister? Vi er desværre stadig i de tidlige stadier af denne form for marketing og dette tiltag er desværre ikke rullet ud på det danske marked endnu, vi holder dog et skarpt øje med hvordan trenden ændrer sig og følger alle skridt i udvikling.

Kunne denne form for markedsføring være interessant for din virksomhed kan i kontakte os på smb@awork.dk så holder vi jer opdateret med de seneste nyheder og trends indenfor markedsføring.

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.
Skrevet af Allan Langmaack Hansen

Relaterede artikler

AWORK er nu officelt SKI-leverandør! AWORK er nu officielt SKI-leverandør, hvilket betyder, at offentlige organisationer nemt kan få adgang til vores ekspertise inden for digital...

Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...
Øg din online synlighed med SEM. Vi giver 5 tips til SEO og PPC med Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads og LinkedIn Ads for...

Boost Din Online Tryghed: Eksklusiv tilbudskampagne så du og din webløsning er tryk.

Få styr på din online tryghed med vores eksklusive tilbudskampagne!

Gør din digitale tilstedeværelse mere robust og beskyt din platform mod potentielle trusler.

Tag det første skridt mod en sikrere online oplevelse!

Få et gratis sikkerhedstjek af din webløsning i dag!

 

Tommy og Jesper møde

Få op til kr. 250.000 i rådgivning om digital markedsføring og e-handel, med SMV:Digital-puljerne

AWORK kan hjælpe dig som rådgiver til SMV:Digital-projekter.

Vi har hjulpet mange danske SMV’er med at forøge deres online salg gennem skræddersyet rådgivning om annoncering på sociale medier og Google, søgemaskineoptimering (SEO) og mere til.

CSO & Partner, Allan Hansen, og hans team, er klar til at hjælpe med at udarbejde en ansøgning til SMV:Digital og skræddersy en plan for, hvordan et SMV:Digital-forløb kan hjælpe din virksomhed.

Udfyld formularen og vi kontakter dig.

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.

Vi er klar til at hjælpe dig!

Med mere end 10 års erfaring indenfor online markedsføring, udvikling af webløsninger, samt hjælp til support og drift, så er du sikret en partner der har den ballast der skal til for at sikre dig og din virksomhed i digitale verden.

Lidt kort om AWORK...

  • +2.500 leverede Ads-, SEO- & Webløsninger
  • I toppen på TrustPilot & Google Reviews
  • Dedikeret team med +20 års erfaring
  • Samarbejde på dine præmisser
  • Du får en fast kontaktperson tilknyttet
  • Ca. 2-4 ugers leveringstid på webløsninger
 
AWORK popup ikoner