Vælg en side

Sådan bruger du Facebook i din markedsføring

Sociale medier er en fantastisk måde at øge sin virksomheds eksponering og trafik og desuden skabe loyale kunder og generere salg. Den regerende champ af de sociale medier, er stadig Facebook – som i dag ikke længere blot er til for at venner og familier kan forbinde og dele indhold med hinanden, men også et mødested og markedsførings-værktøj for virksomheder.

 

I dette blogindlæg skal vi se på, hvordan man som virksomhed kan bruge Facebook i sin markedsføring.

#1 Få mest muligt ud af jeres virksomheds Facebook-side 

Hvis jeres virksomhed ikke allerede har en virksomhedsside på Facebook, så burde I oprette en med det samme! En Facebook-side er et fantastisk marketingværktøj for virksomheder – og så er det oven i købet HELT GRATIS!

 

En virksomhedsside på Facebook giver jeres virksomhed rig mulighed for at øge opmærksomheden omkring jeres brand og virksomhed – ikke blot ved at oplyse om produkttilbud og tjenester, men også ved at dele fx links, billeder og blogindlæg, for at give jeres kunder en bedre følelse af jeres virksomheds personlighed og karakter. Det er med andre ord et rigtig godt sted at udvikle jeres brands identitet og vise jeres ‘menneskelige’ side frem til jeres kunder.

 

Et godt tip er at fastsætte et mål for jeres Facebook-side og derefter ligge en målrettet strategi for, hvordan I vil opnå det mål. Et mål kunne fx være at øge jeres salg genereret af Facebook med 10 % over 6 måneder.

#2 Facebook Annoncering

Med ca. 2 billioner aktive månedlige brugere, er Facebook det ideelle sted at foretage online markedsføring, fordi man kan ramme rigtig mange mennesker på én gang. Facebook-annoncering adskiller sig fra andre former for online og traditionel markedføring, fordi I har mulighed for at målrette jeres annonce mod en meget specifik målgruppe. På den måde øger I jeres chancer for at ramme den ideelle kunde. Det betyder også, at der er langt højere sandsynlighed for, at I ikke spilder jeres penge på at vise jeres annoncer til personer, I allerede ved, ikke vil have nogen interesse i jeres virksomhed.

 

I AWORK skræddersyer vi vores Facebook Annoncer til vores kunder. Vi starter med at lave en analyse at jeres hjemmeside/webshop samt Facebook-side, så vi er sikre på, at det hele er korrekt sat op, så det er klar til at omdanne de besøgende fra Facebook til kunder. Herefter analyserer vi jeres målgruppe og ser, hvor de mest købeklare kunder befinder sig samt hvilke søgeord de benytter. Vi kigger bl.a. på geografi, alder, sprog og tidsperioden jeres annoncer skal kunne ses af jeres potentielle kunder. Når alt dette er på plads opsætter vi jeres Facebook Annoncer. Disse bliver løbende optimeret og I vil have mulighed for hele tiden at se, hvor mange annoncekroner, I bruger på jeres Facebook Annoncering. Læs mere om Facebook Annoncering her.

 

 

 

Vi er også på de sociale medier!

#3 Brug ‘Facebook indblik’ og lær dine kunder bedre at kende

Facebook indblik kan fortælle jer mere om de mennesker, der vælger at like jeres Facebook-side (og dermed også om dem, der finder jeres virksomhed interessant). Det er et godt værktøj at bruge i forhold til at lære jeres kunder bedre at kende. I kan fx bruge det til at skræddersy jeres Facebook opslag for at imødekomme jeres kunders behov og interesser. På den måde kan I holde jeres kunder engagerede i jeres virksomhed

 


Skal vi hjælpe jer i gang med Facebook markedsføring?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
Share This

Del artiklen!

Del artiklen med venner og bekendte.