Først bør du stille dig selv spørgsmålet: ”Bruger din ønskede målgruppe de sociale medier?”. Er svaret ja, så bør du også!
Og svaret vil i størstedelen af tilfældende være et stort ”JA!”. De sociale medier er nemlig over de seneste år blevet en integreret del af mange menneskers hverdag. Ifølge Danmarks statistik brugte hele 97 % af 15-18 årige danskere de sociale medier i 2016, mens tallet for de 19-68 årige lå på 68 %. På verdensbasis brugte 2.34 millarder mennesker de sociale medier i 2016.
Der er altså et stort potentiale for at nå ud til rigtig mange mennesker gennem de sociale medier. Et stort og voksende antal af virksomheder er allerede begyndt at bruge de sociale medier som et led i deres markedsføring. Er jeres virksomhed endnu ikke overbevist om vigtigheden i at være tilstede på de sociale medier? Så har vi listet fem af de vigtigste fordele nedenfor, som højst sandsynligt vil få jer til at genoverveje, om I ikke også skal hoppe med på bølgen.
I AWORK bruger vi også de sociale medier.
#1 Sociale medier øger dit kendskab til dine kunder
Udover at de sociale medier er en af de nemmeste måder, hvorpå I kan skabe et personligt forhold til jeres kunder, giver de også en detaljeret analyse af, hvem din målgruppe er. Det gør det lettere for jer fremadrettet at udvikle jeres online markedsføringsstrategi, fordi I ved præcis hvem det er, I henvender jer til.
#2 Sociale medier hjælper dig med at opbygge og styrke dit brand
Sociale medier gør det nemt for jer, at sprede opmærksomhed omkring jeres brand. Hver gang et opslag bliver liket eller delt, spreder det sig til nye potentielle følgere og dermed potentielt nye kunder. De sociale medier er et kraftfuldt værktøj og bruges det rigtigt, vil du opleve, at din virksomheds popularitet hurtig øges – og så er det oven i købet gratis!
Samtidig kan I via de sociale medier også administrere jeres online omdømme, hvilket er essentielt for enhver marketingstrategi. Bl.a. kan I hurtigt og effektivt håndtere eventuelle klager eller forespørgsler, så det reflekterer positivt tilbage på jeres virksomhed. En synlig og stærk kundeservice og problemløsning viser, at I tager jeres kunder seriøst og stræber efter kundetilfredshed.
#3 Sociale medier øger trafikken på jeres hjemmeside/webshop
Hver gang I linker til jeres hjemmeside eller webshop i et opslag på de sociale medier, øger I chancen for, at folk klikker ind på jeres side. Aktivitet på de sociale medier har også en stigende betydning i forhold til din hjemmesides SEO. Når folk nævner dig på de sociale medier, sender det et positivt signal til Google om, at du er populær og har indhold, der er værd at dele og tale om. I sidste ende vil det sandsynligvis hjælpe din hjemmeside med at rangere højere i de organiske søgeresultater.
#4 Annoncer på sociale medier tillader målrettet markedsføring
De sociale medier er indrette således, at de giver mulighed for, at lave målrettet markedsføring mod et bestemt segment, fx rettet mod en bestemt aldersgruppe, bestemte interesser eller køn. På den måde kan jeres virksomhed målrette jeres reklamer direkte mod jeres målgruppe og dermed slippe for at spilde unødvendige ressourcer på markedsføring, der alligevel ikke skaber resultater.
#5 Dine konkurrenter bruger de sociale medier, så du bør også
Jeres konkurrenter bruger formegentlig allerede de sociale medier, eller har planer om at gøre det i fremtiden. Derfor bør I også gøre det, så I forbedrer jeres konkurrenceevne. Er dine konkurrenter endnu ikke tilstede på de sociale medier, hvorfor så ikke være den første til at tage springet? Det vil blot være til jeres fordel, fordi I kun skal konkurrere mod jer selv.
Vi er også på de sociale medier!
Vil du blive klogere på webdesign, markedsføring, sociale medier m.m, så følg os på de sociale medier, hvor vi deler vores erfaringer og oplevelser inden for disse områder.
Skal vi hjælpe jeres virksomhed med at komme i gang?
Er I stadig i tvivl om markedsføring via de sociale medier er det rigtige for jeres virksomhed? Eller er I i tvivl om, hvordan I skal komme i gang? Så hjælper vi jer gerne på vej!
Kontakt os:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk