Sælg dine blomster via din blomsterbutiks webshop

I dag ejer de fleste små virksomheder en hjemmeside for at imødekomme deres potentielle kunders behov. Mange småfirmaer indser det faktum, at folk har tendens til at vende sig til internettet for at søge bestemte produkter og tjenester, som kunderne har brug for. Og som blomsterhandler kan din blomsterbutik ikke blomstre uden en hjemmeside.

At få folk ind i din blomsterbutik kan tage tid og kreativitet, især med de mange muligheder, der er tilgængelige for dine kunder at vælge imellem. Her er måder, du kan øge trafikken til din blomsterbutik ved hjælp af en blomsterbutiks hjemmeside.

Floral hjemmeside udseende at komplimentere din forretning niche

Når du opretter en blomsterbutik hjemmeside, er det første, du skal overveje, hvordan du vil præsentere din blomsterbutik til verden.

Design – Pas på at vælge farver og baggrunde, du ønsker ikke at overfylde blomsterbutiks hjemmeside med blomster for at kundene skal vide, at du har en blomsterbutik.

Produkter – Vær opmærksom på dine produktbilleder, de skal alle se konsistente og ikke overdrevent store eller uoverensstemmende. Jo mere ægte jo bedre, du kan også ansætte en fotograf eller selv tage billeder af de blomster du har i butikken, især de populære, disse bør inkluderes på din hjemmeside.

Logo – Dit logo skal være stort nok til at læse, men ikke for stort, at det fylder en hel webside. Dit logo er dit brand og jo klarere logoet desto bedre er det for kunderne at huske dit firmanavn og dit logo.

Bedste metoder til blomsterbutik hjemmeside udseende er;

  • Neautral baggrund – da blomster har forskellige farver og form, behøver du ikke at camouflere med dit website udseende. Det er bedre at gå med en farve, der vil supplere hvert blomstbillede, du vil medtage på din hjemmeside.
  • Skrifttyper – det er vigtigt, at dine skrifttyper er konsekvente og ikke alt for uoverensstemmende. Skrifttyperne skal også komplimentere skrifttyperne på dit logo.
  • Mobil venlig hjemmeside – En responsiv webshop hjemmeside giver kunder, der på en anden enhed en bedre shopping oplevelse. Mobil venlig blomsterbutik hjemmeside er også fantastisk til din hjemmeside ranking.
  • Blomsterhandler indhold – At have meget specifikt indhold på din blomstermarkeds hjemmeside giver flere søgeord. Nøgleord er høje for indeksering og rangering af din blomstermarkeds hjemmeside ved at øge din SEO.
  • Kontaktoplysninger – for enhver form for forretning, der har dine kontaktoplysninger tilgængelige og synlige, uanset hvilken side dine kunder lander er meget vigtigt. Opbevar dine kontaktoplysninger på footer, men du skal stadig have en ” Kontakt os ” side med adresse, firma telefonnummer, åbningstider, kort og e-mail mulighed.

Her er 5 måder at få folk til at besøge din blomsterbutiks hjemmeside

At have en blomsterbutik hjemmeside er ikke nok til at tegne flere kunder til din butik. Du skal tage initiativ til at tegne dine målkunder opmærksomhed på din blomsterbutik og gøre dem til loyale kunder. Du kan kun opnå dette gennem smarte markedsføringsstrategier.

Første fokus på dine eksisterende kunder

Du skal ikke bekymre dig om at trække for mange kunder for hurtigt, men fokusere på dine eksisterende kunder. Fokuser på dine loyale kunder først, du kan fortælle dem om din blomsterbutik hjemmeside, du har til din butik, og få nogle ideer om, hvad de gerne vil medtage på din blomsterbutiks hjemmeside. Du kan lade dem markedsføre din blomsterbutiks hjemmeside for dig ved at henvende venner, familie og sociale netværk til hjemmesiden.

Opbyg et troværdigt mærke

Du bør gøre en indsats for at gøre din blomsterbutik til et troværdigt brand. Branding af en virksomhed er afgørende for sin vækst, når folk begynder at opfatte din blomsterbranche som et brand, bliver de loyale kunder.

Brug sociale medier

En af de bedste platforme til at opdatere folk om din nye blomsterbutiks hjemmeside, dine nye blomsterstykker, spændende tilbud eller særlige rabatter er sociale medier. Først skal du oprette en Facebook-side til din blomsterbutik, Twitter-konto, Instagram-konto og så videre. Derefter posterer du regelmæssigt indhold, der kunne være af interesse for din målgruppe. Du kan sammensætte attraktive billeder og videoer af din blomsterbutik og nye aktiviteter i dine sociale medier.

Giv nyhedsbrev til dine kunder

Kunder har tillid til virksomheder, der sender dem hilsen på deres fødselsdage og andre lejligheder og et tak for at shoppe. Sådanne personlige e-mails går langt i at genoprette en kundes tro på en virksomhed. Dette er kendt som e-mail marketing.

  • Få kunderne e-mail eller få en skål, hvor de kan forlade deres visitkort. Dette er en anden måde, du kan samle deres email, en anden er har en nyhedsbrev abonnement side på din hjemmeside for dem, der er interesseret i at modtage gode tilbud og nyheder via e-mail.

Disse er blot nogle af de mange grunde, du bør have en hjemmeside til din blomstervirksomhed.

Skal vi hjælpe dig med en blomsterbutik hjemmeside?

Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon : 88 37 47 88
Email : smb@awork.dk

Del denne nyhed:

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på email

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder

AWORK Webbureau
Pressemeddelelse
awork

AWORK kåres som Clutch 100 Leader

AWORK Webbureau, der er grundlagt i 2012, er et top-performance webbureau, som leverer fænomenal online markedsføring til virksomheder i hele verden. Med base på Frederiksberg

Læs mere »