En af de mest effektive mĂ„der at Ăžge salget pĂ„ internettet er med pay per click, ogsĂ„ kendt som PPC. Det er en online annonceringsmodel hvor man dirigerer trafik til hjemmesider med brugen af annoncer.  For hvert klik annoncen fĂ„r, skal annoncĂžren betale et vist belĂžb til udgiveren.

Du kÞber i bund og grund besÞg til siden, istedet for at fÄ dem pÄ organisk vis, som ved sÞgemaskine optimering.

Som den fĂžrende sĂžgemaskine pĂ„ verdensplan har Google deres egen PPC platform kaldet Google AdWords. Her byder annoncĂžrerne pĂ„ deres udvalgt nĂžgleord til at fĂ„r deres annonce vist i sĂžgeresultaterne.

Denne service er hyppigt anvendt bland mange virksomheder uanset deres stÞrrelse, men det er ogsÄ en ret stejl lÊringsproces. Man har ogsÄ erfaret at mindre elle nyere virksomheder generelt har svÊrere ved at opnÄ succes med den.

Retrospektivt kunne deres mangel pÄ succes have vÊret undgÄet hvis de havde brugt tid pÄ at undersÞge vÊrktÞjet nÊrmere. Men der er ikke mange der har haft muligheden for det. Det er derfor at web markedsfÞringsbureauer som AWORK er efterspurgte. Vi har pÄtaget os at bruge tiden og ressourcerne pÄ at lÊre de mest effektive metoder til at Þge online salg og eksponering. Men vi holder ikke vores viden for os selv. Vi rÄdgiver gerne vores kunder.

Med det sagt, sÄ er vores tips til en fantastisk PPC kampagne pÄ Google her:

Find dit publikum

Det fÞrste skridt mod annonceringssucces er at kende mÄlgruppen for dine kÞbere. Hvad er deres demografi? Er de primÊrt mobil-brugere, eller er de en blandet gruppe? Hvad er deres aldersklasse? At stille og svare pÄ spÞrgsmÄl som disse fÞrst, vil hjÊlpe dig til en bedre tilgang til din kampagne.

UndersĂžgelse af nĂžgleord

Den forkerte anvendelse af nÞgleord er en af hovedÄrsagerne til hvorfor annoncÞrer taber penge sÄ hurtigt. De byder mÄske pÄ sÞgeord der er for brede, eller bruger de helt forkerte. Med brede termer, vil du have for meget konkurrence. Med irrelevante termer konkurrerer du med de forkerte virksomheder.

Du bĂžr overveje at byde pĂ„ long-tail nĂžgleord, eller sĂžgetermer der rent faktisk er sĂŠtninger. Dette kan isĂŠr vĂŠre nyttigt hvis din forretning har en fysisk lokalitet. For eksempel, hvis du er et biludlejningsfirma i KĂžbenhavn, sĂ„ skal du ikke gĂ„ efter “biludlejning” alene. Byd istedet pĂ„ “lej en bil i KĂžbenhavn” eller “biludlejningsservice KĂžbenhavn”.

Opret flere annoncer og annoncegrupper

En anden Ärsag til en kampagne mislykkedes er ved kun at have én annonce eller annoncegruppe til alle deres nÞgleord. Denne metode er virkelig spild af penge. Selvom du fÄr flere klik, vil mange af dem ikke blive konverteret.

Hvad du vil, er at oprette annoncegrupper med et sĂŠt af nĂžgleord der er tĂŠt relateret til hinanden. En annonce der er mere relevant for nĂžgleordet, Ăžger sandsynligheden for meningsfulde klik.

Lav et budget

I og med det er en pay-per-click platform, koster Google AdWords naturligvis penge. Du har brug for den bedste placering af din annonce til den bedste pris. Og nogle gange Þverst pÄ resultatsiden.

Det er vigtigt at huske pĂ„ at som en ny AdWords kontoindehaver for en lille forretning, er investeringsafkast hvad du har brug for til at starte med, ikke synlighed online. Det kommer senere nĂ„r din konto og din forretning er modnet. PĂ„ nuvĂŠrende tidspunkt skal du have det meste ud af dine klik.

Men for at fÄ folk til at klikke pÄ dine annoncer skal du


Skabe en god annoncekopi

I modsÊtning til hvad mange mÄske tror, er mÄden dine annoncer er skrevet pÄ afgÞrende for at fÄ klik. De ord du anvender bÞr opfordre lÊseren til at klikke pÄ den. Hvad der gÞr det endnu svÊrere er, at du skal overbevise dem med et begrÊnset antal af ord. For at fÄ det meste ud af dine ord, bÞr du som det mindste:

  • Inkludere relevante nĂžgleord (og dit omrĂ„de hvis muligt)
  • Have en call-to-action
  • Giv lĂžsningen pĂ„ din kundes problem
  • Oplys din virksomheds kontaktnummer hvis du har et

Google AdWords er svĂŠr at bruge hvis du er nybegynder. Men, her hos AWORK er vi altid klar til at give dig en hjĂŠlpende hĂ„nd med det du har brug for, i forbindelse med online annoncering. Hvis du gerne vil vide mere om hvad vi kan gĂžre for dig, sĂ„ tĂžv ikke med at kontakte os.

Skal vi hjĂŠlpe din virksomhed igang med Google AdWords?

Kontakt os nu til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk

Del denne nyhed:
Del pÄ facebook
Facebook
Del pÄ twitter
Twitter
Del pÄ linkedin
LinkedIn
Del pÄ pinterest
Pinterest
Del pÄ email
Email