SÅDAN LOKKER DU KUNDERNE TIL DIN WEBSHOP

Nu hvor din WooCommerce-butik er i gang, er det tid til at begynde at promovere din WooCommerce-butik og udvide din virksomhed.

Her er nogle ressourcer, der hjælper dig med at lære WooCommerce og vokse din online butik som en erfaren pro.

Punkt 1: Indsaml mail-adresser via webshoppen

Mere end 90% af folk, der besøger din WooCommerce-butik, forlader uden at foretage et køb. At miste disse brugere er som at miste penge.

Derfor er det ekstremt vigtigt at oprette en e-mail-liste for ejere af onlinebutikker.

E-mail-liste giver dig mulighed for at give kunderne en chance for at holde kontakten med dig uden at købe noget. Dette åbner en direkte kommunikationslinje mellem dig og kunderne, så du kan prøve at overbevise dem om at foretage et køb.

Se vores guide til, hvordan du korrekt starter et e-mail-nyhedsbrev til din WooCommerce-butik for detaljer og trin for trin-instruktioner.

Den gode del er, at WooCommerce integreres med alle større e-mail-marketingtjenester i verden inklusive Constant Contact, SendinBlue, Drip og tusinder mere.

2. Generer flere kundeemner

Hver bruger, der abonnerer på din e-mail-liste, er en potentiel kunde / kunde. Dette er grunden til, at det er den bedste praksis at tilbyde besøgende på webstedet flere muligheder for at deltage i din e-mail-liste. Denne praksis kaldes blygenerering.

De fleste butikkejere begår fejlen ved kun at tilføje en grundlæggende e-mail-tilmeldingsformular til deres butik, der skader din samlede konvertering.

Det er her OptinMonster kan hjælpe. Det er den bedste leadgenerationssoftware i verden, der giver dig mulighed for let at konvertere forladte besøgende af websider til e-mail-abonnenter og derefter betale kunder.

For detaljer, se på disse tip til, hvordan du konverterer WooCommerce-besøgende til kunder.

3. Track WooCommerce Users – AWORK INSIGHT

Ecommerce stores need marketing data to make informed decisions. This data includes where your visitors are coming from, which products are popular, which products are not doing so well, and more.

These insights help you make data-driven decisions and adjust your marketing strategy accordingly.

MonsterInsights helps you easily make sense of all this data using Google Analytics. It comes with the enhanced eCommerce tracking which helps you unlock a treasure trove of helpful data with just a few clicks.

For instructions, see our guide on how to track WooCommerce customers in Google Analytics.

4. FORSTÅ WooCommerce SEO

SEO or Search Engine Optimization helps you get more visitors from search engines to your WooCommerce store.

WooCommerce itself is very SEO friendly out of the box, but there is so much more you can do.

Since most beginners find WooCommerce SEO a bit intimidating and technical, we have prepared a complete step by step WooCommerce SEO guide to help you properly utilize SEO without any expert help.

5. Recover Abandoned Cart Sales

Once a customer adds a product to their cart, there is 60-80% chance that they will leave it without completing the purchase. That’s an average from all eCommerce websites, so it could be even higher.

Many eCommerce site owners don’t pay attention to this metric from the beginning and that’s pretty much leaving money on the table.

We have compiled a cheatsheet to easily recover WooCommerce abandoned cart sales. This will give you a good head start and will help improve your overall sales.

Hopefully, these resources will help you improve your WooCommerce store and grow your business.

WooCommerce Frequently Asked Questions

WooCommerce is an incredibly powerful platform, and often business owners have many WooCommerce questions before getting started.

Having helped thousands of beginners start with WooCommerce, we have heard a lot of them. Here are some of the most frequently asked WoooCommerce questions from our users.

—–

Få e-mærket

—–
Skriv også om ads – google, facebook, linkedin, instagram

Gratis SEO webinar – kom med!

Vi afholder tit og ofte SEO webinarer hvor vi deler vores viden og den 23. juni gentager vi successen fra vores SEO webinarer vi afholdte den 3. april og 5. maj.

Du kan derfor tilmelde dig vores gratis SEO webinar ved at klikke på knappen nedenfor.

Tilmeld dig vores gratis SEO webinar

Hvorfor er organisk trafik så vigtigt?

Ifølge et studie fra Bright Edge udgør organisk trafik 51 % af alle besøgende, 14% via annoncering og kun 5% igennem sociale medier.

Så ikke alene er SEO statistisk set bedst, men det er også fordelagtigt på en række andre punkter:

  • Folk “Googler” når de leder efter bestemte produkter eller services – studier viser, at hele 81% af shoppers laver online research forud for et køb.
  • Organisk trafik tager højde for “brugerens hensigt” – Googles algoritme kan bedømme brugerens hensigt med en given søgning og på denne måde vise de mest relevante resultater.
  • Det er en god investering – SEO er en god investering på den lange bane, og giver stabile og gode resultater.
  • Øget salg -en god placering bringer flere potentielle kunder til hjemmesiden.
  • Organisk rangering er afgørende for lokale forretninger –30% af mobile søgninger er relateret til fysisk beliggenhed. God SEO kan derfor også give flere kunder i din fysiske butik.
  • Fremtidssikker – med øget fokus på stemmebaserede søgninger og AI teknologier vil der i fremtiden komme flere muligheder for at blive fundet via. organiske søgninger.
  • Googles autoritet – folk stoler på, at Google viser de mest relevante resultater for en given søgning. Det er derfor at 1. pladsen på de organiske søgeresultater får 21 % af klik, 2. pladsen 10% af klik og nedefter.

De seneste år har også budt på øget fokus på mobile søgninger. 87% af smartphone brugere benytter telefonen mindst en gang om dagen, og i dag søger flere via. mobil frem for PC. Folk kan på denne måde opdage din virksomhed uanset tid eller sted. Derfor er organisk trafik vigtigere end nogensinde.

Så hvorfor hersker der stadig tvivl om hvorvidt SEO, som disciplin, er død?

Google algoritme updates

I Googles tidlige år, var det ikke så svært at opnå en god placering. Googles søgemaskine kunne læse indholdet på hjemmesider, men var endnu ikke særlig klog.

Mange SEO eksperter kunne manipulere med informationer og indhold på deres hjemmesider for på denne måde at tilgodese Googles algoritme og opnå en hurtig favorabel placering – og således så SEO dagens lys.

I dag er der mange forskellige faktorer, der udgør, hvornår en side kan opnå en god placering.

De senere år har budt på en række algoritme updates så som “Hummingbird”, “Panda” og “Penguin”, der har stor indflydelse på, hvordan Google læser og rangerer hjemmesider.

Dette har naturligvis haft stor betydning for brugen af teknisk SEO optimering, og der findes nu ikke længere nogen kongevej til SEO som tidligere. Der er også kommet større krav til mobilvenlighed, hastighed og lokalitetstjenester, som tidligere nævnt. Dette kommer også til udtryk i Googles SERP, hvor man tidligere kunne se de organiske resultater på søgemaskinen, til den version, vi kender i dag med annoncer, kort, billeder, videoer, Google shopping resultater og lokale services i mente.

Er SEO død?

SEO er ikke død, men tidligere teknikker er forlængst forældede. Googles algoritme updates indebærer ikke kun restriktioner og forbehold for SEO, men åbner også op for et væld af nye og spændende muligheder at styrke sin virksomhed på.

Tiden byder på stærkt og velskrevet digitalt indhold, søgeord, gode brugeroplevelser, stærke hjemmesider, billedgenkendelse, videoformidling og meget mere. Statistikken lyver ikke. SEO er stadig en af de mest udbytterige strategier på den lange bane og er fortsat en rigtig god investering.

Tilmeld dig vores gratis SEO-webinar

Del denne nyhed:

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på email

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder

AWORK Gazelle 2021
Pressemeddelelse
Jesper Enger-Rasmussen

Børsen Gazelle 2021

Børsen Gazelle 2021 Vi er utrolig stolte og glade for at kunne sige, at vi er blevet tildelt Børsens Gazelle 2021. Børsen har i mere

Læs mere »