Webshops er alle steder i disse dage, med salg af produkter der spænder lige fra hudplejeprodukter, husholdningsapparater til gadgets. Men alle klarer sig ikke nødvendigvis godt. Der er nogle faktorer, der adskiller en god webshop fra en dårlig, og de faktorer gør forskellen i forhold til konversion og salg. Her er nogle af dem:
Attraktivt design kan fange besøgende til din webshop
Mennesker sætter pris på skønhed fra naturens side, og foretrækker som regel det over noget som helst andet der er en smule ubehageligt. Omvendt, hvis din hjemmeside ser rodet og uprofessionel ud, kan potentielle kunder miste lysten til at handle, og være tilbageholden overfor at købe dine produkter. En god webshop har et design der passer til deres mærkevare, og som er rar for kunderne at se på. Teksten er nem at læse, billederne er af høj kvalitet og indholdet er velorganiseret.

Vis din kontaktinformation på webshoppen
Selv om alt andet på din hjemmeside er perfekt, er det nyttesløst hvis dine kunder ikke kan få fat på dig. Vær sikker på at du inkluderer din kontaktinformation på alle siderne. Det vil øge din troværdighed og fortæller kunderne at de kan ringe når som hvis de har spørgsmål eller problemer.
Vis relevante billeder og information
Det gode ved webshops er at dine kunder nemt kan se alle dine produkter eller services ved at gå siden igennem. Det er vigtigt at der er billeder og detaljeret information om hvert produkt, så de får en tilstrækkelig viden før de køber. Når alt kommer til alt er der ingen der ønsker at blive snydt af misledende beskrivelser, vel?
Gør brug af anmeldelser og anbefalinger
En anden måde hvorpå en webshop er at booste din markedsføringsstrategi med kundeanmeldelser og anbefalinger. Kunderne har en større tendens til at vælge et produkt eller en service når de ser at andre også har prøvet det, specielt hvis det er nogen de kender eller hvis det er en betydningsfuld person, såsom en erhvervsleder eller en kendt.
Fortæl dine kunder hvem du er
Når folk leder efter en hjemmeside der sælger det produkt de er interesseret i, vurderer de ikke kun selve produktet, men også den virksomhed der sælger det. Det er her “Om os” siden kommer ind i billedet. Næsten alle gode webshops har en. Den ret simple årsag er, at hvis kunden ikke kan finde information om virksomheden bag produktet, kan de opfatte det mistænkeligt, og vil næppe foretage et køb. Hvis du kan lave en kreativ “Om os” side vil dine kunder være mere positive på grund af din virksomhedshistorie og det kan være en medvirkende faktor til at de taler nedladende om dine produkter.
Glem ikke webshoppen på de mobile enheder
Ja, det er ikke nok kun at optimere din webshop til desktop pc’ere, du bør også optimere den til mobile enheder. Du bør ikke undervurdere den øgning af salg du kan opnå ved at optimere muligheden for handel via mobilen. I denne generation foretrækker flere og flere at bruge mobiletelefoner siden de kan være online hvor som helst, når som helst. De bruger den ikke kun til kommunikation, men også til at klare opgaver, hvilket inkluderer at købe hvad de har lyst til. Med en god webshop går du glip af en masse potentielle kunder ved at ignorere markedet for mobile enheder. De køber ikke fra din side fordi den er svær at navigere i, er for langsom eller blot ser frygtelig ud på mobile enheder.
Dette er blot nogle af karakteristika for de gode webshops, og hvordan de giver flere kunder. En ting er at have en webshop, men at have en der er god er en anden ting. Husk blot på disse punkter når du optimerer din webshop.
Skal vi hjælpe dig med at få en god webshop?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk