Hvordan bliver jeg synlig på Google?

Google Ads
Google Ads

Hvordan bliver jeg synlig på Google?

Når du har fået opbygget en ny hjemmeside eller en ny webshop, er næste step på vejen at skaffe kunder. Men hvordan skaffer du bedst muligt trafik, og dermed kunder, til din hjemmeside/webshop? Det oplagte valg er at skabe opmærksomhed omkring dig selv. Her vil den bedste måde uden tvivl være at fokusere på at blive venner med Google.

Nedenfor har vi listet de mest brugbare metoder og redskaber, så du sikrer dig et langsigtet venskab med Google.

1. Opret din virksomhed i Google My Business

Fordelen ved at oprette din virksomhed i Google My Business er at dine lokale virksomhedsoplysninger bliver synliggjort og fremhævet i Googles søgemaskine heriblandt på Google Maps og ved en generel søgning på Google. Google My Business er særligt relevant for dig, der har en fysisk butik eller fysisk virksomhed, da din virksomhed eller butik vil fremgå på Google Maps med blot én enkelt søgning. Google opretter muligvis allerede din virksomhed i deres register, når du offentliggør din hjemmeside eller webshop i deres indexering, men ved hjælp af Google My Business kan du selv have kontrol over, hvordan du bliver præsenteret på Google, da du selv kan ændre dine oplysninger løbende. 

2. Følg op, på hvad der siges om din virksomhed på nettet

Der er mange grunde til at følge med, i hvordan din virksomhed omtales på nettet. Bl.a. er det en fordel, hvis der florerer dårlig omtale om din virksomhed, fordi du på denne måde kan komme det i forkøbet og imødekomme det, inden din virksomhed lider nogle former for unødvendig nød. Derudover er det også essentielt at følge med i den gode omtale, da du med denne omtale har muligheden for at sprede det gode budskab omkring din virksomhed og dermed tiltrække endnu flere nye kunder. Ofte er det nemlig andres meninger og holdninger, der giver nye kunder. Så god omtale og positive ord fra nuværende eller tidligere kunder kan være til stor gavn for din virksomhed. Husk altid at interagere med afsenderne af både den negative og positive omtale, da du på den måde viser omverdenen, at du tager dine kunder seriøst. 

3. Bliv Googles ven med Googles egne redskaber

Overordnet set bygger din hjemmesides eller webshops placering på Google på din måde at udnytte Googles redskaber på, samt hvordan du stiller Google tilfreds. Det er derfor isærrelevant for dig, der for nyligt har opstartet din virksomhed og dermed står med en ny hjemmeside eller ny webshop, at fokusere på følgende tre ting:

Søgemaskineoptimering (SEO)

Google Ads

– Google Analytics

De tre ovenstående redskaber og værktøjer er med til at synliggøre dig og din forretning på Google. Det er hårdt arbejde, og det er en proces, der skal vedligeholdes, ellers mister du lynhurtigt placeringen igen. Men det er en proces, der med garanti gavner dig i sidste ende. Uanset hvad kommer du ikke udenom Googles rangering, men jo mindre du går op i at gøre Google tilfreds, des mindre bliver du vist i Googles søgninger.

4. Gør brug af e-mail marketing

E-mail marketing har ikke direkte indflydelse på din placering på Google, men det er en vigtig spiller for at få trafik ind på din hjemmeside eller webshop. E-mail marketing er meget populært at bruge, da det giver modtageren anledning til at trykke ind på din hjemmeside eller webshop, hvorefter disse besøg kan måles i Google Analytics. Når du benytter dig af e-mail marketing er det væsentligt, at du bruger en platform, der kan måles på. Her er platformene Mailchimp og Obivox de meste udbredte i Danmark. Disse giver dig adgang til at måle på engagementet på et givent nyhedsbrev direkte i systemet.

5. Overvej at gøre brug af annoncering på Facebook 

Ligesom e-mail marketing har annoncer på Facebook en betydning for trafikken på din hjemmeside eller webshop, da annoncering på Facebook også giver anledning til trafik direkte til din hjemmeside. Annoncering på Facebook giver din virksomhed synlighed i al almindelighed, og den trafik du opnår gennem annoncering på Facebook indsamles i Google Analytics, hvilket skaber positiv opmærksomhed om din hjemmeside eller webshop i Googles algoritmer.

Alt i alt er det vigtigt at benytte ovenstående redskaber for at opnå synlighed til din virksomhed og din hjemmeside/webshop. Uden opmærksomheden og synligheden minimerer du chancen for at sælge dit produkt eller dine ydelser, fordi ingen kender til dig. Hav derfor altid ovenstående fem trin in mente, når du skal markedsføre din virksomhed og hjemmeside eller webshop. Hos AWORK Webbureau gør vi det muligt for at dig at opnå trafik til din hjemmeside/webshop gennem annoncering på Facebook, annoncering på Google, SEO m.m. – og vi garanterer dig, at du med mindst ét af dine søgeord vil placere dig på side 1 i Googles indexering, når du vælger en løsning hos os.

Del denne nyhed:

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder

Viden
Camilla Piper Rafaelsen

Udnyt annoncering på Black Friday!

Bruger du allerede, eller har du intentioner om at bruge annoncering i forbindelse med Black Friday, er Facebook annoncering og/eller annoncering på Google vejen frem til dine Black Friday tilbud.

Læs mere »
Pressemeddelelse
Ina Hawthorn Jensen

AWORK er Børsen Gazelle 2022 

For andet år i træk er AWORK så privilegeret at modtage en Børsen Gazelle pris, og vi er utroligt stolte, over at vi har opnået titlen som Børsen Gazelle 2022.

Læs mere »