Content marketing i forskellige brancher

Content marketing
Content marketing

Content marketing i forskellige brancher

Vidste du, at brancher som især byggebranchen, sundheds- og fitness-branchen og B2B virksomheder i dag dominerer content marketing? Og vil du vide mere, om hvorfor det netop er disse brancher, der egner sig særligt godt til content marketing? Så læs med her.

Content marketing kan være relevant for mange brancher. I dette blogindlæg får du eksempler på tre brancher, hvor content marketing egner sig særligt godt – og hvorfor content marketing netop egner sig godt til brancher som disse.

Hvad er content marketing?

Content marketing er en overordnet betegnelse for en strategisk metode inden for online markedsføring, der har til formål, at du tiltrækker og engagerer nuværende og potentielle kunder ved at have relevant og professionelt indhold – såkaldt content – på din hjemmeside eller webshop.

Content marketing er et element indenfor online markedføring, der i dag er langt mere attraktiv end traditionelle reklamer grundet den digitale udvikling, og fordi du herigennem har et bedre udgangspunkt for at udvikle interessant indhold, som fremstår værdifuldt for en specifik målgruppe.

Content marketing kan for eksempel være følgende:

  • Annoncering via sociale medier: Succesfulde annoncer på Facebook, annoncer på Instagram, annoncer på LinkedIn og ikke mindst annoncer på Google kræver godt, relevant content. 
  • SEO: Søgemaskineoptimering er baseret på, at dit content er relevant og professionelt. Indholdet på din side har altså betydning for Google, da godt indhold på din hjemmeside eller webshop gør det lettere for Google at gennemskue hvad formålet med din hjemmeside eller webshop egentlig er. Desuden vil brugerne også takke dig for godt indhold, og at den side, de lander på, rent faktisk er relevant.
  • Blogindlæg: En blog er en oplagt mulighed for at forbedre din hjemmesides eller webshops SEO, drive trafik og bygge relationer til dine kunder.

Byggebranchen

Content marketing passer godt til virksomheder i byggebranchen, da essensen af marketing netop er at skabe synlighed, opbygge relationer og positionere sig som ekspert. Det er gavnligt for dig i byggebranchen, da dette også kan siges af være nogle af målene for din og din virksomheds ekspertise. Med content marketing har du altså muligheden for at blive din målgruppes første valg.

De fleste af dine konkurrenter har måske for længst opgivet content marketing, og derfor bør du sætte gang i content marketing netop nu. Du og dine konkurrenter kæmper nemlig om samme målgruppes opmærksomhed, og det er om alt andet mere hensigtsmæssigt, når dine konkurrenterne ikke er med i kampen om dine potentielle kunders opmærksomhed.

Modsat andre salgstiltag er content marketing en langsigtet investering, som kræver tålmodighed. Det betyder også, at det indhold, der bliver produceret i dag, ikke nødvendigvis har resultater i morgen. Men med tålmodighed, vil du opleve leads indenfor en måned eller to.

Med et relativt lavt budget kan vi  producere indhold, sikre dig, at du bliver vist, når dine kunder søger efter dine ydelser på Google jf. SEO, målrette dine annoncer, så du fanger din målgruppes opmærksomhed m.m.

Sundhed og fitness-branchen

Inden for sundhed og fitness-branchen er det også oplagt at benytte content marketing, da det vigtigt, at du er synlig og tilstede på de kanaler, hvor dine kunder til dagligt befinder sig. Derfor har det et stort potentiale at skabe relevant indhold om de mange tilbud, medlemsfordele eller andet, som din virksomhed tilbyder.

Ligesom byggebranchen er sundhed og fitness-branchen et meget konkurrencepræget marked, hvorfor du skal gøre dig skarpe overvejelser, om hvad du tilbyder, som de andre ikke gør.

B2B virksomheder

Mange B2B virksomheder holder stadig igen med at give sig i kast med content marketing, fordi de tror, at det er svært at lave interessant indhold, hvis man kommer fra en teknisk tung og nichepræget virksomhed.

Men fortvivl ej! Så længe indholdet er relevant for den målgruppe, du vil ramme, er du på rette vej. Content marketing for B2B virksomheder kan have stort potentiale, særligt hvis du skal ramme et specifikt behov hos en potentiel kunde. Hvis dit indhold kan hjælpe en kunde med en udfordring eller bidrage til at gøre kunden klogere, er du allerede i gang med noget rigtigt.

Skal vi hjælpe dig?

Hos AWORK har vi som webbureau med speciale i online markedsføring allerede hjulpet adskillige virksomheder – både indenfor og udover ovenstående brancher. Du kan læse nærmere i vores udvalgte cases.

Skal vi sikre dig og din virksomhed en topplacering i Googles søgeresultater med vores hjælp til SEO, hjælpe med at skabe mere trafik og flere konverteringer til din hjemmeside eller webshop via annoncer på Google, annoncer på Facebook eller andre sociale medier? Så ring til os på 88 37 47 88

Del denne nyhed:

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder

Viden
Camilla Piper Rafaelsen

Udnyt annoncering på Black Friday!

Bruger du allerede, eller har du intentioner om at bruge annoncering i forbindelse med Black Friday, er Facebook annoncering og/eller annoncering på Google vejen frem til dine Black Friday tilbud.

Læs mere »
Pressemeddelelse
Ina Hawthorn Jensen

AWORK er Børsen Gazelle 2022 

For andet år i træk er AWORK så privilegeret at modtage en Børsen Gazelle pris, og vi er utroligt stolte, over at vi har opnået titlen som Børsen Gazelle 2022.

Læs mere »