Hvis bare der var en måde at sikre at din hjemmeside blev fundet blandt de tusindvis af andre der tilbyder de samme produkter eller services…Hov vent, det er der! Det kan klares med søgemaskine optimering (Search Engine Optimization – SEO). Du har sikkert hørt om det. Som en forretning er det et af de mange nødvendigheder for at få synlighed online og få trafik på din hjemmeside.
Det gør det dog ikke alene. Søgemaskine optimering skal gøres rigtigt for at det virker. Det kræver en masse tid og kræfter, men det er altid det værd når du begynder at se resultaterne.

Så hvad er det præcist et godt SEO indhold består af? Vi vil ikke gøre det svært for dig med alle de tekniske aspekter. Følg blot denne checkliste og du er på rette vej:
At ramme det rigtige publikum
Lige såvel som det er vigtigt at skabe et kvalitetsindhold, er det også essentielt for en succesfuld SEO kampagne at du når ud til de rigtige personer. Det er trods alt spild af tid at sende dem ud til all, specielt hvis du ved at de ikke vil svare eller konvertere. Husk at et godt indhold ikke tæller hvis det ikke bliver set!
Så hvordan definerer du det rigtige publikum? Når du planlægger dine mål for din forretning, bør du allerede kende til din målgruppe. Lav en specifik persona så det er nemmere for dig at forstå dem og markedsføre til dem. Dette hjælper dig til at vælge dine nøgleord og den type af indhold du vil oprette.
Optimering af din hjemmeside
Ved hjemmesider tæller både den indre og ydre skønhed. Den indre består af elementerne på hjemmesiden, udviklinger og funktioner. Den ydre, er designet og udseendet af din hjemmeside. Hvis den ene fejler påvirkes den anden også alvorligt.
En optimeret hjemmeside gør at den besøgende kan navigere på den og let kan læse indholdet. Dette inkluderer indlæsningstiden, design. farvetema, skrifttype osv. Når alt det er på plads er det eneste den besøgende skal er at fortsætte med at kigge. Det er ekstra bonus hvis du kan gøre din hjemmeside uforglemmelig, og ikke kun tydelig og sammenhængende.
Levering af kvalitetsindhold
Indholdet er hjertet i din SEO kampagne. Kvalitetsindhold kræver at dit indhold er relevant for dit publikum. Det betyder også at du ikke bare bruger en masse tilfældige nøgleord, og kompromitterer sammenhængen med dine artikler. Placeringen af nøgleord bør være så naturlig som mulig, så selvom du gør det for din SEO, skal du også levere et indhold der har værdi for dit publikum.
Du bør dog ikke kun være begrænset til artikler; billeder, infographics og især videoer kan bidrage væsentligt til trafik og interesse for din hjemmeside. Ingen gider at se en hjemmeside igennem der bare er fyldt med ord. Forsøg altid at være opdateret med tendenser indenfor markedsføringsindhold siden det fortæller dit publikum er at du proaktiv og har en troværdig forretning som de kan regne med.
Vær opmærksom på statistikkerne
Tallene fortæller dig alt hvad du har brug for. Hvilke opslag der ikke virker og hvilke der gør det godt? Det vil dine statistikker fortælle dig. Det er gennem dine statistikker at du kan forbedre dine fremtidige kampagner og SEO strategier så du ikke eksperimenterer i det blinde.
Husk altid på at for at have succes med SEO, skal man overveje alt lige fra planlægning, udførelse og vedligeholdelse. SEO er ikke noget du kun gør færdig en gang, det skal overvåges regelmæssigt. Du har måske set noget af listen for denne måned, men ikke i den næste. Vær konstant aktiv med dine SEO kampagner.
Skal vi hjælpe dig med SEO til din hjemmeside eller webshop?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk