5 GRUNDE TIL AT JERES VIRKSOMHED SKAL INVESTERE I SEO

5 grunde til at jeres virksomhed skal investere i SEO

SEO, der er en forkortelse for Search Engine Optimization (pĂ„ dansk sĂžgemaskineoptimering), er en mĂ„de at strukturere en hjemmeside/webshop pĂ„, sĂ„ den bliver fundet, lĂŠst og indekseret af Google. Men hvorfor er det vigtigt? Og er det stadig vĂŠrd at kaste penge efter?

Svaret er JA! Det er vigtigere end nogensinde. SEO bruges af millioner af brands og virksomheder verden over. Store sĂ„vel som smĂ„ organisationer ved, at for at kunne konkurrere i nutidens digitale marked, sĂ„ skal de investere i SEO. Folk bruger internettet hver dag og millioner af sĂžgninger udfĂžres dagligt. At ligge hĂžjt pĂ„ sĂžgeord relevante for jeres virksomhed kan give jer en stabil strĂžm af trafik til jeres hjemmeside – og vi ved alle sammen, at Ăžget trafik ogsĂ„ danner god grobund for Ăžget salg. Kan jeres hjemmeside derimod ikke findes i Googles sĂžgeresultater mister I kunder og salg. SĂ„ hvis I er villige til at tage jeres organisation og hjemmeside til nye hĂžjder, sĂ„ skal I uden tvivl investere i en mĂ„lrettet SEO-strategi.

Endnu ikke overbevist om vigtigheden af SEO? SĂ„ kommer der her 5 grunde til at jeres virksomhed uden tvivl bĂžr investere i en mĂ„lrettet SEO-strategi – og hvorfor I bĂžr gĂžre det allerede i dag.

#1 I skaber et VIGTIGT tillidsbĂ„nd til Google

Hvis Google ikke anser jeres hjemmeside/webshop for at vĂŠre trovĂŠrdig, vil den ikke rangere hĂžjt i Googles sĂžgeresultater. I stedet vil jeres hjemmeside gĂ„ tabt blandt millioner af andre virksomheder, der forsĂžger at klatre sig til tops. NĂ„r fĂžrst I har vundet Googles tillid og fortsĂŠtter med at styrke og vedligeholde dette tillidsbĂ„nd til Google, vil I konsekvent rangere hĂžjt – hvilket jo er DRØMMEN, fordi det medfĂžrer Ăžget salg og synlighed!

#2 Det er omkostningseffektivt

Hvis SEO udfĂžres ordentligt, vil I opleve mange fordele, herunder bl.a. Ăžget trafik til jeres hjemmeside, Ăžget salg samt Ăžget synlighed og omdĂžmme. Hvis jeres virksomhed ikke allerede investerer i SEO, vil der naturligvis vĂŠre nogle omkostninger ved at komme igang, men Ă©n af de mange positive gevinster ved SEO er, at jo lĂŠngere tid I investere i en mĂ„lrettet SEO-strategi, jo hĂžjere afkast vil I se, og det hĂžjere afkast vil med tiden omdannes til direkte indtĂŠgter for jeres virksomhed.

I sidste ende er SEO altsĂ„ ikke en udgift, men en investering. Det eneste man skal tage hĂžjde for er, at jeres SEO-strategi skal vĂŠre mĂ„lrettet og effektiv – hvilket krĂŠver erfaring og viden.

#3 Uden SEO vil I hurtigt dale i sĂžgeresultaterne

Hver gang Google opdaterer deres sĂžgealgoritmer ĂŠndrer de ogsĂ„ den mĂ„de, de ser hjemmesider pĂ„. SEO er altsĂ„ en vedvarende proces i konstant forandring. Holder man sig ikke lĂžbende opdateret pĂ„ Googles ĂŠndringer og nye tiltag, kan konsekvensen vĂŠre, at man mister sin placering i sĂžgeresultaterne. Befinder jeres virksomhed sig i toppen af side Ă©t i dag, er der ingen garanti for, at I ogsĂ„ vil ligge der om et Ă„r. Et godt eksempel er bl.a. de sociale mediers Ăžgede indflydelse pĂ„ virksomheders placering i sĂžgeresultaterne.

For blot fĂ„ Ă„r siden havde de sociale medier ingen betydning for, hvordan virksomheder blev placeret i sĂžgeresultaterne. I dag har det dog fĂ„et en relativ stor betydning. Det lyder mĂ„ske som meget arbejde konsekvent at skulle holde sig opdateret pĂ„ Googles sĂžgealgoritmer, hvorfor mange virksomheder ogsĂ„ vĂŠlger at sĂžge professionel SEO-hjĂŠlp.

#4 MobilsĂžgning vokser hastigt

Mobiltelefoner er blevet en integreret del af vores dagligdag. Det er i dag muligt at sÞge hvor som helst og nÄr som helst. Faktisk forventes det at mÊngden af trafik, der leveres fra mobilenheder pÄ sigt vil overstige trafikken, der leveres fra de traditionelle stationÊre enheder.

Det er altsÄ blevet lettere at sÞge efter informationer, men hvis jeres hjemmeside ikke er optimeret til mobilsÞgning, vil den ikke dukke op i sÞgeresultaterne og I vil derfor miste potentielle kunder.

#5 Jeres konkurrenter er allerede godt i gang med SEO

Som beskrevet i starten af dette blogindlĂŠg, er de fleste virksomheder allerede klar over vigtigheden i SEO og chancerne for at dine konkurrenter allerede er i fuld gang med en effektiv og mĂ„lrettet SEO-strategi, er relativ stor. Hvis jeres virksomhed ikke selv bevĂŠger sig fremad og forbedrer sin position i sĂžgeresultaterne, mister I salg til jeres konkurrenter.

SEO er en langsigtet markedsfĂžringsstrategi, som jeres virksomhed uden tvivl bĂžr investere i, hvis I er interesserede i at have succes med jeres online markedsfĂžring, fordi SEO fortsat er en af de vigtigste komponenter i enhver organisations branding-indsats og online tilstedevĂŠrelse.



Skal vi hjĂŠlpe jeres virksomhed med at komme i gang med SEO?

Har I brug for hjĂŠlp til at ligge en mĂ„lrettet og effektiv SEO-strategi, der skaber positive resultater pĂ„ bundlinjen? SĂ„ vil vi gerne hjĂŠlpe!

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk

Del denne nyhed:

Del pÄ facebook
Del pÄ twitter
Del pÄ linkedin
Del pÄ pinterest
Del pÄ email

Brug for gode rÄd til din markedsfÞring?

Andre nyheder