HVAD ER AUTHORRANK?

AuthorRank er et nyt mÄleparameter som Google bruger for at identificere vÊrdien i, eller af, en blogger eller web-forfatter pÄ tvÊrs af internettet.

PageRank har lĂŠnge vĂŠret afgĂžrende for at identificere en hjemmeside med kvalitet, men PageRank er kun af begrĂŠnset vĂŠrdi. PageRank kan dog stadig give nyttige oplysninger, nĂ„r den er integreret med andre kvalitetsforanstaltninger sĂ„som hjemmeside vĂŠrdi, domĂŠne vĂŠrdi, mozrank, m.fl.

SEO-ĂŠndringerne i Ă„r 2013.

Man skal vĂŠre indstillet pĂ„ store ĂŠndringer, i form af kvalitetsmĂ„linger, i 2013 – bĂ„de i sĂžgemaskine- og hjemmeside-kvalitetsrankinger. Dette skyldes det nye fĂŠnomen AuthorRank som er opfundet og patenteret af den store sĂžgemaskine Google.

Hvad er AuthorRank?

Det fĂžlgende er grundene for, hvorfor AuthorRank vil afgĂžre fremtidens sĂžgemaskineoptimering: Dagene hvor kvalitetsindhold var uafhĂŠngigt baseret pĂ„ et domĂŠnes autoritet, eller pĂ„ websitet, er forbi. Nu vil indholdets kvalitet, i vid udstrĂŠkning, blive bestemt af forfatterens indflydelse og, ikke mindst, dennes anseelse. SĂžgemaskinen (LĂŠs: Google) vil basere dens vurdering udfra forfatterens ry, erfaring og viden som i hĂžj grad vil pĂ„virke sĂžgemaskinens rangeringsresultater.

Hvordan fungerer AuthorRank?

Det fungerer sĂ„ledes, at Google giver forfatteren kredit ved at forbinde forfatterens indhold til dennes Google Plus profil (vi har tidligere skrevet et blogindlĂŠg om, hvordan I kan optimere jeres brug af Google+ – det kan lĂŠses her). Brugen af de sĂ„kaldte “rich snippets” gĂžr dette muligt. Indholdets engagementfaktorer dikterer hvordan forfatteren er rangeret. Disse faktorer indebĂŠrer bl.a. de sociale netvĂŠrk samt relevans og kvalitet af indgĂ„ende links der fĂžrer til indholdet. Jo mere socialt engagement der opstĂ„r, og jo mere man skriver om et emne, jo bedre rangering fĂ„r man som forfatter.

FĂ„ mest muligt ud af AuthorRank

Der er forskellige mĂ„der man kan forbedre sin AuthorRank pĂ„. En ting man kan gĂžre er at sĂžge efter forfattere som allerede har en god AuthorRank sĂ„ledes, at man kan forbedre organisationens AuthorRank. Hjemmesider der ikke har forfattere med stĂŠrke ry pĂ„ internettet bĂžr overveje at nĂ„ ud til forfattere som har. Kompetente og autoritative forfattere kan identificeres ved at sĂžge efter en liste af sĂžgeord. Disse sĂžgeord kan eksempelvis vĂŠre dem som din virksomhed forsĂžger at rangere hĂžjt pĂ„. SĂžgeresultaterne vil her vise Google Plus’ forfattere. Man kan lave en god liste over potentielle forfattere ved at sĂžge efter forfattere baseret pĂ„ antallet eller relevante sĂžgeforespĂžrgsler de optrĂŠder i – og ogsĂ„ antallet af Google Plus cirkler de er forbundet med.

God AuthorRank kan virkelig Ăžge din trafik!

Det er vigtigt at mĂ„lrette blogs og hjemmesider sĂ„ledes, at der vil vĂŠre et bredere anvendelsesomrĂ„de til disse indholdstyper. Desuden kan man forvente at se en stigning i mulighederne for at intensivere disse to vĂŠsentlige faktorer (som Ăžger din AuthorRank), som udfĂžres ved at kommentere eller vise anden form for online engagement. Stigningen i indflydelse og tilstedevĂŠrelse af forfatterens arbejde vil ogsĂ„ Ăžge AuthorRank af brandet/hjemmesiden som forfatteren er linket til – som altsĂ„ derved ogsĂ„ vil fĂžre til en stigning i trafikken. Alle der har med online marketing at gĂžre, bliver i Ă„r 2013, nĂždt til at fokusere pĂ„ AuthorRank med hensyn til deres SEO-markedsfĂžring, da PageRank nu, som metrik vel at mĂŠrke, bliver aflĂžst af AuthorRank.


Skal vi hjĂŠlpe jer med at trafikoptimere jeres hjemmeside/webshop?

Lad os hjĂŠlpe jer med at trafikoptimere jeres hjemmeside/webshop, sĂ„ I mĂŠrker en tydelig forskel.

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk

Del denne nyhed:

Del pÄ facebook
Del pÄ twitter
Del pÄ linkedin
Del pÄ pinterest
Del pÄ email

Brug for gode rÄd til din markedsfÞring?

Andre nyheder