SamtykkePlus

Webløsning

Hos AWORK har vi skabt SamtykkePlus™ som er en løsning der sikrer, at du altid er GDPR compliant, så du undgår bøder og samtidig skaber tillid hos dine brugere. Vores løsning scanner din hjemmeside eller webshop én gang i døgnet, og foretager de nødvendige ændringer, så du altid er compliant.

GDPR med effektiv samtykkehåndtering

Med en effektiv samtykkehåndtering hos os, kan du undgå problemer med GDPR-overholdelse og sikre beskyttelse af dine kunders personlige data. Vi tilbyder en løsning som er designet til at imødekomme kravene i forhold til samtykkehåndtering og databeskyttelse. Med vores løsning er du altid GDPR-compliant.

Hvad får du med i SamtykkePlus™?

Her kan du læse lidt om hvad der er med i SamtykkePlus™ som standard. SamtykkePlus™ er dog ikke kun begrænset til dette. Tag endelig fat i os for en uforpligtende dialog om din GDPR og Samtykkehåndtering.

Samtykkerapportering giver dig et detaljeret dataoverblik baseret på enkelte samtykker af diverse databehandlingstjenester. Disse omfatter bl.a samtykker, der er blevet indsamlet implicit for væsentlige tjenester, der ikke kan afvises, og for tjenester, der var accepteret som standard og eksekveret før brugeren eksplicit har givet samtykke. Vi giver dig indsigt i brugerinteraktioner og samtykke-statistikker, der viser hvor villige brugerne er til at acceptere alle databehandlingstjenester på din hjemmeside. Du kan sammenligne daglige statistikker for at få en dybere forståelse af dataene.

Få optimeret måden du indhenter samtykker på ved hjælp af Interaction Analytics. Her får du indsigt i brugeradfærd og du kan dermed analysere virkningen af din CMP-opsætning. Interaction Analytics dashboardet giver dig generelle KPI’er og data, så du kan tage datadrevne beslutninger og overvåge CMP-strategiens succes. Du kan nemt holde styr på de mest relevante KPI’er og se hvordan opsætningen påvirker brugerinteraktionen. Sammenlign din interaktions- og samtykke-rate over de forskellige dimensioner såsom land, enhed, lag og variant (hvis A/B-testing* er aktiveret).

Prøv vores prisberegner

Få et hurtigt overblik over dine omkostninger med vores prisberegner. Indtast dine behov og få en estimeret pris på få sekunder.

Bliv kunde i dag

Klar til at komme i gang? Gennemfør dit køb nemt og hurtigt her.

Se priser

Hør mere

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Vores cases

Se hvordan vi har skabt succesfulde webløsninger for andre - Er du klar til din egen?

Vi søger altid en dybdegående indsigt i vores kundes virksomhed og branche. Det sikrer, at vi får skabt et stærkt fundament, som giver resultater på både kort og lang sigt.

Proces

Sådan sikrer du GDPR-overholdelse og effektiv samtykkehåndtering

Det er vigtigt, at vi har en tæt kommunikation med dig for at sikre, at vores samtykkehåndtering opfylder jeres forventninger og behov, og for at sikre en glidende overgang fra samtykkeindhentning til behandling og vedligeholdelse af persondata i overensstemmelse med GDPR. Vi ønsker at skabe gennemsigtighed og tillid i vores samarbejde, og derfor er det afgørende, at I som kunde fremgangsmåden.

01

Kendskab og analyse​

Vi starter med en uforpligtende dialog omkring vores samtykkehåndteringsløsning. Vi vil i samarbejde med dig prøve at forstå jeres specifikke behov og krav. Vi vil undersøge jeres databehandlingsprocesser, sikkerhedskrav og IT-strategi for at sikre, at vi kan levere en løsning, der opfylder jeres behov og sikrer overholdelse af GDPR. Vi ønsker at skabe en løsning, der passer til netop jeres virksomhed og giver jer den nødvendige gennemsigtighed og kontrol over jeres persondata.

02

Igangsætning

Når vi har indgået en aftale med dig, vil vi begynde at implementere vores samtykkehåndteringsløsning. Dette omfatter hvordan indsamling af samtykker fra jeres brugere skal gøres, sikkerhedskonfiguration, samt konfiguration af databehandlingsprocesser og opdateringer i overensstemmelse med GDPR. Vi vil sikre en problemfri integration af SamtykkePlus™ med jeres eksisterende hjemmeside eller webshop, og give jer den nødvendige træning og vejledning i vores løsning for at sikre, at I kan håndtere samtykker og persondata på en sikker og lovlig måde.

03

Drift og vedligehold

Når samtykkehåndteringsløsningen er i drift, vil vi sørge for, at den fungerer optimalt og opretholder en høj grad af sikkerhed og overholdelse af GDPR. SamtykkePlus™ vil monitorere databehandlingsprocesserne og sikkerheden omkring persondata og udføre regelmæssige opdateringer og vedligehold for at sikre, at løsningen opfylder dine krav til sikkerhed og ydeevne. SamtykkePlus™ gennemgår din løsning 1 gang i døgnet. Vi vil også stå til rådighed for support og hjælp, hvis der skulle opstå spørgsmål eller udfordringer i forbindelse med samtykkehåndtering og persondata.

FAQs

Spørgsmål til SamtykkePlus™

De oftest stillede spørgsmål omkring GDPR og samtykkehåndtering finder du nedenfor. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, så er du mere end velkommen til at skrive til os i chatten eller kontakte os på anden vis. ​

Det er vigtigt at være GDPR compliant for at beskytte persondata og privatliv for enkeltpersoner. GDPR er en EU-forordning, der fastsætter strenge regler for behandling af persondata og rettighederne for enkeltpersoner, deres privatliv og databeskyttelse. Overholdelse af GDPR er afgørende for at undgå bøder og retssager, men også for at opretholde kundernes tillid og omdømme for virksomheder. Ved at overholde GDPR kan virksomheder også forbedre deres datasikkerhed og risikostyring, hvilket kan resultere i en mere effektiv drift og bedre kundeoplevelse. Kort sagt, GDPR compliance er vigtigt for at beskytte både forbrugere og virksomheder mod databrud og sikre en ansvarlig og bæredygtig anvendelse af persondata.

GDPR står for General Data Protection Regulation, som er en EU-forordning, der trådte i kraft i maj 2018. Forordningen har til formål at styrke og harmonisere databeskyttelse og privatliv for enkeltpersoner inden for EU. Den gælder for alle organisationer, der behandler persondata, uanset hvor de er beliggende i verden, hvis de behandler persondata om personer i EU.

GDPR sætter strenge regler for behandling af persondata, herunder krav til samtykke, oplysningspligt, retten til at blive glemt, dataminimering, sikkerhed og rapportering af databrud. Den giver også enkeltpersoner flere rettigheder i forhold til deres persondata, såsom retten til at få adgang til deres persondata, retten til at få deres data slettet og retten til at protestere mod behandling af deres data.

GDPR håndhæves af nationale databeskyttelsesmyndigheder, og overtrædelser kan føre til bøder på op til 4% af den globale omsætning eller 20 millioner euro – afhængigt af, hvad der er højest. GDPR er en vigtig lovgivning for at beskytte privatliv og persondata for enkeltpersoner inden for EU, og det er afgørende for virksomheder at overholde dens krav for at undgå sanktioner og opretholde kundernes tillid.

Samtykkehåndtering (på engelsk “consent management”) er en proces, hvor en organisation eller virksomhed indhenter og håndterer samtykke fra enkeltpersoner om at indsamle, bruge og dele deres personlige oplysninger.

Med indførelsen af nye databeskyttelsesregler, såsom GDPR i Europa, er det blevet obligatorisk for virksomheder at indhente et udtrykkeligt og informeret samtykke fra brugere, før de kan indsamle, behandle eller dele deres personlige oplysninger.

Samtykkehåndtering involverer ofte brug af samtykkeformularer eller samtykkevinduer, som brugerne skal acceptere, før de kan få adgang til en tjeneste eller funktion på en hjemmeside eller app. Det indebærer også at give brugerne mulighed for at trække deres samtykke tilbage på et senere tidspunkt og at sikre, at brugerne har nem adgang til information om, hvordan deres personlige oplysninger bruges og behandles.

Ja, i mange lande og regioner, heriblandt Danmark, er samtykkehåndtering et lovkrav. For eksempel er det et krav i Europa under GDPR (General Data Protection Regulation), som er en EU-forordning, der regulerer beskyttelse af persondata og privatlivets fred for EU-borgere.

GDPR kræver, at virksomheder indhenter et informeret samtykke fra enkeltpersoner før indsamling og brug af personlige oplysninger. Derudover skal virksomheder give enkeltpersoner mulighed for at trække deres samtykke tilbage, og de skal have en klar og detaljeret samtykkepolitik på plads.

Andre lande og regioner har også lignende lovgivning omkring samtykkehåndtering. Selvom det måske ikke er lovpligtigt i alle jurisdiktioner, er det stadig en god praksis at have en klar samtykkepolitik og en proces for at indhente og håndtere samtykke fra enkeltpersoner.

Vores Kunder

Her ses et uddrag af vores kunder som har valgt os som deres webbureau, til at designe deres hjemmeside.

FrederiksbergGynaekologi 1 qxyk78jit1qx11l0rl0za7s8b4r3bfki2fafb21jd0 1
Lofstrom qxyk78jit1qx11l0rl0za7s8b4r3bfki2fafb21jd0 1
SolroedGymnasium qxyk78jit1qx11l0rl0za7s8b4r3bfki2fafb21jd0 1
DanskSygeplejeraad qxyk78jit1qx11l0rl0za7s8b4r3bfki2fafb21jd0 1
SamtykkePlus

Vi er med hele vejen også efter lancering.

Hos AWORK ved vi, hvor vigtigt det er at sikre lovpligtigt samtykke til indsamling af data på din hjemmeside. Med SamtykkePlus får du en fuldt compliant cookie- og samtykkeløsning, der sikrer gennemsigtighed og overholdelse af GDPR og andre gældende regler.

Vector 14

GDPR & ePrivacy overholdelse

Sikrer, at din virksomhed lever op til gældende lovgivning vedrørende dataindsamling og brugerprivatliv.

bruger icon

Brugervenligt samtykkesystem

Giver dine besøgende mulighed for nemt at acceptere eller afvise cookies med et klart og gennemsigtigt interface.

Frame 4

Fleksibel integration

Kan nemt implementeres på alle hjemmesider, uanset platform, og tilpasses din virksomheds behov.

opdatering icon

Rapportering & dokumentation

Holder styr på samtykkehistorik og brugerens præferencer, så du altid har dokumentation på plads.

Frame 3

Automatisk opdatering af samtykke

Holder styr på dine brugeres præferencer og sørger for, at de altid kan ændre deres valg.

image 6
image 10 1
image 11 1
image 12
image 7 1
image 9 1

Prisvindende virksomhed

Vores priser og anerkendelser afspejler vores dedikation til kvalitet og vækst.

Prøv vores prisberegner

Få et hurtigt overblik over dine omkostninger med vores prisberegner. Indtast dine behov og få en estimeret pris på få sekunder.

Bliv kunde i dag

Klar til at komme i gang? Gennemfør dit køb nemt og hurtigt her.

Hør mere

Har du spørgsmål eller brug for rådgivning? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Boost Din Online Tryghed: Eksklusiv tilbudskampagne så du og din webløsning er tryk.

Få styr på din online tryghed med vores eksklusive tilbudskampagne!

Gør din digitale tilstedeværelse mere robust og beskyt din platform mod potentielle trusler.

Tag det første skridt mod en sikrere online oplevelse!

Få et gratis sikkerhedstjek af din webløsning i dag!

 

Tommy og Jesper møde

Få op til kr. 250.000 i rådgivning om digital markedsføring og e-handel, med SMV:Digital-puljerne

AWORK kan hjælpe dig som rådgiver til SMV:Digital-projekter.

Vi har hjulpet mange danske SMV’er med at forøge deres online salg gennem skræddersyet rådgivning om annoncering på sociale medier og Google, søgemaskineoptimering (SEO) og mere til.

CSO & Partner, Allan Hansen, og hans team, er klar til at hjælpe med at udarbejde en ansøgning til SMV:Digital og skræddersy en plan for, hvordan et SMV:Digital-forløb kan hjælpe din virksomhed.

Udfyld formularen og vi kontakter dig.

AWORK er et webbureau i København, der kan hjælpe dig med alt fra en ny hjemmeside og webshop udvikling til online markedsføring. Uanset om du skal have hjælp til Google annoncering, annoncering på Instagram, Facebook annoncering, hosting af hjemmeside eller noget helt andet, så tag endelig kontakt til os.

Vi er klar til at hjælpe dig!

Med mere end 10 års erfaring indenfor online markedsføring, udvikling af webløsninger, samt hjælp til support og drift, så er du sikret en partner der har den ballast der skal til for at sikre dig og din virksomhed i digitale verden.

Lidt kort om AWORK...

  • +2.500 leverede Ads-, SEO- & Webløsninger
  • I toppen på TrustPilot & Google Reviews
  • Dedikeret team med +20 års erfaring
  • Samarbejde på dine præmisser
  • Du får en fast kontaktperson tilknyttet
  • Ca. 2-4 ugers leveringstid på webløsninger
 
AWORK popup ikoner