HVAD ER LINKEDINS SOCIAL SELLING INDEX OG HVORDAN KAN DU BRUGE DET?

Social Selling Index eller SSI er et værktøj, der måler din evne til at sælge et mærke eller produkt via sociale medier. At vide mere om SSI giver dig mulighed for at blive en bedre marketingmedarbejder og sælger og observere, hvor heldig du er med engagement. Jo bedre din SSI er, desto mere vil du kunne sælge dine produkter.

Social Selling Index har været et vigtigt værktøj for salgsfolk, der ønsker at gå ud over sociale salgsaktiviteter og måle, hvordan disse individuelle bestræbelser hænger sammen. Vi ved, at socialsalg er et afgørende element i succes for mange salgsorganisationer; folk der udmærker sig ved socialsalg skaber flere muligheder.

Hvad er LinkedIn Social Selling Index eller SSI?

I almindelighed henviser Social Selling til at bruge sociale netværk til at finde og opføre kundeemner og udsigter, og det kan være effektivt i B2B eller B2C. Når du taler om SSI eller Social Selling Index, taler du om hvor godt en person demonstrerer deres salgskompetencer. Digital og social salg involverer forskellige aktiviteter, der typisk drejer sig om personlig branding og med det formål omfatter det typisk sociale medier, som en del af at øge en troværdighed.

Hvorfor bør marketingfolk bryde sig om LinkedIn Social Selling Index?

Ifølge en undersøgelse har næsten halvdelen af B2B-virksomheder et formelt salgsprogram, og flere er godt på vej. I dag skal du være mere aggressiv med dine social salgsstrategier, fordi det er den vigtigste måde at engagere folk på. Ifølge LinkedIn er 78% folk, der bruger sociale medier til at sælge, før deres konkurrencer, der ikke bruger sociale medier.

  • Forholdsbygning på holdniveau

At finde andre influencer i dit felt for at hjælpe dig med at reklamere dit brand, med socialsalg-virksomheder har flere muligheder for at identificere og engagere sig med nye kunder.

  • Indbygget publikum

LinkedIn hævder, at over tre fjerdedele af alle købere er klar til at have samtaler i B2B-rummet, og det gælder især for influencers, der allerede har et stærkt navn i forbindelse med deres profiler.

  • Hold øje med din konkurrence

Du kan være sikker på, at dine konkurrenter også bruger socialsalg, og det er bevist, at 78% af årtusinderne regelmæssigt bruger socialsalg og for det meste hævder, at dette er integreret i høj ydeevne.

  • Personlig branding

SSI er en måde at måle, hvor gode mennesker sælger, og ofte præsenteres det af den type ting, de laver på LinkedIn, det er at sælge sig selv.

  • Opret en professionel persona

Hvis du er på LinkedIn, ved du allerede din købers persona, kan du lige så godt prøve at oprette en, der vedrører dine ideelle kolleger, kunder og arbejdsgivere.

  • Brug LinkedIn værktøjer

Udnyt de gratis værktøjer på LinkedIn for at vide, at du har udviklet din profil, give og modtage professionelle godkendelser og lykønske forbindelser. Du kan også dele branchespecifikt indhold via deres blogging og videoværktøjer.

  • Automatisér ikke for meget

De fleste virksomheder har en tendens til at bruge automatiserings værktøj til at udvikle og styre e-mail lister med det formål at målrette klienter. Der er ikke noget galt i at bruge automatiserings værktøjer, men automatiseret er ikke personlig nok, så brug ikke automatiserede værktøjer til sociale aktiver til alle dine sociale formål.

Hvordan virker LinkedIn Social Selling Index?

Dit SSI resultat er målt på tværs af 4 kategorier;

  • Opret dit professionelle mærke – udfyld din LinkedIn-profil fuldstændigt og udgiv artikler
  • Find de rigtige mennesker – kontakt med personer, der er relevante for dig. LinkedIn er et professionelt netværk, så at finde personer i relevante roller eller jobfunktioner er kritisk. Derfor skal du forbinde med personer, som du ikke kender for at udvide dit LinkedIn-netværk.
  • Engagere med indsigt – det handler om at dele relevant og informativt indhold tilpasset dit personlige mærke. Det kan være indhold, du opretter dig selv eller andet indhold. Det er vigtigt, at du kommenterer andres indlæg og tagger folk, som du mener, kan være interesseret i det indhold, du deler.
  • Byg relationer – det drejer sig om at opbygge et større netværk og forbinde med overordnet beslutningstagere. Tilbyd værdi til dit netværk, hver gang du er på LinkedIn.

Hvis du har en vane med at hoppe ind og ud af LinkedIn for at søge uden at være opmærksom på dit LinkedIn News Feed, mangler du enkle måder at øge din SSI på. Hvis du ikke deler opdateringer, der er relevante for dine kundeemner, vil en anden person gøre det. LinkedIn ønsker at du opbygger relationer med dem i dit felt og ved at opnå en høj Social Selling Index score kan du være sikker på at du bruger LinkedIn platformen fuldt ud.

Skal vi hjælpe dig med online markedsføring?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk

Del denne nyhed:
Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på pinterest
Pinterest
Del på email
Email