Hvad koster Facebook annoncering?
Det er altid rart at vide, hvad man kan prismæssigt kan forvente, når man skal i gang med annoncering på Facebook. Modsat Google Ads, hvor du betaler pr. klik på din annonce på Google, så betaler du Facebook pr. 1000 eksponeringer. Det vil sige, at hvis en gruppe mennesker ser din annonce 1000 gange, betaler du en pris efter det.
Så hvis vi skal sætte det meget simpelt op, gælder det om at få det maksimale antal værdifulde handlinger eller konvertinger på sine 1000 eksponeringer. Derfor er det også vigtigt, at du kan indsnævre din målgruppe, så du ikke får vist din annonce til personer, som ikke er relevante for dig.
Annonceprisen vurderet på de 1000 visninger kalder man Cost-per-Mille (CPM). Egentlig betyder prisen ikke så meget, så længe du får mange konverteringer på de 1000 visninger. Derfor skal du hellere holde øje med, hvor meget det koster dig at få en person til at lave en konvertering. Den parameter kalder Facebook Cost-per-acquisition eller CPA.
Det bliver hurtigt meget teknisk, men grundlæggende handler Facebook annoncering om gøre det billigt at erhverve nye kunder og ikke mindst få mange af dem.
Når du får hjælp til annoncering af et Facebook bureau, betaler du for:
At annoncerne kører
At vi administrerer dine annoncer
På den måde er betalingen delt op i to dele. Du bestemmer egentlig selv, hvor mange penge du vil smide efter annoncer på Facebook om dagen, og ved siden af betaler du os for at lave arbejdet for dig. Vi anbefaler dog altid et minimumsbeløb om dagen for annonceringen, da der skal et vis beløb til, for at du får det fulde udbytte af din annoncering på Facebook.
Her hos AWORK A/S starter vores Facebook Ads priser fra 2.499,- om måneden for at administrere annoncerne, som er en rigtig konkurrencedygtig pris.