×

    Kontakt os

    Woocommerce som webshop system

    Vi giver her vores syn på WooCommerce samt information om hvad det kan gøre for dig og din forretning når det kommer til e-handel og salg.
    WooCommerce Webshop System

    Hvad er Woocommerce?

    WooCommerce er et webshop system som bruges til salg af produkter og tjenester online. Altså det vi kender som e-handel. Du kan sælge digitale og fysiske produkter, styre lager og forsendelse, tage imod sikre betalinger og sortere moms og skatter automatisk.

     

    Med WooCommerce som webshop system har du 100 % kontrol over alle dine salgsdata, og en webshop i WooCommerce er utrolig mobilvenligt og der er enormt potentiale for at skalere din e-handel.

     

    WooCommerce er det bedst designede og mest populære webshop system til WordPress. Faktisk er det det mest populære webshop-system på tværs af alle shop- og eCommerce-systemer i verden.

    Allan og Daniel - AWORK Webbureau
    Montara Watches WooCommerce Webshop

    Hvordan virker WooCommerce?

    WooCommerce, som er en del af WordPress, hjælper dig med at sælge produkter og tjenester fra din WordPress-hjemmeside.

     

    WooCommerce er et webshop system som bliver koblet på WordPress. WordPress er et hjemmeside-system som kan skræddersyes efter behov.

     

    WooCommerce kan derfor ligeledes skræddersyes og når det er opsat og installeret, kan vi designe det totalt ud fra dine behov og ønsker.

    Hvorfor bruge WooCommerce webshop?

    WooCommerce webshop system har eksisteret siden 2011 og i takt med systemets stadigt voksende popularitet bliver WooCommerce bedre og bedre.

     

    Der er et utal af måder man kan bruge WooCommerce og webshop systemet kan integreres med utallige tredjepartsintegrationer. Det kan f.eks. integreres med fragtsystemet Shipmondo eller regnskabsprogrammet e-conomic.

     

    Hertil har det et hav af muligheder for også at udvide de funktioner der i forvejen findes. F.eks. kan du få skræddersyet din lagerstyring så det er super brugervenligt og tilpasset dine egne behov.

     

    Yderligere findes der også mulighed for at få opkoblet et POS-system, så din fysiske forretning kan hænge sammen med din online forretning. Det betyder at dit lager, din webshop og dit POS-system er ajourført i real-time uden, at du manuelt skal ind og indtaste informationer. Alt er altså automatiseret for dig og du har derfor mere tid i dagligdagen til de ting som er vigtigere for din forretning.

    AWORK er blandt de bedste i Norden

    Vi elsker det vi laver, hvorfor udnævnelsen blandt top 90 (af en skare på over 1.200 bureauer) i hele Norden, blot gør os endnu mere stolte.
    AWORK er blevet udnævnt af det uafhænige research-bureau, Clutch, fra Washington.

    Hvordan kommer jeg i gang med WooCommerce webshop?

    Når det kommer til at få en webshop i WooCommerce, så er vi nogle af de mest erfarne inden for denne type webdesign og webudvikling. Vil du generere salg via e-handel så kan du trygt tage fat i en af vores konsulenter. Vi har arbejdet med WooCommerce siden 2012 og opbygget fantastiske webshops som skaber salg.

     

    WooCommerce er hurtigt blevet en favorit inden for e-handel og webshop systemer  for både start-up virksomheder og større virksomheder. Det er fordi det er brugervenligt, nemt tilgængeligt, funktionsdygtigt og har et hav af muligheder.

     

    Vi tilbyder skræddersyet design af din WooCommerce webshop, hvilket betyder, at vi udvikler dit webdesign med et helt unikt udseende. Så kontakt os hvis vi skal hjælpe dig med at komme i gang med dit eventyr inden for e-handel.

    Hvem bruger WooCommerce?

    WooCommerce har, gennem tiderne, været en værdifuld salgs- og webshop-platform for titusinder af virksomheder. WooCommerce er dog meget mere en dette. Du kan også bruge webshop systemet til din dropship-virksomhed eller hvis du har en virksomhed, der lagerfører og sælger fra sit eget lager. Det kan bruges til mange typer virksomheder og brancher, herunder ejendomme, detail, entertainment, digitale tjenester og meget mere.

    Anja og Christian fra AWORK Webbureau

    Disse brands bruger WooCommerce som webshop system

    VR Racing bruger WooCommerce til sin webshop
    Weber bruger WooCommerce til sin webshop
    Montara Watches bruger WooCommerce til sin webshop
    VR Racing bruger WooCommerce til sin webshop
    Good Dye Young bruger WooCommerce til sin webshop
    Visumansøgning bruger WooCommerce til sin webshop

    Eksempler på brancher der bruger WooCommerce

    Ejendomsmægler

    WooCommerce er fantastisk til at sælge næsten alt via, uanset om det er håndlavede varer, digitale varer eller varer du skal have med hjem fra en fysisk forretning. For at det ikke skal være løgn så er WooCommerce en fremragende platform for fast ejendom. Produktfortegnelser gør det nemt at uploade adskillige fotos og spændende beskrivelser, og du kan endda bruge plugins til at automatisere e-mails til folk, der viser interesse for visse tilbud. Det er en fantastisk platform og hjælper dig med at holde dig organiseret, mens du leverer et professionelt udtryk via din hjemmeside eller webshop, til dine potentielle købere.

    Frisører, barberere og kosmetologer

    Hvis du er af den overbevisning, at du har behov for en dyr hjemmeside eller webshop for at annoncere for dine produkter og/eller ydelser samt tillade kunder at planlægge aftaler, så bør du tænke om igen. WooCommerce tilbyder nemlig en enestående webshop-platform til frisørsaloner, neglesaloner og lignende typer virksomheder. Via en WooCommerce webshop kan du annoncere for alle de produkter/ydelser du tilbyder. Du kan tilmed oprette et lukket område for dem, der kommer tilbage, og dermed opbygge loyale kunder via et loyalitetsprogram, som kan være med til at skabe endnu mere forretning for dig. Du kan automatisere e-mail bekræftelser til dem der laver aftaler, og det giver dig en nem tilgængelig og overskuelig digital tidsplan, der hjælper dig med at planlægge din dag.

    Gartnere og andre serviceudbydere

    Hvis du driver en form for virksomhed, der tilbyder gentagne tjenester som vedligeholdelse, kan WooCommerce være et kraftfuldt værktøj. Hvis man for eksempel har en landskabspleje-virksomhed, så kan man vælge at oprette flere forskellige abonnements- eller medlemskabsniveauer, så ens kunder kan vælge, hvilke tjenester de har brug for til priser, de har råd til. Derefter kan disse kunder planlægge deres tjenester i henhold til en tidsperiode, du har til rådighed. Automatiseringen kan hjælpe dig med at bruge mere tid på at gøre det der skaber forretning for dig.

    Auktioner

    Hvis du er en der kan lide at købe brugte ting, derefter auktionere dem til højest bydende, så kan WooCommerce bestemt hjælpe. Du skal blot oprette dine produktfortegnelser, vælge et minimumsbud, og derefter læne dig tilbage. WooCommerce sender meddelelser til dem, der deltager i auktionen, når de er blevet overbudt og giver samtidig kunderne mulighed for at indstille minimums- og maksimumbudbeløb for at automatisere tingene ved deres ende og meget, meget mere. Ligesom eBay, kan du endda vælge en “Køb nu”-pris, hvis du har adskillige antal af en vare og det vil dermed give kunderne mulighed for blot at købe dem direkte.

    Mange mennesker tror, ​​at WooCommerce er en platform som kun er designet til salg af fysiske ting. Selvom det helt sikkert kan give dig den tilpasning og salgskraft, du ønsker, kan det dog meget mere end det. Mange forretningsmodeller kan drage fordel af WooCommerce og dets mange plugins, så uanset hvordan du driver virksomhed, så kan en WooCommerce webshop øge din anerkendelse og indkomst markant.

    WooCommerce webshop er godt for SEO

    WooCommerce er meget SEO-venlig af natur. WooCommerce er en del af WordPress, som i sig selv er rigtig godt at arbejde med når det kommer søgemaskineoptimering. Man kan godt benytte sig af bestemt plugins og teknikker til at SEO-optimere sin WooCommerce webshop yderligere.

    Når du starter en online-forretning, og skal i gang med dit e-handel eventyr med WooCommerce, så er det op til dig selv at skrive produkttekster, indtaste priser, uploade billeder og meget mere i din webshop. Du er ansvarlig for at optimere alt ekstra indhold, du tilføjer.

    SEO i en WooCommerce webshop er en løbende proces, og du bliver nødt til at være vedholdende, da det konstant kan øge væksten i din trafik fra Googles søgemaskine.

    Du undrer dig måske over hvad du skal bruge for at implementere en effektiv WooCommerce SEO-strategi?
    Det er her vores WooCommerce SEO-guide kan hjælpe. Vi har listet alle de vigtige SEO-elementer ned for dig nedenfor.

     

    Skriv SEO-titler til dine produkter

    Lige så vel som man SEO-optimerer sine blogindlæg og/eller sider på sin hjemmeside eller webshop, så skal man også SEO-optimere sine WooCommerce-produkter. Det skaber det bedste fundament for din søgemaskineoptimering og det er et af de vigtigste elementer af SEO-optimering for ens WooCommerce webshop. Det man skal starte med er at gøre sine produkttitler SEO-venlige. Det betyder, at både Googles søgemaskine samt almindelige besøgende, nemt kan læse hvad det pågældende produkt er samt omhandler. Disse produkttitler vises i din browsers titellinje og bruges af søgemaskiner som titlen på et søgeresultat.

    Når man skal SEO-optimere sin webshop kan det være en god idé at have forudinstalleret et kompatibelt SEO-plugin. Der findes utallige SEO-plugins, så det er vigtigt, at man ved, at det man bruger til sin WooCommerce webshop er sikkert og ikke konflikter med andre elementer af sin webshop, da det, i værste tilfælde, kan gøre mere skade end gavn for din SEO.

    Har man installeret det rette SEO-plugin, så er man godt i gang med en korrekt SEO-optimering af sin webshop. Det betyder nemlig, at du herefter kan komme i gang med at SEO-optimere alle dine produkter.

    Start med at oprette produktet, skrive produkttitel, produktbeskrivelse, indtaste priser samt uploade billeder. Herefter går du i gang med at skrive din SEO-tekst på det pågældende produkt. Det er her vigtigt, at du benytter de rette søgeord i din produkttekst. De rette søgeord kan du afgøre ved at finde frem til hvad det er brugerne (dine potentielle kunder) søger efter. Her spiller parametre som søgevolumen og konkurrence på det pågældende søgeord en stor rolle.

    Din SEO-optimerede produkttitel kan godt være en smule anderledes end produkttitlen normalvis ville være i din butik. Dette er helt okay, da det afgørende er hvor godt du rangerer i søgemaskinerne. Du kan bruge søgeord, som du tror, ​​dine kunder vil bruge, når de søger efter produktet – husk her de parametre der blev nævnt i sidste afsnit.
    Husk at dine SEO-optimerede tekster (produktitel og produktbeskrivelse m.m.) også skal gøres iøjefaldende, interessant og attraktiv for de besøgende og ikke udelukkende for søgemaskinerne. Det er vigtigt ikke at bruge vildledende eller forkerte titler, der vil narre brugere og søgemaskiner, fordi det kan få din hjemmeside / webshop straffet af søgemaskeinerne.

     

    Eksempel på en SEO-optimeret titel

    Lad os se på et eksempel på den nedenstående titel

     

    Ikke SEO-optimeret titel: Mænds læderpung [brandnavn]

    SEO-optimeret titel: Brun læder foldepung til mænd – høj kvalitet og holdbarhed [brandnavn]

     

    I vores SEO-optimerede produkttitel nævner vi søgeord med longtail-søgeord som brun, læder, foldepung, høj kvalitet og holdbarhed – alt det som folk vil søge efter, når de søger efter en læder foldepung til mænd.

     

    Når brugerne handler online, skriver de typisk detaljerede søgeforespørgsler i stedet for generiske spørgsmål. Ved at tilføje longtail-søgeord i dine WooCommerce-produkttitler hjælper du søgemaskinerne med at finde og rangere dig højere i søgeresultaterne end dine konkurrenter.

     

    Tilføj produkt-SEO-beskrivelser

    Udover produktitlen og produktbeskrivelsen, så skal der også udformes en produktmetabeskrivelse.

    Selvom denne metabeskrivelse ikke vises i din webshop, så bruges den af ​​søgemaskiner til at blive vist under ens produkttitel. Man skal sørge for, at bruge denne metabeskrivelse til at give en overbevisende årsag for brugere til at klikke på søgeresultatet i Googles søgeresultater.
    Man skal tænke på dette som en hurtig “pitch” (salgstale) af sit produkt. Husk at indflette de samme søgeord som du brugte i produktets SEO-titel. Det øger nemlig dine chancer for bedre placeringer i søgeresultaterne.

     

     

    Optimer produktsluggen

    Slug er et produkts SEO-venlige navn brugt af WordPress i din URL – også kendt som link og permalinks. Som standard bruger WooCommerce dit produkts titel som slug. Nogle gange inkluderer standardslugs ikke relevante SEO-søgeord.
    Du kan ændre det i dit produkts SEO-indstillinger. Sørg for, at du bruger dit hovednøgleord i dit “slug”.

    Et eksempel på et SEO-optimeret “slug” til dit produkt kan være: brun-laeder-foldepung-til-maend (her har vi benyttet eksemplet fra den SEO-optimerede titel ovenfor).

     

    Aktivér brødkrummer (breadcrumbs)

    Brødkrummer er gode til intern kommunikation og navigation i din webshop eller på din hjemmeside. Det definerer en ren sti (navigation) eller sti til den side, du er på.

    Disse brødkrummer vises også i søgeresultaterne og det giver din webshop en klar fordel i rangeringen i søgemaskinerne.

    Du kan aktivere brødkrummer i dit pågældende WordPress SEO-plugin. Her kan du vælge hvad der skal komme først i dine brødkrummer og hvordan det skal opsættes.

    Derefter skal du sørge for, at indstillingen brødkrummer er indstillet til ‘Aktiveret’. Derudover kan du også bruge produktkategori i dine brødkrummer.

     

    Korrekt brug af produktkategorier og tags

    Produktkategorier og tags hjælper dig med at organisere produkter i din online butik. Dette gør det nemt for dine kunder at finde det rigtige produkt, de leder efter.
    Kategorier og tags hjælper også søgemaskiner på samme måde. Hver produktkategori og tag har sin egen side i WooCommerce, der gennemgås og listes af søgemaskiner.

    Da disse sider har lignende produkter, øger dette deres søgeordstæthed og gør dem mere tilbøjelige til at rangere for disse søgeord.
    Mange begyndere bliver forvirrede over forskellen mellem kategori og tags og ender med at bruge dem forkert. Kategorier er beregnet til den brede gruppering af dine produkter. Hvis din butik var en bog, vil kategorier være indholdsfortegnelsen.
    For eksempel kan en tøjbutik have kategorier som mænds, kvinders, tilbehør, smykker osv. Kategorier er hierarkiske, så du kan føje børnekategorier til dem.
    På den anden side er tags mere specifikke nøgleord, der beskriver produktets egenskaber. For eksempel kan et t-shirt-produkt have tags som afslappet, sommertøj med mere.
    For mere om dette emne, se vores guide til forskellen mellem kategorier kontra tags.

     

    Tilføj alt-tekst til produktbilleder

     

    Mange kunder skifter til billedsøgning for hurtigt at finde produkter, de leder efter. For at hjælpe webstedsejere fjernede Google for nylig knappen ‘Vis billede’ fra deres billedsøgeresultater. Dette betyder, at brugere bliver nødt til at besøge dit websted for at se billedet med kontekst.
    Denne tendens hjælper yderligere online butikker med at køre meget motiverede kunder til deres websteder.
    Image SEO fungerer meget som websøgning. Google bruger kunstig intelligens, billedgenkendelse og andre algoritmer til at hjælpe brugerne med at finde de billeder, de leder efter.
    Den vigtigste ting, du kan gøre for at få trafik fra Google-billedsøgning, er at tilføje alt-tag til alle billeder på dit websted.
    Alt-teksten er en HTML-attribut, der giver webstedsejere mulighed for at tilføje noget tekst med deres billeder. Formålet med denne tekst er at blive vist, når browseren ikke kan hente et billede.

    Søgemaskiner bruger denne alternative tekst som en rangeringsfaktor i deres billedsøgning. Grundlæggende kan du tilføje tekst for at beskrive, hvad dette særlige billede handler om.

    Du kan tilføje alt-tekst til alle dine produktbilleder, når du uploader dem til WooCommerce. Du kan også redigere dine gamle produktbilleder i mediebiblioteket og tilføje alt-tekst til hver af dem én ad gangen.
    For at lære mere om Alt-tekst, se vores artikel om billed-alt-tekst vs billedtitel i WordPress.

    Tilføj SEO-titel og beskrivelser for produktkategorier

    Hver produktkategori i WooCommerce har sin egen side. Denne side indeholder lignende produkter, hvilket øger nøgleordetætheden for dine målrettede søgeord. Dette gør produktkategorisider mere betydningsfulde for WooCommerce SEO.
    Du kan yderligere optimere produktkategorisider ved at tilføje en titel og en beskrivelse til dem. Med Yoast SEO kan du indstille SEO-titel og beskrivelse for hver kategori i din WooCommerce-butik.

    Få dig en webshop design der fanger potentielle kunder og forhøjer salgstallene

    At være online og at shoppe online bliver kun mere og mere populært. I Skandinavien er 95% af alle indbyggerne online. Dermed er der udelukkende positiv mulighed for at en webshop vil falde naturligt ind i den globale udvikling.

    At sælge produkter og varer fra en webshop er på mange måder sammenlignelige med at sælge produkter i en butik. De primære spørgsmål, skal du dog først kunne tjekke af. Har du mulighed for at producere eller forhandle dit produkt eller service? Kan du finde nok kunder? Vil din indkomst være høj nok til at kunne dække udgifter og give dig selv en profit? Hvis ikke du overvejer disse spørgsmål nøje, vil det være meget risikabelt at åbne en webshop.

    Distribution er en vigtig faktor der bør overvejes, når der stiftes en ny webshop løsning

    Distribution af produktet er den primære og mest betænkelige forskel der er mellem fysisk og online shopping. Kunden kan ikke længere komme og spørge om de må se på en vare inden de beslutter sig. Den direkte kontakt til den navnløse og ansigtsløse kunde giver webshop ejeren en interessant udfordring, men også uendelige muligheder.

    Tænk globalt når du skal have lavet et professionel hjemmeside med webshop

    Hvis du bor i et lille land, i et begrænset sprogmæssigt område, eller vurderer din by til at være dine primære kernekunder, er en online webshop det rigtige valg for dig. Internettet åbner verden op og ofte er det ikke mere bøvlet at sende dit produkt til andre dele af verden, end det er at sende til din nabo by.

    Når du hyrer os til at lave det basale arbejde, er det noget der foregår med ro i maven. Her taler vi ikke om åbenlyse vinkler, som her skal gives besyv på, men de mere , som man ikke kan kræve alle har viden om inden.

    Når der er visse områder, som der er nulpunkt på, er det med udfordring i stemme og sind, at dette er det absolut mindste muligt hjemmegørende projekt, som allerhelst skal ses færdigt inden man overhovedet er gået i gang. Grundene til dette kan være mange og talrige.

    Når du får lavet en professionel hjemmeside, er der visse ting, der skal være styr på. Er det en webshop du har i tankerne, skal der tilknyttes en form for e-handel og dertilhørende betalingssystem. Hos AWORK er vi store fortalere for WooCommerce og Sofiers POS løsning, som let og enkelt samler alle disse steps i én. Vi tilbyder en af de bedste webshop løsninger, også hvis du blot skal have en billig webshop løsning, når det kommer til professionelle hjemmesider med webshop.

    Hosting af WordPress / WooCommerce webshop

    WooCommerce hosting er en værtsløsning, der leverer med en strålende hastighed og ydeevne for onlineshops, der drives af WordPress. Med et internt administrationshold samt en brugerdefineret serveropsætning, er webshoppen overvåget 24/7, og er derfor et super udgangspunkt til en hurtig og gennemført webshop.

    WooCommerce gør det let for enhver at ændre en klassisk WordPress hjemmeside til en webshop. Om du er frontløberen I en to-mandsvirksomhed eller sidder som ensom kaptajn I en startup, er denne open-source plug-in tilføjelse essentiel for eCommerce og for enhver privatejet WordPress hjemmeside. Cirka 40 % af alle online forretninger er forresten skabt via WordPress.

    Hvordan fungerer WooCommerce hosting?

    WooCommerce kan bruges til at skabe en online butik af enhver art og størrelse, og “generel shared hostings” giver alt den support og plads, der skal til, for at vække din hjemmeside til live.
    Men denne form for hosting, kan din WooCommerce drevne WordPress webside deles om pladsen på en fælles server med flere hundreder eller måske endda flere tusinde sider skabt med en bred vifte af sideudviklere og platforme.

    I et general-shared-hosting miljø, er support mulig at modtage, når det kommer til problemer vedrørende diverse platforme, men support medarbejderne har muligvis ikke dybdegående viden og erfaring nok, til at løse komplekse problemer vedrørende WooCommerce sider.

    Maksimal kapacitetsudnyttelse via hosting

    For at hjælpe brugere med at udnytte WooCommerce’s ellers udmærkede kapaciteter og funktioner, tilbyder nogle webhosting tjenester dedikeret WooCommerce-hosting. WooCommerce-hosting er designet til at yde den support og yderligere funktionalitet, som brugerne har behov for, hvis de vil oprette et skalerbart e-handelswebsted uden behov for webstedsdesign.

    Ligesom generelle webhosting tjenester, er WooCommerce-hosting pakker tilgængelige i formater, der spænder fra grundlæggende hosting, der lader det meste af webstedsopsætningen og løbende vedligeholdelse være op til brugerne, til administreret hosting og virtuelle private serverindstillinger, der tilbyder mere service, privatliv og sikkerhed.

    Supportmuligheder og installation ved hosting

    Installation af WooCommerce på et generisk WordPress-websted kræver, at brugerne kombinerer WooCommerce-plugin’et med temaer, udvidelser og andre plugins for at skabe det rigtige udseende og den rette funktionalitet på et WooCommerce-websted – men WooCommerce-hosting pakker leveres typisk med alt det væsentlige, der allerede er indbygget.

    AWORK tilbyder hostingpakker med WooCommerce og WordPress i perfekt synergi

    WooCommerce-hostingpakker inkluderer normalt en WooCommerce-installation, så brugerne ikke behøver at downloade og installere plugin’et individuelt eller at søge efter et tema, der fungerer med WooCommerce. I et dedikeret WooCommerce-hostingmiljø er WooCommerce normalt forudinstalleret med et kompatibelt tema og skabeloner til forskellige former for e-handelsfunktioner. For mere specialiserede behov kan brugere også tilføje et sæt WooCommerce-udvidelser til kernesiteopsætningen.

    Hos AWORK er vi specialiseret I WooCommerce og WordPress, og du kan trygt lade vores eksperter lede vejen og tage kontrol over dit onlineprojekt. Vi har næsten et årtis erfaring i dette og når vi taler WordPress, er dette temmelig meget.

    Trustpilot anmeldelser
    4.7