Fordelene ved gode produktbilleder

Når vi opbygger en hjemmeside med e-handel, skal vi overveje alle de faktorer der gør den til en succes. Indkøbskurv, betalingssystemer, kundekonti og server sikkerhed, er blot nogle af dem. Selvfølgelig betyder det overordnede layout af webshoppen en del, såvel som søgemaskine optimering.

Et andet vigtigt aspekt ved en shop, som ikke alle virksomheder tager alvorligt, er produktbilleder. Rent faktisk beslutter mange kunder sig for et køb, kun baseret på billedet. Men hvad er fordelene helt nøjagtigt ved et godt billede, og hvad kan det gøre for en butik online?

Hvordan kan du få flere konverteringer med gode produktbilleder?

Den generelle ide er: jo bedre din billeder er, jo mere salg får du. Køb online kan være en udfordring for mange. De har ikke muligheden for at se produktet inden de køber det. Med billeder som lader kunden se produktet tættere på og mere detaljeret, kan du overbevise dem om at dine produkter er i orden. Det er endnu bedre hvis du kan give dem flere vinkler og med mulighed for at zoome. Nogle e-handels virksomheder har endda valgt at give kunderne mulighed for at produktet i 360 grader.

Endnu bedre, vis dine produkter med en model. Lad os sige at du sælger sko eller ure. Så burde du vise modeller der har dit produkt på. Det kan give kunderne en god ide om det passer godt til dem eller ej. Dette hjælper dem med at beslutte sig enten om at købe eller ikke at købe.

Med billeder i høj kvalitet kan du adskille dig fra dine konkurrenter. Dette er nok mest relevant når du bruger en platform som Google Shopping, hvor dine produkter og priser sammenlignes med andres. Kombiner dine billeder med en effektiv produktbeskrivelse og du vil helt sikkert se en stigning i dit salg.

Hvordan opbygger kvalitetsbilleder tillid

Vi nævnte tidligere at gode kvalitetsbilleder hjælper kunder med at se at dine produkter er ægte. Du bør give dine kunder en klar ide om hvad de kan forvente når de køber fra dig.

Ved at være konsistent med både dine billeder og dine produkter kan du stadig opbygge et tillidsforhold mellem køber og forretning. De kommer tilbage til din butik, fordi de ved fra erfaring at de ikke bliver skuffet.

Hvordan er produktbilleder bedre til deling på sociale medier?

Det visuelle har altid en tendens til at være meget mere effektiv end tekst online, og det inkluderer også de sociale medier. Folk deler mere hvis de ser billeder. Ergo, hvis du ønsker at slå igennem via kanaler som Facebook, Instagram, og Twitter, så bør du investere i billeder der ikke kun ser godt ud, men også adskiller dig fra andre gennem branding.

Hvis du vil have de bedste product photos  til din web shop, så skal du ikke stille dig tilfreds med gør det selv måden – med mindre du er en god fotograf. Og selv her har du nok brug for rådgivning vedrørende branding, hvilket du kan få fra en markedsføringsekspert.

Find et velrenommeret firma der laver professionelle produkt billeder. Heldigvis har vores team her hos AWORK forudset dette behov og tilbyder også denne service. Du behøver ikke længere at spilde værdifuld tid på at lede efter et andet bureau. Vi kan imødekomme de online forretningsbehov du har.

Skal vil hjælpe dig på vej med Google Shopping?

Kontakt os nu til en uforpligtende samtale:

Telefon: 88374788

E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)