Mange lokale auto mekanikere har bygget deres omdømme gennem mund til mund markedsføring succesfuldt. Men i teknologisk æra er mund til mund omdømme ikke helt nok til din virksomhed at boom. Et websted er hvor du vil begynde at markedsføre din virksomhed i den tekniske verden.
Mund-til-mund markedsføring er lige så effektiv, men at bygge det rigtige sociale netværk har brug for mere end blot et par ord fra tidligere kunder. Derfor giver små lokale virksomheder en ekstra indsats for at opbygge en hjemmeside for at opreklamere deres reputation såvel som deres salg.
Du har måske allerede en social media-konto, fra de kendte platforme som Facebook, LinkedIn, X og Instagram. Men er det nok for din virksomhed at have en Facebook konto? Et par tweets? Nogle billeder på Instagram? Eller en enkelt forretnings profil på LinkedIn?
Inden du markedsfører din bilforretning på sociale medier, er det bedst, at du også har en hjemmeside, hvor du kan rette dine læsere, kunder eller målkunder for mere information om din virksomhed.
Derfor skal dit bilmekaniker-firma have en hjemmeside:
Ifølge RetailDive så undersøger mere end 65 % af forbrugerne online inden de går i en butik og forstærker dermed behovet for detailhandlere til at optimere digitale oplevelser.
Det er sikkert at sige det er sandt, når potentielle klienter stiller spørgsmål som; “Hvor skal jeg tage min bil til reparation?” Eller “hvor finder jeg din virksomhed”, “Har du en hjemmeside?”. At have en veldesignet og informativ hjemmeside sætter din virksomhed langt foran dine konkurrenter.
Hvad sker der, når du har en hjemmeside til din bil reparation butik?
Hjemmeside kan være vanskelige, de skal opdateres oftere end du tror, for at det kan rangere på søgemaskiner som Google. Som bilmekaniker har du allerede dine hænder fulde til at være opmærksom på hjemmesider, layout, social media markedsføring, SEO og andre online marketing spørgsmål.
Heldigvis er webdesigner og SEO guruer i dag på høj efterspørgsel, og du kan nemt finde en, når du søger online. Alt du skal gøre er at give dine forretningsoplysninger, fotos, videoer, kontaktoplysninger og så videre. Resten af jobbet vil din webdesigner sørge for dig, SEO-pakken kan have ekstra omkostninger. Du kan dog ikke fortsætte med blot en hjemmeside, du vil have din hjemmeside optimeret, hvis du vil have online synlighed.
Hvad betyder det at få optimeret min hjemmeside?
Optimering af dit bilmekaniker-firma betyder, at din online synlighed er langt vigtigere i dag, kan auto reparations webshop hjælpe din virksomhed med at være kendt ikke kun i dit lokale, men måske hele landet. Lad os sige, at en besøgende fra et andet amt ender i dit område og søger på Google efter en bilmekaniker i X-område, ville din virksomhed være den første på Google-side? At have en hjemmeside er ikke nok, for din virksomhed kan findes, når chaufføren har brug for bilreparation, eller når nogen søger auto reparation.
At have en hjemmeside og få din hjemmeside optimeret er et andet spørgsmål, weboptimering eller SEO Search Engine Optimization vil gøre jobbet for dig. Det kan forbedre dit reputation både lokalt og på søgemaskiner. Dette gøres ikke kun gennem sociale medier, men også gennem blog indlæg, positive online anmeldelser og en hel del andre tricks SEO-guruer er blevet uddannet til.
Skal vi hjælpe dig med din Bilmekaniker hjemmeside?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk