Din virksomhed som låsesmed kan være lille, men at have en hjemmeside er ikke længere valgfrit, selvom du tjener lokale kunder og ikke har til hensigt at sælge dine produkter online.
Det er en moderne æra hvor folk bruger internettet til at søge efter en virksomhed i nærheden af deres placering som en låsesmed og derfor har du brug for et websted til at markedsføre din virksomhed.
Her er de vigtigste ting, hver lokal virksomheds hjemmeside skal indeholde
En stærk hjemmeside – din hjemmesides forside er det første indtryk, du giver dine online kunder om din virksomhed. Det bør gøre dit brand billede klart og visuelt tiltalende. Det skal kommunikere til de besøgende, hvad din virksomhed gør, hvem den tjener, hvorfor din virksomhed eksisterer, og hvorfor dine kunder skal passe.
Der er mange kreative måder at henvende dig til dit websteds hjemmeside, men det skal indeholde minimum:
- Du logo
- Menu linje
- Om side
- Kontaktoplysninger
Brugervenlig navigation – Uanset om din navigationsmenu udvider øverst på startsiden eller i sidepanelet, skal det være let at se for de besøgende og skal indeholde logiske kategorier, der gør det nemt for besøgende at finde de oplysninger, de har brug for .
Søgfunktioner – Du kan inkludere søgefeltfunktionen ud over din navigationsmenu på siden, så kunderne nemt kan skrive, hvad de søger efter.
Placering / Google kort widget – For kunder at finde din fysiske butik, er det en god idé at inkludere Google Maps Widget sammen med dine kontaktoplysninger som firma navn, adresse, telefonnummer osv.
Her er listen over fordele ved at have en hjemmeside
Nu hvor du har en ide om, hvad du skal medtage på dit websted, lad os se på fordelene ved at have en låsesmed-hjemmeside.
Billigere at annoncere – at have en hjemmeside er langt billigere end at skulle reklamere via trykte medier, radio, tv eller på anden måde. Denne form for markedsføring og reklame er dyrt, og den er kun begrænset til en kort periode. At have en hjemmeside vil gøre reklame for din virksomhed billigere og nogle gange gratis.
Hjemmsider er mere miljøvenlige – Der er mange måder at reklamere for din låsesmed virksomhed på via internettet. Et eksempel er via Facebook-annoncer, en reklamefunktion, der tilbydes via social media platform Facebook. Det er ideelt for lokale virksomheder, da du kan vælge det publikum, du har brug for, fra sted, alder osv. Du reklamerer bare ikke for nogen og hvor som helst.
Være lokalt populær – De fleste små virksomheder er lokalt populære på grund af deres markedsføringsstrategi, der får dem til lokal synlighed. Som låsesmed har du brug for lokale kunder mest, og du kan opnå dette gennem lokale lister, Local SEO og andre SEO-tjenester, der kan give dig online synlighed.
Bedre forhold til kunder – At have en hjemmesidekan skabe bedre forhold til kunderne. Du kan sende dine kunder email for at fortælle dem om dine nye produkter og tjenester, og de kan gennemgå dine produkter og tjenester online og give dig en tilbagemelding.
Øg salg – Hovedmålet med at have en hjemmeside er at øge salget. Jo flere besøgende og anbefaling til dit websted, jo flere kunder får du. Jo mere informativt dit websted er, desto større mulighed for at øge dit salg.
Er du ikke overbevist endnu? Eller har du brug for hjælp til at bygge en låsesmed hjemmeside?
Skal vi hjælpe dig med en webshop?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon : 88 37 47 88
Email : smb@awork.dk