HVORDAN SKABER JEG SYNLIGHED ONLINE?

I forlængelse af sidste uges blogindlæg “Hvorfor er det vigtigt at være synlig online” får du i denne uge 6 tips til hvordan du kan skabe den ønskede synlighed.

Der er mange måder at skabe synlighed; nogle er gratis, hvis du gør det selv og koster kun tid, andre koster ikke så meget tid, men til gengæld koster det penge.

6 tips til synlighed

1. SEO og Google Ads

Et vigtigt step i at blive synlig online er SEO, som sørger for, at du kommer højt op i de organiske søgeresultater på Google. Man skal ikke undervurderer Googles vigtighed. I sekundet bliver der søgt over 63.000 gange, men det er de færreste, der gennemgår alle Googles mange sider. Hvis man vil være synlig på Google, bliver man derfor nødt til at gøre en aktiv indsats. Vil du vide mere om SEO klik her.

For at få endnu bedre synlighed kan du kombinerer SEO med SEM. Google Ads også kendt som Google AdWords er de annoncer, der kommer i toppen ved en Google søgning, lige før de organiske søgeresultater. Fordele ved Google AdWords er at du kommer til at være det første den søgende ser og du øger trafikken til din side.

2. Blogging

Blogging har en positiv effekt på din SEO. Det er en god måde at flette dine long-tail søgeord ind på din side.

Gratis indhold for kunden er en nem måde at vise din ekspertise samt få den besøgende ind på din side. Der er ingen regler om hvor meget du skal blogge, så det kan forgå i det omfang du ønsker. Du skal dog huske på, at jo oftere du blogger jo mere synlig bliver du og jo mere trafik får du på din hjemmeside eller webshop

computer-blogindlæg-på-hjemmeside-synlighed

Blogindlæg er også godt content til de sociale medier, så hvis du mangler noget aktivitet der, kan man med fordel linke til sin blog. På denne måde får du også  omdirigeret dine følgere på sociale medier til din hjemmeside eller webshop.

Du kan også med fordel opfordre folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev i bunden af hvert blogindlæg. 

3. Webinar

Ligesom blogindlæg er webinars en god måde, at vise din ekspertise og derved skabe troværdighed til dit brand. Generelt er videoer en god måde at skabe synlighed, da videoer har en langt højere klik-rate end tekster. Desuden er der også større sandsynlighed for, at dine følgere vil dele en video.  

Webinars kan bruges som content på din hjemmeside eller webshop, men også på de sociale medier. Ligesom med blogindlæg kan man også omdirigere trafikken til din side.

4. Mindeværdigt logo

En vigtig faktor for brand awareness og skabe synlighed for din virksomhed er logo.

Det er en god ide at have et logo og bruge det lystigt. Det er vigtigt at dit logo afspejler virksomheden; hvem er i og hvad står i for. 

Et logo synliggøre virksomheden, fordi du skiller jer ud. Når man ser en annonce eller andet har det en genkendelsesfaktor, hvis du implementerer dit logo. De fleste husker bedre visuelle ting og hvis man hurtigt ruller ned over Facebook, vil de fleste opfanger at annoncen tilhører jer, selvom de måske ikke har læst den.  

 Dit logo skaber synlighed og sammenhæng ikke kun online men også fysisk. Det er noget, der fletter dine online platforme sammen, så kunden ved, at det er den samme virksomhed.  

5. Facebook annoncering og Instagram annoncering

I slutningen af 2018 var der 3,8 millioner danske brugere på Facebook og lidt over 2 millioner på Instagram. Der er derfor stor sandsynlighed for at din målgruppe befinder sig på et af de to eller begge medieplatforme. 

Med annoncering kan du nå ud til præcis den gruppe, du ønsker og øge din synlighed overfor din potentielle kunder. Gennem annoncering kan du nemlig nå ud over dine følgere . Du kan bruge remarketing og blive vist til dem, der har besøgt din hjemmeside eller webshop, derved sørger du for at du forbliver synlig for dem, så de ikke glemmer dig. 

Det økonomiske aspekt kan skræddersys, så det passer til dit budget. Der er mange muligheder med annonceringen, du kan betale pr. 100 klik, 1000 klik, men du kan også opsætte et bestemt beløb, som du er villig til at bruge.

6. Aktiv på sociale medier

Det er vigtigt at være aktiv på de sociale medier, som nævnt tidligere benytter en stor del af befolkningen de sociale medier. Det er derfor en god mulighed for at vise virksomheden og produkterne frem. Det er faktisk også muligt at shoppe direkte fra eksempelvis Instagram.

Aktiv-på-sociale-medier-SoMe-virksomhed-hjemmeside-webshop-mobil-computer-instagram-annoncering

Du kan oprette forretningsprofil på Facebook, X, LinkedIn, YouTube og Instagram og indsende din webadresse.

De største brands er aktive på de sociale medier og er faktisk specielt glade for Instagram, som er en meget visuel platform. Det er en god ide, at undersøge hvad større virksomheder i din branche gør og prøve at gøre dem kunsten efter. 

Det er ikke kun vigtigt, at du er aktiv på din profil i form af at dele content, det er også vigtigt at deler ud af dine likes og kommentarer. Du viser nuværende kunder, at du har interesse for dem, følger med i brancen og nyhederne, men det skaber samtidig synlighed i forhold til dem, der ser opslagene du liker og kommenterer. 

Det er vigtigt, når man benytter sociale medier at bruge hashtags (#), da det er en måde hvorpå andre kan finde dig. Det er Instagrams svar på søgeord og du bliver derfor synlige i forhold til det du skriver efter hashtaget. Du kan via hashtags skabe større synlighed for dem, der ikke følger dig i forvejen.

Skal vi hjælpe dig med din online markedsføring?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk