HVORDAN ØGER MAN SALG PÅ SIN WEBSHOP?

Øget online salg er det primære mål for utallige virksomheder, store og små. At øge salget via online-kanaler er lidt ligesom at lave en strike i bowling, det ser meget lettere ud end det rent faktisk er.

Øger-salg-webshop-større-omsætning

Heldigvis er der mange måder, du kan skabe større salg via din webshop og mange af dem kan implementeres med det samme. Nogle af disse tips fokuserer på specifikke strategier, mens andre er mere generaliserede. De strategier og tiltag, der bliver gennemgået, kan benyttes, uanset om du sælger fysiske varer eller kører en servicebaseret virksomhed.

6 teknikker til at øge online salg

1. Vær ærlig i dit salg

God kommunikation med kunden er det vigtigste for at øge salg.

Det er vigtigt at have åben og ærlig kommunikation med kunder, hvis du vil have succes. Ved at være ærlig og up-front med dine kunder etablerer og opretholder du troværdighed i dine kunders øjne. Ikke alene er ærlighed afgørende for din virksomheds omdømme, det fremmer også tillid til dit brand.

Du skal ikke afgive løfter du ikke kan holde. Hvis du ikke kan levere dine produkter inden for en given tidsramme, skal du hellere være ærlig fra starten og sig det ikke kan nås til den dato. Det ødelægger forholdet mellem dig og kunden, hvis du ikke leverer til den lovede dato. Derimod skal du også passe på med at gå i den anden grøft og sætte en lang tidsfrist og levere på den halve tid. Du skaber måske urealistiske forventninger til næste gang. Dette gælder også priser og kvalitet, det er generelt hele vejen igennem, det er vigtigt at være ærlig og gennemsigtig overfor kunden.

Du skal være ærlig, når du har et problem, Hvis du af en eller anden grund ikke kan holde et løfte, så lad dine kunder vide det, så snart du gør. Man kan ikke skabe et tillidsforhold, hvis man ikke er til at stole på. Den bedste måde at genopbygge et forhold er at indrømme sine fejl, stå ved dem og lære af dem.

2. Annonceudvidelser er en måde at få flere annonce klik på

Annonceudvidelser er noget du kan tilføje til din SEM, hvis du benytter Google AdWords.

Hvis du sælger ting online, er SEM og annonceudvidelse en god mulighed for at øge salg. Denne funktion giver dig mulighed for at gøre din annonce større med flere steder at klikke. Det koster ikke noget ekstra, men det øger din Ad’s click rate. 

Du kan tilføje informationer som telefonnummer, adresse, under links og meget mere. Dette gør at din annonce bliver bredere og flere lægger mærke til den.

3. Vis kunde anmeldelser og tillid signaler

I dagens sociale medie miljø har kundefeedback aldrig været vigtigere. Dine tilfredse kunder kan give dig et af de mest værdifulde våben mod dine konkurrenter. 

Legioner af tilfredse kunder er betydeligt mere indflydelsesrige end den bedst skrevne annoncetekst eller anden form for salgstale, så sørg for at inkludere kundeudtalelser og anmeldelser om dit brand, dine produkter og/eller service du tilbyder. Disse kan vises på dine produktsider, landing pages, pris sider og endda på din startside.

Hvordan opbygger du tillid? Her er få fremgangsmåder at følge:

  • Hold dit ord – Lav ikke løfter, du ikke kan overholde.
  • Tegn på tillid – Brug SSL certifikat eller lignende tegn på sikkerhed.
  • Bliv gennemsigtig – Giv indsigt i virksomhedens indre arbejde.
  • Svar kunder – Besvar kunde henvendelser og spørgsmål vedrørende kundesupport.
  • Indrømme fejl – Forsøg ikke at dække over ting. Fortæl folk hvordan du løser det.
  • Udgiv case studies – Vis hvordan du opnår gode ting.

4. Skabe en følelse af hast

Det er vigtigt at være ærlig og gennemsigtig om, hvem du er, og hvad du gør, men der er ingen regler imod at skabe en følelse af hast, for at overtale kunderne til at købe lige her og nu. 

Mange kunder reagerer positivt på incitamenter, der giver anledning til hurtigt køb, fra tidsfølsomme specialtilbud til produkter med begrænset oplag. Der er mange måder, du kan opnå dette på og de er ligeså forskellige som de produkter, du kan købe. Nogle strategier kan være mere effektive end andre, så man må prøve sig frem eller forhøre sig lidt omkring. Hvis du for eksempel ikke kan lave produkter i et begrænset oplag for at lokke kunderne, kan du måske tilbyde kunden et økonomisk incitament, såsom gratis forsendelse eller en særlig rabat, hvis de køber nu.

Online-shopping-webshop-salg

5. Tilbyd skudsikker pengene tilbage garanti

En af ​​de største faktorer i forbrugernes beslutning om ikke at købe et produkt er risikoaversion, ønsket om at undgå et potentielt tab. De fleste gange er denne risiko økonomisk. Hvorfor skulle nogen købe dine produkter? Hvad hvis de ikke virker? hvad hvis kunden ikke kan lide dem eller kan ikke passe dem? Kunden kan finde på at fortryde selv små køb, så undgå fravalg allerede i begyndelsen ved at tilbyde penge tilbage garanti.

6. Flot Visuel præsentation af produkter

Det er ikke kun vigtigt for den besøgende at høre om, hvad andre synes om produktet. Det er lige så vigtigt, at de selv kan danne sig et indtryk. Det gør man bedst gennem billeder eller videoer. Kunder husker 20% af hvad de læser og hele  80% af det de ser. Derfor er det vigtigt, at fremvise dine produkter helt rigtigt:

  • Brug en hvid baggrund: Dit produkt står mere ud og er i fokus, når man fjerner forstyrrende elementer.
  • Brug store billeder: Det fanger kundens blik og de kan se flere detaljer.
  • Brug zoom funktion: Igen detaljer, det er vigtigt for kunden at se alle de små ting, der får dit produkt til at skille sig ud.
  • Brug 360 grader: Vis dit produkt fra alle vinkler og hvis ikke alle 360 grader, så i hvert fald mere end 2 vinkler.
  • Brug en professionel fotograf: Hvis du ikke har det rigtige udstyr eller den rigtige teknik, vil dine billeder ikke stå skarpt nok. Hvis dette er tilfældet kan det, i det lange løb, bedre betale sig at betale den pris, det koster at få taget billederne eller videoerne af en professionel.

Husk de fleste kunder baserer deres køb udfra, hvad de ser og derfor er det vigtigt for dit salg, at du præsenterer dine produkter bedst muligt.

Skal vi hjælpe dig med at øge salget på din webshop?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk