GRUNDE TIL AT HAVE EN HJEMMESIDE

Virksomheder bruger så meget penge til at oprette annoncer, brochurer og distribuere dem. Ved at have en hjemmeside kan du helt springe over din besværsreklame. Dine kunder er mere interesserede i at finde din virksomhed online.

Hvis du får din virksomhed for det meste på netværk og personlige forbindelser, vil de sandsynligvis også spørge om dit websted og hvordan de kan oprette forbindelse til dig online. At starte en online-forretning er let, det er så online synlighed og markedsføring, der vil forsegle aftalen med dig og kunderne.

Når du beslutter dig for at have din egen hjemmeside til din virksomhed, er det altid godt at overveje søgemaskineoptimering eller SEO, social media marketing, indholds marketing, online marketing, lokale online kataloger og mere.

Først skal din hjemmeside udformes som relevant for din niche. Når du vælger en hjemmeside layout, skal du sørge for, at det er nemt at bruge, let at søge på produkter, let at navigere fra side til side og kan ses uanset om du er bruger mobiltelefon, tablet eller en computer.

webshop art

Her er ting du bør overveje på din webshop

Vælg systemet omhyggeligt

Vælg et system, der er populært, godt understøttet, og et godt team arbejder bag det. Hvis du vil undgå alt besvær med at designe en hjemmeside, bør du overveje at ansætte webdesignere til at udføre arbejdet for dig og give de nødvendige oplysninger og filer, som de har brug for.

Det er dog vigtigt, at du snakker med din webshop designer om, hvordan du vil have dit webshopsystem til at være.

Optimer

Som nævnt ovenfor er Search Engine Optimization en stor del af at have en hjemmeside. Brug relevante søgeord, Meta beskrivelse og indhold på din hjemmeside.

Vær kreativ og unik

Medmindre du producerer dine egne produkter, er der en god chance for at du bruger produktfeeds, herunder beskrivelser og fotografier, der leveres af producenten. Det er dog bedst, at du har en kreativ og unik produktbeskrivelse og sæt din egen spin på dem.

Undersøge dine konkurrenter

Du kan komme med gode ideer om, hvad ikke og hvad du skal medtage på din webshop ved at undersøge dine konkurrenter og hvordan de håndterer og hvordan de designede deres hjemmeside. Hvis de er veldesignede og gør de godt, tænk lang og hårdt, om du kan konkurrere med dem, og hvad kan du gøre for at gøre din hjemmeside anderledes og unik fra dine konkurrenter.

Social medieaktivitet

Sociale medier er en af platformene, der giver dig gratis tilbud, men hvis du udgiver annoncer på dit netværk, der vil koste dig. Men for eksempel Facebook-annoncer er kendt for at være meget effektiv og billig måde at få dine produkter på Facebook Newsfeed, med målgruppe, placering og aldersgruppe. På din hjemmeside kan du tilføje din Facebook-side og aktivitet på din Facebook-gruppe og give dine besøgende en ide om, at dine produkter også er kendt på sociale medier.

Nøglen til sociale medier giver dit netværk informativt indhold, du skal være interessant og fremragende, så folk vil følge dig.

Kundeservice

En anden ting, du vil tiltrække på din hjemmeside, er din kundepleje. Gør erfaringen med at købe fra din webshop en bemærkelsesværdig oplevelse. En Forrester Research siger, at 45% af forbrugerne afstår fra webbutikker, hvis deres spørgsmål eller bekymringer ikke behandles hurtigt.

Underskud aldrig magt kundeservice; køber erfaringer er baseret på hvordan kunden føler og hvordan de behandles.

Du behøver ikke en masse penge til at tiltrække nye kunder. Det vigtigste er at være kreativ og give dine kunder webshoppen, der vil tilfredsstille deres shopping.

Skal vi hjælpe dig med en webshop?

Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon : 88 37 47 88
Email : smb@awork.dk