Marts er ved at nå sin ende og hvilken bedre måde at afslutte måneden med manér, end at fejre påsken?
Alle kender til påsken og det som denne indebærer; påskeæg og familietid. Vi kan godt lide at forkæle vores nærmest med gaver og dette er påsken en glimrende anledning til.
Så dette er en god grund til at skabe mere trafik til din webshop – dette kan også benyttes hvis man blot har en hjemmeside.
1. Påske landing page
En påske landing page er et must! Også hvis du kun har en hjemmeside.
En påske landing page kan være et grafisk tema, som vil fungere som et knudepunkt for din webshops påske relaterede produkter og tilbud. Formålet med denne side er at sælge alt det, som har en relation til påsken samt at skabe endnu mere trafik til din webløsning.
Der findes ikke nogle begrænsninger med hensyn til hvilke produkter du kan tilføje til denne kategori, det kan være alt fra chokolade og slik, til legetøj og kostumer, til tøj og smykker.
2. Involver de besøgende!
Du kan involvere de besøgende ved at introducere daglige tilbud eller en påske relateret kampagne, dette kunne for eksempel være en interaktiv online kurv, som afslører nye tilbud hver dag f.eks. Knæk ægget for at se et tilbud!
Helligdage skal være glædelig, så derfor skal det være sjovt at besøge din webshop eller hjemmeside. Udover de tilbud du sender ud i løbet af påsken, kan Du dele sjove og interessante trivia, som f.eks. Hvilken film ses mest i påsken?
3. Tilpas dine e-mails til påsken
Selvom det mest oplagte havde været at designe en e-mail skabelon, i påske tema er det kun 15-20% af dine abonnenter der i gennemsnit åbner dine e-mails. Vil du derfor gerne ignorere de resterende 85%?
Hold dit fokus på emnelinjen i stedet for et påske e-mail design. Selvfølgelig må du gerne tilføje nogle festlige påske relaterede detaljer til dine e-mails i påsken, men prøv dig i stedet frem med forskellige emnelinjer og test disse, for at se hvilke størstedelen af dine abonnenter reagerer på.
4. Gør det muligt for kunden at købe efter påske
Da mange mennesker tager på påskeferie med deres familier, kan de herved gå glip af størstedelen af dine annoncer, e-mails og festligt indhold. Dog skal du ikke bekymre dig om det, for du har stadig en chance for at lave mersalg! Som webshop kan du sende promokoder eller kuponer ud til abonnenter af dit nyhedsbrev og disse kan være gyldige i 2-3 uger efter ferien. Send dem en påmindelses e-mail eller lav et opslag på Facebook eller Instagram, dagen efter påske.
5. Påske konkurrence på Facebook
En påske konkurrence på Facebook, for at øge kunde engagementet.
Der findes dog mange forskellige slags konkurrencer du kan afholde på Facebook.
F.eks. har du noget der mangler et navn? Et nyt mærke? Et nyt produkt? Bed dine følgere om at navngive det pågældende produkt, for at deltage i konkurrencen.
Du kan også afholde en billedetekstkonkurrence, hvor du beder dine følgere om at skrive en billedetekst til det billede du har postet.
Det er kun fantasien der sætter grænser!
Skal vi hjælpe jer med markedsføring til påsken?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk