For at skabe det bedste udgangspunkt for, at du, din virksomhed og dine medarbejdere kan udvikle jer efter tidens trends, har I konstant brug for at blive opdateret og tilegne jer mere viden. Dette gælder også for dig, der tilbyder et produkt eller en ydelse, der henvender sig til den helt almindelige dansker. Dermed sagt, bør det altså ikke kun være en prioritet for landets største virksomheder. I disse tider kan webinarer være den optimale mulighed.
Webinarer kommer som en videreudvikling og mere moderniseret version, af det, vi kender fra kurser. Webinarer blev en endnu større ting under coronapandemien og har efterfølgende holdt ved. Årsagen til det, kan muligvis findes i, at det er en nem og billig måde at afholde kurser på. Et almindeligt kursus kræver nemlig som oftest en fysisk tilstedeværelse for deltagerne samt leje af lokaler, kursusmateriale, transportomkostninger mv. Derudover ligger verden ikke stille hen, mens kursisterne er på kursus, hvorfor der kan hobe sig opgaver op over den dag(e), som kurset varer, hvilket kan skabe stress for kursisten i sidste ende. Med et webinar vil den tilmeldte være tæt på sine arbejdsopgaver, både før og efter webinaret afholdes, og den pågældende kursist kan derfor samle op på opgaverne, umiddelbart efter webinarets afslutning.
Hvorfor vælge webinarer som en strategi?
Med et webinar er det muligt for dig som virksomhed eller som medarbejder, at afholde eller deltage i et online kursus med mange kursister, der sidder placeret i hele Danmark. Og fordelene ved et webinar er mange, blandt andet:
- Der er ingen transport, da webinarer afholdes online. Du kan derfor tilgå webinaret direkte fra dit skrivebord/din arbejdsplads.
- Der er ingen spildtid. Kurset strækker sig som regel kun over et begrænset tidsrum, og der vil derfor ikke være noget spildtid forbundet med et webinar. Så snart webinaret er overstået, kan du som afholder af webinaret eller kursist gå tilbage til dit arbejde med det samme. Du behøver derfor ikke beregne halve eller hele fraværsdage.
- Webinarer har stor relevans for dine medarbejdere eller kunder, fordi de aktivt selv kan vælge det eller de webinarer, der kan være til gavn for dem.
- Efter afholdelse af webinaret, vil hele webinaret, samt evt materiale, sendes ud til de tilmeldte, så de til hver en tid kan tilgå det efterfølgende.
Som sagt, har et webinar altså mange fordele og kan være til stor gavn for dig som medarbejder, privatperson, din virksomhed eller dine kunder. Du får samme høje kvalitet i den viden, du ønsker at viderebringe eller modtage – på en mere effektiv måde. Så hvorfor vente til i morgen med at implementere webinarer?
Vi hjælper dig med at afholde et professionelt webinar!
Ønsker du at få professionelle til at hjælpe dig med afholdelsen af et webinar, eller få mere viden herom, så kontakt AWORK på telefon: 88 37 47 88. Vi har gode erfaringer med afholdelse af webinarer, og vi har professionelle faciliteter klar til det.