At få trafik på din hjemmeside er altid en prioritet ved markedsføring. Man gør hvad som helst der er muligt for at opnå så meget trafik som muligt. Så vi afslører en hemmelighed for dig: landing pages bidrager i høj grad til din hjemmesides trafikoptimering.
Men hvis du er helt ny inden for det her, og gerne vil lære mere om landing pages, så er der her en kort beskrivelse af hvad det handler om, og hvordan det virker.
Hvad er en landing page?
Det er alle sider eller dele af din hjemmeside hvor dine kunder lander når de leder efter specifik information, såsom et produkt eller en service. Bogstavelig talt, så er det siden de lander på når de klikker på et link.
For at gøre det hele mere tydeligt, så lad os se på det her eksempel. Du, en nystartet virksomhed, leder efter et digital markedsføringsfirma til outsourcing af webudvikling. På resultatsiden fandt du en artikel om de bedste digitale markedsføringsfirmaer i dit område. Du klikker på linket i artiklen om webudviklingstjenester. Linket førte dig til en side på deres hjemmeside hvor specifikke udviklingssatser for deres tjenester vises. Den side er et eksempel på en landing page.
Hvordan tiltrækker de trafik?
Førhen virkede det med en hjemmeside der opfordrede dine besøgende at kontakte dig for yderligere oplysinger, men det alene virker ikke længere i dag. Folk vil have løsninger på deres problemer eller bekymringer omgående, ellers er de bedre stillet ved at lede efter en hjemmeside der gør.
Den bedste måde at optimere landing pages er at koordinere den godt med din søgemaskineoptimering (SEO) indsats. Det kan generere et godt besøgsantal. Det er derfor det er vigtigt at undersøge de rigtige nøgleord og hvor de skal placeres. På den måde bliver kunderne ledt direkte til det de leder efter. Virksomheder drager fordel af dette ved at vise indhold med artikler og blogs kontinuerligt. På den måde er du bedre i stand til at distribuere links til dine landing pages. Flere links, mere synlighed, flere leads, mere omstilling.
Optimering af dine landing pages
En landing page, betyder dog ikke en omgående generering af trafik. Du skal også sikre at du indsætter de korrekte landing pages til dine links. Indholdet skal også være lokkende på en måde at de besøgende går til din landing page. Når de først er der, skal indholdet og designet af landing pagen også overvejes. Design af landing pages skal være funktionelle samt kreative, uden at gå på kompromis med deres kommercielle værdi og oplysningsværdi.
I bund og grund, jo flere landing pages du har, jo bedre! Din mulighed for at konvertere besøgende til et potentiale øges når du mere specifikt går efter kundeovervejelser. Du kan ikke gå forkert af at gøre så meget du kan. Få blot det korrekte råd fra din SEO eller digitale markedsføringskonsulent.
Skal vi hjælpe jer i gang med en landing page?
Kontakt os for en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk