Derfor skal du annoncere i krisetider!

Statistik
Statistik

Derfor skal du annoncere i krisetider!

Det er heldigvis ikke altid, vi står midt i sådan en form for krise, som vi gør i dag. Derfor er det også de færreste, der kan huske, hvilke strategier indenfor online markedsføring der har virket bedst under de seneste kriser. Vores nuværende situation med en energikrise, stigende inflation- og renter kan få mange mindre virksomhedsejere til at spare – spørgsmålet er bare, hvor de skal spare. Men annoncer og online markedsføring er et dumt sted at spare, hvis du ønsker en forretning, der fortsat skal stige i vækst.

At spare på online markedsføring kan for mange være en umiddelbar løsning, hvis ens virksomheds omsætning er hårdt ramt. Den langsigtede konsekvens, af at man som annoncør sparer på sine annoncer eller helt stopper med at annoncere, kan dog også betyde, at vejen tilbage efter krisen bliver langt hårdere og sværere.

TV 2 har på baggrund af coronakrisen udarbejdet et whitepaper, som undersøger, hvordan annoncører, på baggrund af forskning, bedst kommer på den anden side af kriser. Undersøgelsen er baseret på 40 akademiske artikler og studier fra de seneste 100 år. Der er ingen tvivl om, hvad konklusion er: Hvis du har økonomisk råderum til det, bør du forsætte med at annoncere. Ifølge undersøgelsen vil bare seks måneder uden synlighed gennem markedsføring nemlig resultere i et fald på hele 39 procent på brand sikkerhed og et fald på 13 procent i omsætning på den lang bane.

Du bør derfor som virksomhedsejer netop fastholde dine marketingsaktiviteter, medmindre du er på randen af konkurs – også selvom de fleste virksomheder faktisk agerer modsat. Det skyldes også, at det under kriser er lettere at øge din share-of-voice, da der ikke er så meget støj fra konkurrenterne. Langt de fleste brancher kan sagtens opnå et mindst lige så godt afkast fra online markedsføring i krisetider som i ikke-kristetider. Der er altså intet, der tyder på, at mediernes ROI i krisetider, og den efterfølgende periode, skulle være lavere end normalt. Vores budskab er altså, at du, som annoncør, derfor har mulighed for at investere dig ud af krisen fremfor at spare dig gennem den.

Skal vi hjælpe dig?

Vi rådgiver dig til valg af rette løsning og strategi, så vi sammen kan opnå dine mål. Tag kontakt til os allerede i dag, og hør nærmere annoncer på Facebook, annoncer på Instagram, annoncer på LinkedIn og annoncer på Google.

Del denne nyhed:

Brug for gode råd til din markedsføring?

Andre nyheder

Viden
Camilla Piper Rafaelsen

Udnyt annoncering på Black Friday!

Bruger du allerede, eller har du intentioner om at bruge annoncering i forbindelse med Black Friday, er Facebook annoncering og/eller annoncering på Google vejen frem til dine Black Friday tilbud.

Læs mere »
Pressemeddelelse
Ina Hawthorn Jensen

AWORK er Børsen Gazelle 2022 

For andet år i træk er AWORK så privilegeret at modtage en Børsen Gazelle pris, og vi er utroligt stolte, over at vi har opnået titlen som Børsen Gazelle 2022.

Læs mere »