Vælg en side

Hvilke sociale medier skal du annoncere på?

De sociale medier har igen og igen bevist sig som værende virkelig effektive når det kommer til online annoncer. Du når ud til det rigtige publikum, engagerer dig med dem på et mere personligt niveau, og meget mere.

 

Mange digitale markedsføringsbureauer har set det blomstre og det er derfor mange af dem tilbyder denne service. Men hvor effektiv en annonce kampagne er, afhænger af hvilke sociale medier du fokuserer på, og hvilken type forretning du har. Det afhænger også af hvilke mål du har sat dig for at opnå.

 

Lad os fokusere på tre store sociale medier, som alle har deres egne annonceringsspecialer:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

 

Vi starter med Facebook…

 

 

 …Hvad er annoncering på Facebook bedst til?

Facebook er i bund og grund jokeren til al handel på de sociale medier. Alsidigheden her er årsagen til at forretningsejere sjældent går videre, end til oprettelsen af Facebook annoncer, når det kommer til at markedsføre deres brand. Der er endda nogle der ikke har en hjemmeside og stiller sig tilfreds med en virksomhedsside på Facebook. Og det faktum, at der er milliarder af brugere hver måned, gør det til en guldmine for annoncører.

 

 

Hvis du ejer en e-handels virksomhed, så er Facebook den bedste side blandt de sociale medier hvis du ønsker flere leads. Et af de bedste tricks er at lave en annonce der går til en startside med en høj konversionsrate. Den er også god til at opbygge opmærksomhed omkring et brand, på grund af brugerantallet.

 

Facebook har også en af de mest avanceret målretningsværktøjer blandt annonceringsplatforme på internettet. Du kan næsten gå efter  hvilken som helst form for publikum. Brugere kan være målrettet af en annonce grundet deres arbejde, deres geografiske placering, religion, køn, alder, interesser, og endda nylig adfærd på siden.

 

Hvad med annoncering på Instagram?

Instagram er en platform på de sociale medier der i høj grad afhænger af billeder og videoer. Derfor er Instagram annoncer bedst hvis du driver en forretning med æstetisk tiltrækkende produkter. Den anvendes også ofte af brands til at sende en visuel besked til deres publikum. Hvis kreativitet og opfindsomhed er hjørnestene i din forretning, så er Instagram det bedste sted at frigøre netop det talent.

 

Brugerantallet taget i betragtning, så er platformen også kendt for at have en højere ratio af brugerengagement, sammenlignet med Facebook. Der kan være flere situationer hvor folk reagerer på et opslag på Instagram, i forhold til Facebook, eller alle andre sociale medier. Det gør Instagram ideel til networking og opbygning af en viral popularitet.

 

Hvad er mest passende til LinkedIn annoncering?

De fleste platforme på de sociale medier er kendt for at være utrolig nyttige til “forretning-forbruger” annoncering. Men LinkedIn annoncer er mest effektive når det kommer til B2B annoncer. Det skyldes at dét sociale medie, blandt andre, er rettet mod professionelle og iværksættere.

 

LinkedIn er det ideelle sted til leads af høj kvalitet grundet den type brugere de har. For at annoncere her, skal man tilegne sig tankegangen om “kvalitet over kvantitet” eftersom det totale antal af bruger er mindre end 500 millioner. Og hvis din virksomhed sælger services, vil du opleve, at du har mere succes her, end hvis du sælger fysiske varer.

 

Før du starter med at annoncere på de sociale medier skal du først vurdere din forretning. Hvilken slags forretning har du? Hvilken opfattelse af dit brand ønsker du at folk oplever? Hvis du har problemer med hvordan du starter din annoncering, må du ikke glemme at der er eksperter som er villige til at hjælpe dig. De kan endda rådgive dig om hvilken retning dit brand bør tage.

Skal vi hjælpe jer med de sociale medier?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
 
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)

Share This