KOM GODT I GANG MED MARKEDSFØRING VIA DE SOCIALE MEDIER

Forleden skrev vi om, hvad virksomheder får ud af at bruge de sociale medier. I dag går vi lidt mere i dybden med, hvordan man kommer igang med at markedsføre sig selv på de sociale medier.

Hvis du formår at mestre kunsten i markedsføring via de sociale medier, vil det hjælpe dig med at øge dit publikum og din kundebase markant. Dog kan det være svært at komme igang, hvis man ikke har nogen tidligere erfaring eller indsigt. Det det vigtigt, at du forstår de grundlæggende principper bag markedsføring på de sociale medier. Derfor har vi samlet nogle simple råd, der kan hjælpe jer igang med at opbygge jeres sociale medieprofiler.

#1 Fokusér på jeres målgruppe og jeres virksomhed

Selvom kattevideoer er populære på de sociale medier, er det vigtigt at tænke på, hvordan I ønsker at brande jeres virksomhed. I sidste ende er målet med markedsføring via de sociale medier jo netop at øge jeres salg samt kendskabet til jeres virksomhed. Bare fordi én strategi virker godt for én virksomhed, er der ingen garanti for, at samme strategi vil virke for jeres. En fokuseret strategi rettet mod jeres ønskede målgruppe, giver langt større chancer for succes.

#2 Hav tålmodighed

Rom blev ikke bygget på én dag og succes med sociale medier, sker ikke natten over – desværre! Det tager tid at opbygge en stærk virksomhedsprofil på de sociale medier, men hvis I er vedholdende, vil I løbende opleve jeres hårde arbejde give pote. Husk også at antallet af følgere ikke er afgørende for, hvor meget trafik I får til jeres hjemmeside/webshop fra jeres sociale medier – en virksomhedsprofil med få følgere kan sagtens give meget trafik, hvis det publicerede indhold ses af mange mennesker.

#3 Vær aktiv 

Det er vigtigt at publicere godt kvalitetsindhold, der er relevant. Det øger sandsynligheden for, at brugere på de sociale medier, vil dele det med deres venner. Deling og diskutering af indhold kan også vise sig i søgeresultaterne på Google, hvilket er med til at øge jeres synlighed online.

#4 Skab værdi

Giv jeres publikum en grund til at følge jer – og lad det være en GOD grund. Hvad kan jeres virksomhed give, som andre virksomheder ikke kan? Hvorfor skal de følge netop jer? Adskil jer fra mængden og tilbyd noget værdifuldt, de ikke finder hos andre.

#5 Anerkend alle og vær tilstede

I ville ikke ignorere nogen, som henvendte sig til jer personligt, så sørg for heller ikke at ignorere dem online. At opbygge stærke relationer til jeres publikum, vil reflektere positivt tilbage på jeres virksomhed, fordi det viser, at I er engagerede og interesserede i jeres kunder. En positiv relation er vigtig, fordi det i sidste ende, er jeres kunder, der driver jeres virksomhed – og de sociale medier, er en af de letteste værktøjer, hvorpå I kan opbygge personlige relationer til jeres kunder.


 Vi er også på de sociale medier! 

markedsføring på sociale medier

Vil du blive klogere på webdesign, markedsføring, sociale medier m.m, så følg os på de sociale medier, hvor vi deler vores erfaringer og oplevelser inden for disse områder.


Skal vi hjælpe jeres virksomhed med at komme i gang?

Har I brug for hjælp til at komme igang med jeres markedsføring via sociale medier? Eller har I brug for en ny strategi? Så vil vi gerne hjælpe!

Kontakt os:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk