Beskyt dit mailsystem og dets
indhold med en sikker mail

AWORK Webbureau & Marketingbureau er Gazelle 2022

Beskyt dine mails mod uønskede hackere med Sikker Mail

Med en Sikker Mail er dine mailkorrespondancer beskyttet. Det sikrer, at du hurtigt kan behandle dine sager i et sikkert og beskyttet mail-miljø, uden at dine mails bliver overvåget. At have Sikker Mail udviser også professionalisme overfor dine medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Fra kr. 1.249,- /år

AWORK har modtaget disse Clutch priser
AWORK Webbureau har modtaget Børsen Gazelle
AWORK Webbureau & Marketingbureau er Gazelle 2022
[gravityform id="12" title="true" ajax="true"]

Beskyt dine mails med Sikker Mail, og undgå data- og identitetstyveri

“Kommunikerer du usikkert til dine medarbejder, kunder og samarbejdspartnere?

Har du ikke Sikker Mail, så overholder du faktisk ikke Datatilsynets krav, om at alle virksomheder, der sender fortrolige personoplysninger, skal gøre det via en Sikker Mail. Med vores hjælp krypterer vi dine mails, så de igen bliver sikre og lever op til Datatilsynets krav.”

Allan Hansen
CSO & Partner

Allan Hansen - CSO & Partner hos AWORK A/S

Benyt Sikker Mail via disse programmer

Det er desværre ikke muligt at benytte Sikker Mail med alle programmer. Her kan du se hvilke programmer, der er kompatible med Sikker Mail.

Outlook

Udvalgte Outlook programmer kan få opsat Sikker Mail. Her er der tale om Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013 og Outlook 2016

Thunderbird

Du kan, ligesom med udvalgte Outlook programmer, få opsat Sikker Mail, hvis du benytter dig af programmet Mozilla Thunderbird.

Styresystemer

Computere, der er kompatible med følgende styresystemer; Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

Hvad får du med i din Sikker Mail løsning?

Her kan du læse lidt om hvad der er med i vores Sikker Mail løsning som standard, samt lidt svar på ofte stillede spørgsmål. Vores Sikker Mail er ikke kun begrænset til nedenstående, så tag endelig fat i os for en uforpligtende dialog om vores Sikker Mail løsning.

Sikring af data

Med Sikker Mail kan du trygt sende personfølsomme og fortrolige data til andre. Sikker Mail står for kryptering af mail og dine data, så de ikke kan åbnes og læses af uvedkommende. Du mindsker derfor også risikoen for et hackerangreb. En Sikker Mail har de samme egenskaber som et SSL-certifikat har, når vi taler om hjemmesider og webshops.

Sikker Mail Signatur

Gennem Sikker Mail er det muligt at signere dine mails med dit NemID. Dette er en ekstra sikkerhed for dig, og den du ønsker at sende mailen til. Via din signatur kan du påvise, at den givende mail er sendt fra dig og ikke en anden. Du kan derfor forsikre modtageren om, at de ikke har modtaget en forfalsket mail, som indeholder virus.

GDPR ifølge EU

Med Sikker Mail kan du være sikker på, at du overholder EU-persondataforordningen. Du sikrer, at der ikke er nogen, som kan få fat i de oplysninger, du sender via din Sikker Mail. Dermed vil du undgå at få en bøde, som kan lægge på op til 4% af din årsomsætning.  Du signalerer også til dine kunder, at du er professionel og tager deres data seriøst.

Opsætning af Sikker Mail

Hos AWORK Webbureau opsætter vi din Sikker Mail, så du ikke behøver at tage dig af det tekniske. Vi sikrer, at din Sikker Mail er kompatibel med dit mailprogram, så du ikke ender med et produkt, du ikke kan benytte. Du skal ikke gøre andet end at logge ind med dit arbejds-NemID, når du får besked fra os. Du kan få opsat Sikker Mail på én eller flere mails.

Hvor længe virker Sikker Mail?

Du kan benytte Sikker Mail, så længe du ønsker. Vores Sikker Mail løber fra minimum 1 år og op til 6 år. Jo længere periode du vælger, jo større besparelse opnår du.

Kompatible mailsystemer til Sikker Mail?

De programmer, der kan få opsat Sikker Mail, er følgende:  Outlook 2007 Outlook 2010 Outlook 2013 Outlook 2016 Mozilla Thunderbird Så hvis din virksomhed bruger én af følgende mailsystemer, kan AWORK hjælpe dig med opsætning af Sikker Mail.

Hvor henter jeg certifikater?

Du kan hente dit og andres certifikater på medarbejdersignatur.dk. Den 1. januar 2019 blev det et krav, at alle virksomheder, der arbejder med personfølsomme og fortrolige data, skal anvende en Sikker Mail. Derfor er det vigtigt, at du ajourfører dig med, at du hele tiden har de rette certifikater hentet ned.

Sikker Mail til private

Ja, det er muligt at sende Sikker Mail privat. Du kan sende Sikker Mail til privatpersoner, virksomheder, det offentlige og udlandet. Det, du blot skal være opmærksom på, er, at modtageren ligeledes skal have opsat Sikker Mail, så modtageren kan læse og dekryptere din mail.

Er du klar til at komme i gang?

Bliv kontaktet ved at klikke på knappen nedenfor eller ring på 88 37 47 88.
Vi rådgiver dig til valg af den rette løsning og strategi, så vi sammen kan opnå dit mål.

Spørgsmål til Sikker Mail

De oftest stillede spørgsmål finder du nedenfor. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, så er du mere end velkommen til at skrive til os i chatten eller kontakte os på anden vis. ​

Sikker Mail er en måde, hvorpå du kan sikre de informationer, der sendes fra én mailadresse til en anden. Indholdet af disse mails bliver krypteret og kan ikke åbnes af uvedkommende. Derfor er det vigtigt, at både afsender og modtager har tilkoblet Sikker Mail i deres system.

Sikker Mail sikrer dig mod hackere

Hvis dig eller din virksomhed bliver udsat for et hackerangreb, vil Sikker Mail sikre, at oplysninger og informationer ikke lander i de forkerte hænder. Specielt virksomheder, der behandler personfølsomme data, har stor nytte af Sikker Mail.

Pr. 1. januar 2019 er det blevet et krav at disse virksomheder benytter Sikker Mail, så kundernes oplysninger er sikre og ikke kan læses af de forkerte.

Hvem kan jeg sende Sikker Mail til?

Sikker Mail kan benyttes, når du skal kommunikere med virksomheder, det offentlige, udlandet og sågar privatpersoner. Den eneste forudsætning er, at modtageren også har opsat Sikker Mail.

Det eneste, du skal gøre for at sende en sikker mail, er at trykke på “Send sikkert”. På den måde beskytter du data i den pågældende mail, så den ikke kan åbnes af folk uden adgang til et sikkert mailsystem. For at forsikre modtageren, at du er den, du er, og at du ikke er en hacker, kan du underskrive mailen med dit arbejds-NemID. Så oplyses din signatur på mailen.

Sikker Mail vs. SSL Certifikat

Sikker Mail er relateret til SSL Certifikater, som har den samme indvirkning, men som i stedet sikrer hjemmesider og webshops i fremfor dit mailsystem. Du kan derfor med fordel oplyse på ligeledes hjemmeside og webshop, at du benytter Sikker Mail, og at din kundes oplysninger derved er sikret. Dette virker troværdigt og professionelt overfor dine kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.

Den 1. januar 2019 blev det et krav, at alle virksomheder, der arbejder med personfølsomme og fortrolige data, skal anvende en Sikker Mail – og det kan vi hos AWORK hjælpe dig med. Så har du ikke opsat Sikker Mail, så overholder du faktisk ikke Datatilsynets krav, om at alle virksomheder, der sender fortrolige personoplysninger, skal gøre det via en sikker mail.

Med Sikker Mail kan du trygt sende personfølsomme og fortrolige data til andre, da Sikker Mail krypterer dine data, så de ikke kan åbnes og læses af uvedkommende.

Aldrig har cyberkriminalitet været så udbredt som i dag, og med Sikker Mail beskytter du dig mod hackere, der forsøger at stjæle din fortrolige data.

Sikker Mail kan derfor benyttes, når du skal kommunikere med virksomheder, det offentlige, udlandet og sågar privatpersoner. Den eneste forudsætning, er at modtageren også har opsat Sikker Mail. Det eneste, du skal gøre for at sende en sikker mail, er at trykke på “Send sikkert”. På den måde beskytter du data i den pågældende mail, så den ikke kan åbnes af folk uden adgang til et sikkert mailsystem.

For at forsikre modtageren, at du er, den du er, og ikke en hacker, kan du underskrive mailen med dit arbejds-NemID. Så oplyses din signatur nemlig på mailen.

Der kan være forskellige grunde, til at du har behov for at sende en sikker mail. Du kan læse nogle af grundene her:

  • Du ønsker at holde dit privatliv hemmeligt og sikkert på nettet

  • Du arbejder i en branche eller virksomhed, der arbejder med personlige oplysninger som fx et opholdssted, botilbud, plejehjem, børnehave, krisecenter, dagskole, forsikringsselskab

  • Du er skribent, og du skriver om emner, hvor dit researchearbejde helst ikke skal afsløres – fx en mailkorrespondence

Der er kun fordele med at have Sikker Mail. Du kan læse nogle af dem her:

  • Med Sikker Mail sikrer du dig, at dine mails kun bliver læst af den modtager, din mail er tiltænkt
  • Du undgår hacking af fortrolige oplysninger
  • Du overholder Datatilsynets krav
  • Du overholder EU-persondataordningen, bedre kendt som GDPR
  • Du undgår at få en bøde på op til 4% af virksomhedens årsomsætning

Ikke alle programmer kan få opsat Sikker Mail, men følgende programmer er kompatibel med Sikker Mail: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013, Outlook 2016 og Mozilla Thunderbird.

Det er desværre ikke muligt at benytte andre programmer end de ovenstående. De styresystemer, der kan kører et eller flere af disse programmer, er Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Mac OS 10.6+ og Ubuntu.

Du kan selv vælge, hvilket af de ovenstående programmer du vil benytte, såfremt det er kompatibelt med styresystemet.

Du kan opsætte Sikker Mail via bl.a. Outlook, Thunderbird og Gmail, men mange af processerne for e-mailkryptering er besværlige.

Derfor kan du med fordel benytte dig af AWORKS hjælp til opsætning af Sikker Mail, hvor du blot via knappen ‘Send sikkert’, sikrer at du sender mail sikkert afsted. Med vores hjælp til opsætning af Sikker Mail skal du ikke bekymre dig om implementering af Sikker Mail, da du kan trygt overlade det til os. Kontakt os på 88374788, og lad os tage en snak.

Hvis du ikke benytter Sikker Mail, er du i stor fare for, at andre får fat i dine fortrolige oplysninger. Derudover kan din virksomhed overtræde EU-persondataforordningen, eftersom der pr. 1. januar 2019 er kommet et krav om, at virksomheder, der bearbejder personfølsommeoplysninger, skal have opsat Sikker Mail.

Risiko for bøde uden Sikker Mail

Hvis en hacker får adgang til mails med persondata, kan du risikere at få en bøde på op til 4% af virksomhedens årsomsætning. Dette er en del af den nye EU-persondataforordning, som også er kendt under forkortelsen GDPR. Ved at benytte dig af Sikker Mail, sikrer du dig imod, at andre kan få adgang til de personfølsommeoplysninger. Dermed er du udenfor fare for at nogle misbruger den data, du ligger inde med. Sikker Mail overholder 100% EU-persondataforordningen. Så der er ingen grund til at bekymre dig om, om du er dækket ind. Desuden vil du altid blive advaret, hvis du sender, eller forsøger at sende, en mail med usikkert grundlag.

Grunden til, at det er smart at benytte sig af Sikker Mail, er fordi, følsomme data, oplysninger og informationer ikke kan læses eller benyttes af uvedkommende. Sikker Mail sikrer altså, at de oplysninger, der udveksles indenfor virksomheden, bliver i virksomheden og at oplysninger, der er givet til eller modtaget af en kunde eller andre virksomheder, er sikret mod uvedkommende personer.

Sikker Mail er en sikkerhed for din kunde, hvis du behandler personfølsomme data for dem. Der er et krav om, at pr. 1. januar 2019 skal virksomheder, der arbejder med følsomme og fortrolige data, benytte Sikker Mail. Disse virksomheder skal altså benytte Sikker Mail, så oplysningerne bliver krypteret og ikke kan åbnes eller læses af uvedkommende.

Send Sikker Mail på en nem måde

Med Sikker Mail er modtageren forsikret om, at mailen er sendt af dig via signatur gennem NemID. Dette betyder, at der ikke er nogen tvivl om, hvorvidt mailen er forfalsket eller indeholder virus. Det er en god sikkerhed både internt og eksternt og for både afsender og modtager.

Det er lige så let at benytte Sikker Mail, som det er at benytte sig af et ikke-beskyttet mailsystem. For at sende med Sikker Mail skal du blot vælge den knap, der hedder “Send sikkert”, og derved sikrer du indholdet i din mail.

AWORK Webbureau kan hjælpe dig med at opsætning af Sikker Mail direkte fra medarbejdersignatur.dk. Vi ordner og opsætter det hele for dig. Alt, du skal, er at logge ind med dit arbejds-NemID. 

Kontakt os på 88 37 47 88, og lad os tage en snak, hvis du er interesseret i opsætning af Sikker Mail i Outlook eller Mozilla Thunderbird.

Det er også muligt at kontakte vores support, hvis du allerede har fået hjælp til opsætning af Sikker Mail men oplever problemer med at sende Sikker Mail eller har spørgsmål til din Sikker Mail.

I princippet kan alle få opsat Sikker Mail.

Virksomheder, der opererer med personfølsomme data samt fortrolige data, skal pr. 1. januar 2019 skal benytte sig af kryptering af mail og deres data. Derfor er Sikker Mail en perfekt løsning for dem.

Det er en god idé at benytte Sikker Mail, hvis du med din virksomhed sender dokumenter og mails med fortrolige oplysninger. På den måde mindsker du nemlig risikoen, for at informationerne ender i de forkerte hænder.

Eksempler på brancher og virksomheder, hvor det er vigtigt, at have opsat en Sikker Mail, er opholdssteder, botilbud, plejehjem, børnehaver, krisecenter, dagsskoler, forsikringsselskaber, og generelt virksomheder der arbejder med personlige oplysninger.