Fælles for Fredensborg!
Når du skal finde dit næste job, hvor leder du så henne? Meget af din research foregår garanteret på Jobindex og andre jobportaler. Men mange jobsøgere har i dag også fået øjnene op for de sociale medier, som fx LinkedIn, Facebook og Instagram, i jagten på et nyt arbejde. Dette skyldes givetvis, at meget vores tid i løbet af dagen i forvejen bruges på de sociale medier, hvor vi optages af ting, der falder i vores interesse. Dette drager virksomheder nytte af ved at lade aktive jobopslag indgå som reklamer og annoncer på de sociale medieplatforme, såsom annoncer på LinkedIn.
Hos AWORK hjælper vi Fredensborg Kommune med at formidle nyopslåede jobs i form af hhv. Facebook annoncer, annoncering på Instagram samt annoncer på LinkedIn. Samarbejdet fungerer ved, at vi hos AWORK løbende bliver informeret, når et nyt job skal slåes op. Derudover bliver vi også informeret, når en annonce er udløbet og skal afpubliceres. Hos AWORK offentliggør vi den ledige jobstilling, eller deaktiverer stillingsopslagene hvis det er det informationen fra Fredensborg Kommune lyder på. Desuden sørger vi også for at holde løbende øje med annoncernes performance, så længe de er aktive. Vi kan bl.a. se, at jobannoncerne særligt får meget opmærksomhed i form af eksponeringer og kliks på annoncer på Facebook og annoncer på Instagram, hvilket indikerer, at den taktik, vi som bureau og samarbejdspartner for Fredensborg Kommune har valgt, fungerer. Vi kan derudover også se, at en del annoncer på Facebook og på annoncer på Instagram får det, vi kalder “unikke kliks”. Det vil sige, at en bruger har klikket på den pågældende annonce på Facebook eller på annonce på Instagram mere end én gang.
Vores samarbejde med Fredensborg Kommune har givet nogle spændende og udfordrende problemstillinger indenfor digital markedsføring, hvor vi har fået lov til at prøve kræfter med at køre mange annoncer på én gang for én kunde. I tæt samarbejde med Fredensborg Kommune har vi fundet frem til, hvad vi mener, er den bedst mulig løsning for Fredensborg Kommune. Desuden har statistik fra både vores annoncering på Facebook, annoncering på Instagram og annoncering på LinkedIn bidraget til en indsigt, vi har kunne bruge til at bakke op om, at den løsning, vi har valgt, er den rette.

