Leje og køb af kassesystemer til 4 forskellige kundesegmenter
Dansk kassesystem har leveret kassesystemer siden 1977. Frem til dags dato har kassesystemerne gennemgået en kontinuerlig optimering, så de i dag eksempelvis kan integreres til økonomisystemer, er brugervenlige, og så de har et design, der passer til tidens trends.
Forretningen omfatter salg & leje af forskellige kassesystemer til restauranter, cafeer, bagere og detailhandel. Dette betyder mange forskellige produkter til mange forskellige behov. For at dække de forskellige behov, tilbyder Dansk Kassesystem mange forskellige produkter. For Dansk Kassesystem er det vigtigt at oplyse nuværende- og potentielle kunder, om hvad de som virksomhed kan tilbyde, så de i højere grad sikrer salg og mersalg.
Teknologien i dag tillader mange forskellige annonceformater, hvor det gælder om at anvende det annonceformat, som når ud til flest kunder- og potentielle kunder. Med andre ord så gælder det om at placere markedsføringskronerne, der hvor Dansk Kassesystem får mest for hver investeret krone.
Google Ads er et oplagt annonceformat i dette tilfælde, fordi der kan udvikles specifikke tekstannoncer, som omhandler hvert produkt. Dertil bliver hver tekstannonce knyttet til søgeord, som gør, at annoncerne kun bliver vist for kunder, som ønsker at købe eller leje et kassesystem. Klikker søgeren ikke på annoncen, når den bliver vist, betaler Dansk Kassesystem ikke for denne visning. Derimod får de gratis annoncering.
Dansk Kassesystem med differentieret og personlig markedsføring
Google Ads annoncerne, som er lavet for Dansk Kassesystem, er opdelt i kampagner, hvor hver kampagne omhandler ét specifikt produkt. Herunder indeholder hver kampagnegruppe tekster med relevant information om hvert produkt. Til hver kampagne er der knyttet søgeord. Disse søgeord er ord, som potentielle kunder søger efter, når de ønsker at handle et kassesystem. På den måde sikrer vi, at alle søgende kun får vist annoncer, som giver dem værdi.
Løbende justering & optimering
Med redskaberne fra Google Ads og AWORK InSight er det muligt at følge kampagne performance for hver annonce kampagne. Kampagnedata fortæller blandt andet, hvilke tidspunkter på ugen og dagen potentielle kunder søger efter kasseapparater, hvem det er der søger, om de gider at klikke på tekstannoncerne og meget mere. Det data, vi får om hver kampagne, gør det muligt at justere hver annonce, og se hvilke kampagner har behov for at blive justeret.
Annoncer der følger udviklingen hos Dansk Kassesystem
Alle Google Ads kampagner følger udviklingen hos Dansk Kassesystem. Når Dansk Kassesystem kører en kampagne, med nyheder eller andet de ønsker at dele med nuværende og potentielle kunder, er det muligt at oprette nye annoncer. På den måde sikres at Google Ads altid er relevante og ‘up to date’. Hver gang der bliver oprettet en ny kampagne, bliver det afgjort, hvor længe den skal køre, og om den skal erstatte eller køre ved siden af andre Google Ads.